Akcie této společnosti, která se zabývá cloudovým databázovým softwarem, začaly 26. května na ceně přibližně 160 dolarů za kus. Na této úrovni byly akcie CRM naposledy v dubnu 2020, kdy se vzpamatovávaly z krátkodobého zásahu z počátku pandemie. Předtím tuto cenu viděly v listopadu 2019.
Když společnost Salesforce poprvé dosáhla své současné ceny ve fiskálním roce 2019, měla tržby ve výši 13 miliard USD. Dnes má za rok končící v lednu tržby ve výši 26,5 miliardy dolarů. V roce 2019 měla společnost čistý zisk ve výši 1,1 miliardy dolarů. Dnešní společnost má čistý zisk ve výši 1,4 miliardy dolarů.
Pokud se vám akcie CRM líbily tehdy, měly by se vám líbit i nyní. Je to tak?
Dlouhodobí investoři se zdají být vůči společnosti Salesforce medvědí, protože pandemie přinesla jejich investici několik velmi dobrých dnů. V srpnu 2020 akcie CRM překonaly hranici 270 dolarů za akcii a loni v listopadu dosáhly historického maxima téměř 312 dolarů za akcii.
Pak se vše zvrtlo. Hodnota akcií se od listopadu snížila na polovinu. Stále však není levná. Tržní kapitalizace činí 161 miliard dolarů, což je šestinásobek loňských tržeb a více než stonásobek loňského čistého zisku. Spíše než se ptát, zda je nyní podhodnocená, se ptejte, proč byla tehdy nadhodnocená.
Salesforce byla nadhodnocená jako hra na práci z domova. V době, kdy začala pandemie, právě otevřela svou novou věž s centrálou, nejvyšší budovu v San Franciscu. Stále buduje další kancelářské prostory a zároveň tvrdí, že se zavázala k „úspěchu odkudkoli“, přičemž většina kancelářských stolů je obsazena jen 30 % času.
To znamená, že zaměstnanci těží z nižších nákladů na benzín, oblečení a obědy, ale společnost ne. Tržby loni vzrostly o 25 %, ale její prodejní, všeobecné a administrativní náklady (SG&A) vzrostly hned vedle nich o 22 %. Salesforce dokonce vykázala za čtvrtletí končící v lednu ztrátu 28 milionů dolarů, tedy 3 centy na akcii.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Salesforce byla vždy spojována se spoluzakladatelem a generálním ředitelem Marcem Benioffem, který však v loňském roce předal titul spoluředitele Bretu Taylorovi. Nyní 42letý Taylor nastoupil do Salesforce, když společnost v roce 2016 koupila jeho startup Quip. Taylorova éra je však pozastavena kvůli jeho vedlejší práci předsedy představenstva ve společnosti Twitter (NASDAQ:TWTR).
Když jsem o Taylorovi loni psal, Salesforce v rámci jeho snahy o uživatelsky přívětivější software integroval do společnosti Slack. Cílem dohody bylo umožnit lidem vytvářet aplikace s malým množstvím kódu nebo bez něj. Salesforce za akvizici zaplatila 27,7 miliardy dolarů.
Od té doby několik investic, které společnost uskutečnila, vzalo za své. Před dvěma lety se Benioff chvástal, že Salesforce překonala hodnotu jeho bývalého zaměstnavatele, společnosti Oracle (NASDAQ:ORCL). Hodnota společnosti Oracle je nyní o 19 % vyšší než hodnota společnosti Salesforce a činí 192 miliard dolarů.
Vzestup společnosti Salesforce v roce 2020 byl podpořen investicemi do jiných společností. To také pomohlo pohánět její pád. Například do společnosti Snowflake (NASDAQ:SNOW) vložila 250 milionů dolarů při její primární veřejné nabídce (IPO), ale prodala ji, když se propadla.
Byla také investorem do společností jako Robinhood (NASDAQ:HOOD) a Zoom (NASDAQ:ZM). Jejich ztráty se promítly do její rozvahy.
Benioff rád připomíná, že Salesforce založil v roce 2001 na dně poslední technologické recese. Tehdy, stejně jako dnes, investoři do technologických společností viděli, jak spousta společností, do kterých investovali, zanikla. Těm, které zůstaly, se však dařilo.
Salesforce se nyní musí znovu objevit. Řeči o hodnotách nejsou zdaleka tak důležité jako řeči o nových aplikacích. Automatizace kanceláře neušetří peníze, pokud není nahrazena. Úkolem Salesforce by měla být automatizace světa, nejen lidí, kteří v něm pracují.
Udělal jsem chybu, když jsem si koupil ponorku na Salesforce, a přišel jsem o peníze. Stále má nějakou hodnotu a možná ji prodám za něco lepšího, pokud se oba její spoluředitelé nepřeorientují na budoucnost firmy.
Akcie této společnosti, která se zabývá cloudovým databázovým softwarem, začaly 26. května na ceně přibližně 160 dolarů za kus. Na této úrovni byly akcie CRM naposledy v dubnu 2020, kdy se vzpamatovávaly z krátkodobého zásahu z počátku pandemie. Předtím tuto cenu viděly v listopadu 2019.Když společnost Salesforce poprvé dosáhla své současné ceny ve fiskálním roce 2019, měla tržby ve výši 13 miliard USD. Dnes má za rok končící v lednu tržby ve výši 26,5 miliardy dolarů. V roce 2019 měla společnost čistý zisk ve výši 1,1 miliardy dolarů. Dnešní společnost má čistý zisk ve výši 1,4 miliardy dolarů.Pokud se vám akcie CRM líbily tehdy, měly by se vám líbit i nyní. Je to tak?Dlouhodobí investoři se zdají být vůči společnosti Salesforce medvědí, protože pandemie přinesla jejich investici několik velmi dobrých dnů. V srpnu 2020 akcie CRM překonaly hranici 270 dolarů za akcii a loni v listopadu dosáhly historického maxima téměř 312 dolarů za akcii.Pak se vše zvrtlo. Hodnota akcií se od listopadu snížila na polovinu. Stále však není levná. Tržní kapitalizace činí 161 miliard dolarů, což je šestinásobek loňských tržeb a více než stonásobek loňského čistého zisku. Spíše než se ptát, zda je nyní podhodnocená, se ptejte, proč byla tehdy nadhodnocená.Salesforce byla nadhodnocená jako hra na práci z domova. V době, kdy začala pandemie, právě otevřela svou novou věž s centrálou, nejvyšší budovu v San Franciscu. Stále buduje další kancelářské prostory a zároveň tvrdí, že se zavázala k „úspěchu odkudkoli“, přičemž většina kancelářských stolů je obsazena jen 30 % času.To znamená, že zaměstnanci těží z nižších nákladů na benzín, oblečení a obědy, ale společnost ne. Tržby loni vzrostly o 25 %, ale její prodejní, všeobecné a administrativní náklady vzrostly hned vedle nich o 22 %. Salesforce dokonce vykázala za čtvrtletí končící v lednu ztrátu 28 milionů dolarů, tedy 3 centy na akcii.Chcete využít této příležitosti?Společnost Salesforce byla vždy spojována se spoluzakladatelem a generálním ředitelem Marcem Benioffem, který však v loňském roce předal titul spoluředitele Bretu Taylorovi. Nyní 42letý Taylor nastoupil do Salesforce, když společnost v roce 2016 koupila jeho startup Quip. Taylorova éra je však pozastavena kvůli jeho vedlejší práci předsedy představenstva ve společnosti Twitter .Když jsem o Taylorovi loni psal, Salesforce v rámci jeho snahy o uživatelsky přívětivější software integroval do společnosti Slack. Cílem dohody bylo umožnit lidem vytvářet aplikace s malým množstvím kódu nebo bez něj. Salesforce za akvizici zaplatila 27,7 miliardy dolarů.Od té doby několik investic, které společnost uskutečnila, vzalo za své. Před dvěma lety se Benioff chvástal, že Salesforce překonala hodnotu jeho bývalého zaměstnavatele, společnosti Oracle . Hodnota společnosti Oracle je nyní o 19 % vyšší než hodnota společnosti Salesforce a činí 192 miliard dolarů.Vzestup společnosti Salesforce v roce 2020 byl podpořen investicemi do jiných společností. To také pomohlo pohánět její pád. Například do společnosti Snowflake vložila 250 milionů dolarů při její primární veřejné nabídce , ale prodala ji, když se propadla.Byla také investorem do společností jako Robinhood a Zoom . Jejich ztráty se promítly do její rozvahy.Benioff rád připomíná, že Salesforce založil v roce 2001 na dně poslední technologické recese. Tehdy, stejně jako dnes, investoři do technologických společností viděli, jak spousta společností, do kterých investovali, zanikla. Těm, které zůstaly, se však dařilo.Salesforce se nyní musí znovu objevit. Řeči o hodnotách nejsou zdaleka tak důležité jako řeči o nových aplikacích. Automatizace kanceláře neušetří peníze, pokud není nahrazena. Úkolem Salesforce by měla být automatizace světa, nejen lidí, kteří v něm pracují.Udělal jsem chybu, když jsem si koupil ponorku na Salesforce, a přišel jsem o peníze. Stále má nějakou hodnotu a možná ji prodám za něco lepšího, pokud se oba její spoluředitelé nepřeorientují na budoucnost firmy.