Na začátku pandemie, kdy se stovky milionů lidí chtěly vyhnout osobním nákupům, prudce vzrostly. Tato zvýšená úroveň však nebyla udržitelná. Nakonec se lidé vrátí k typičtější kombinaci online a osobních výdajů.
Tento čas nastal, takže tržby z elektronického obchodování společnosti Amazon v nedávno skončeném čtvrtletí utrpěly ztrátu. V prvním čtvrtletí roku 2022 klesly online tržby o 3 %. Amazon v této kategorii vykázal tržby ve výši 51,1 miliardy dolarů, což je méně než 52,9 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Zdroj: Gettyimages
Zpomalení se dalo očekávat. Uvažme, že ve stejném období v roce 2021 bylo na celém světě mnohem více omezení podnikání. Vzhledem k tomu, že v příštích čtyřech až šesti čtvrtletích bude docházet k opětovnému otevírání ekonomik, mohou investoři oprávněně předpokládat, že online prodeje společnosti Amazon budou ohroženy.
Přesto se zdá, že tato zpráva investory zaskočila a akcie v reakci na ni klesly. Další dva segmenty Amazonu – Amazon Web Services a reklama – jsou naštěstí stále ziskové a daří se jim. Pojďme se do toho ponořit.
Amazon Web Services zachraňuje situaci
Společnost Amazon Web Services zvýšila v prvním čtvrtletí meziročně tržby o 37 %. Tento segment se na celkových tržbách společnosti Amazon podílel 16 % a na všech provozních příjmech. AWS vygenerovala tržby ve výši 18,4 miliardy USD a provozní zisk 6,5 miliardy USD; bez AWS by zbytek podnikání vygeneroval provozní ztrátu. Investory může povzbudit, že nejvýznamnějšímu segmentu společnosti rostou tržby tak solidním tempem.
Zdroj: Fool.com
Amazon v posledních letech také posílil svůj reklamní byznys, což dává smysl. Koneckonců, webové stránky Amazonu navštěvují stovky milionů zákazníků a obchodníci by rádi získali příležitost ovlivnit jejich nákupní rozhodnutí. Mnoho z těchto zákazníků má navíc v záznamech platební metodu a od nákupu je dělí jediné kliknutí. Amazon inzerentům pravděpodobně nabízí možnost ovlivnit zákazníky v nejbližší době před uskutečněním nákupu.
V prvním čtvrtletí roku 2022 se příjmy společnosti Amazon z reklamy zvýšily o 23 % na 7,9 miliardy dolarů. Za poslední čtyři čtvrtletí dohromady Amazon vygeneroval příjmy z reklamy ve výši více než 32 miliard dolarů. Je třeba přiznat, že tempo růstu v tomto segmentu se zpomaluje z vrcholu 88 % ve druhém čtvrtletí roku 2021. Přesto v šesti po sobě jdoucích čtvrtletích rostl o více než 20 %. Marketéři v roce 2021 celosvětově utratili 763 miliard dolarů, takže růst Amazonu v tomto odvětví je pro akcionáře dalším povzbudivým trendem.
Akcie společnosti Amazon se po výsledcích za první čtvrtletí propadají
Trh se však den po oznámení výsledků soustředil na zpomalující se prodeje v elektronickém obchodě a rostoucí náklady společnosti Amazon. Akcie se propadly o více než 14 %. Investoři jsou oprávněně znepokojeni; nebýt AWS, společnost by v prvním čtvrtletí přišla o více než 2 miliardy dolarů provozního zisku.
Zdroj: Fool.com
A co hůř, vedení společnosti předpokládá, že její potíže budou pokračovat i ve druhém čtvrtletí. Očekává se, že tržby opět porostou o méně než 10 % a provozní výnosy se oproti druhému čtvrtletí loňského roku sníží o několik miliard dolarů. Zůstaňte naladěni a sledujte, jak se Amazon vypořádá s měnícím se chováním spotřebitelů v souvislosti s vývojem pandemie.
Na začátku pandemie, kdy se stovky milionů lidí chtěly vyhnout osobním nákupům, prudce vzrostly. Tato zvýšená úroveň však nebyla udržitelná. Nakonec se lidé vrátí k typičtější kombinaci online a osobních výdajů.Tento čas nastal, takže tržby z elektronického obchodování společnosti Amazon v nedávno skončeném čtvrtletí utrpěly ztrátu. V prvním čtvrtletí roku 2022 klesly online tržby o 3 %. Amazon v této kategorii vykázal tržby ve výši 51,1 miliardy dolarů, což je méně než 52,9 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.Zdroj: GettyimagesZpomalení se dalo očekávat. Uvažme, že ve stejném období v roce 2021 bylo na celém světě mnohem více omezení podnikání. Vzhledem k tomu, že v příštích čtyřech až šesti čtvrtletích bude docházet k opětovnému otevírání ekonomik, mohou investoři oprávněně předpokládat, že online prodeje společnosti Amazon budou ohroženy.Přesto se zdá, že tato zpráva investory zaskočila a akcie v reakci na ni klesly. Další dva segmenty Amazonu – Amazon Web Services a reklama – jsou naštěstí stále ziskové a daří se jim. Pojďme se do toho ponořit.Amazon Web Services zachraňuje situaciSpolečnost Amazon Web Services zvýšila v prvním čtvrtletí meziročně tržby o 37 %. Tento segment se na celkových tržbách společnosti Amazon podílel 16 % a na všech provozních příjmech. AWS vygenerovala tržby ve výši 18,4 miliardy USD a provozní zisk 6,5 miliardy USD; bez AWS by zbytek podnikání vygeneroval provozní ztrátu. Investory může povzbudit, že nejvýznamnějšímu segmentu společnosti rostou tržby tak solidním tempem.Zdroj: Fool.comAmazon v posledních letech také posílil svůj reklamní byznys, což dává smysl. Koneckonců, webové stránky Amazonu navštěvují stovky milionů zákazníků a obchodníci by rádi získali příležitost ovlivnit jejich nákupní rozhodnutí. Mnoho z těchto zákazníků má navíc v záznamech platební metodu a od nákupu je dělí jediné kliknutí. Amazon inzerentům pravděpodobně nabízí možnost ovlivnit zákazníky v nejbližší době před uskutečněním nákupu.V prvním čtvrtletí roku 2022 se příjmy společnosti Amazon z reklamy zvýšily o 23 % na 7,9 miliardy dolarů. Za poslední čtyři čtvrtletí dohromady Amazon vygeneroval příjmy z reklamy ve výši více než 32 miliard dolarů. Je třeba přiznat, že tempo růstu v tomto segmentu se zpomaluje z vrcholu 88 % ve druhém čtvrtletí roku 2021. Přesto v šesti po sobě jdoucích čtvrtletích rostl o více než 20 %. Marketéři v roce 2021 celosvětově utratili 763 miliard dolarů, takže růst Amazonu v tomto odvětví je pro akcionáře dalším povzbudivým trendem.Chcete využít této příležitosti?Akcie společnosti Amazon se po výsledcích za první čtvrtletí propadajíTrh se však den po oznámení výsledků soustředil na zpomalující se prodeje v elektronickém obchodě a rostoucí náklady společnosti Amazon. Akcie se propadly o více než 14 %. Investoři jsou oprávněně znepokojeni; nebýt AWS, společnost by v prvním čtvrtletí přišla o více než 2 miliardy dolarů provozního zisku.Zdroj: Fool.comA co hůř, vedení společnosti předpokládá, že její potíže budou pokračovat i ve druhém čtvrtletí. Očekává se, že tržby opět porostou o méně než 10 % a provozní výnosy se oproti druhému čtvrtletí loňského roku sníží o několik miliard dolarů. Zůstaňte naladěni a sledujte, jak se Amazon vypořádá s měnícím se chováním spotřebitelů v souvislosti s vývojem pandemie.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...