Na začátku pandemie, kdy se stovky milionů lidí chtěly vyhnout osobním nákupům, prudce vzrostly. Tato zvýšená úroveň však nebyla udržitelná. Nakonec se lidé vrátí k typičtější kombinaci online a osobních výdajů.
Tento čas nastal, takže tržby z elektronického obchodování společnosti Amazon v nedávno skončeném čtvrtletí utrpěly ztrátu. V prvním čtvrtletí roku 2022 klesly online tržby o 3 %. Amazon v této kategorii vykázal tržby ve výši 51,1 miliardy dolarů, což je méně než 52,9 miliardy dolarů ve stejném čtvrtletí loňského roku.

Zpomalení se dalo očekávat. Uvažme, že ve stejném období v roce 2021 bylo na celém světě mnohem více omezení podnikání. Vzhledem k tomu, že v příštích čtyřech až šesti čtvrtletích bude docházet k opětovnému otevírání ekonomik, mohou investoři oprávněně předpokládat, že online prodeje společnosti Amazon budou ohroženy.
Přesto se zdá, že tato zpráva investory zaskočila a akcie v reakci na ni klesly. Další dva segmenty Amazonu – Amazon Web Services a reklama – jsou naštěstí stále ziskové a daří se jim. Pojďme se do toho ponořit.
- Amazon Web Services zachraňuje situaci
Společnost Amazon Web Services zvýšila v prvním čtvrtletí meziročně tržby o 37 %. Tento segment se na celkových tržbách společnosti Amazon podílel 16 % a na všech provozních příjmech. AWS vygenerovala tržby ve výši 18,4 miliardy USD a provozní zisk 6,5 miliardy USD; bez AWS by zbytek podnikání vygeneroval provozní ztrátu. Investory může povzbudit, že nejvýznamnějšímu segmentu společnosti rostou tržby tak solidním tempem.

Amazon v posledních letech také posílil svůj reklamní byznys, což dává smysl. Koneckonců, webové stránky Amazonu navštěvují stovky milionů zákazníků a obchodníci by rádi získali příležitost ovlivnit jejich nákupní rozhodnutí. Mnoho z těchto zákazníků má navíc v záznamech platební metodu a od nákupu je dělí jediné kliknutí. Amazon inzerentům pravděpodobně nabízí možnost ovlivnit zákazníky v nejbližší době před uskutečněním nákupu.
V prvním čtvrtletí roku 2022 se příjmy společnosti Amazon z reklamy zvýšily o 23 % na 7,9 miliardy dolarů. Za poslední čtyři čtvrtletí dohromady Amazon vygeneroval příjmy z reklamy ve výši více než 32 miliard dolarů. Je třeba přiznat, že tempo růstu v tomto segmentu se zpomaluje z vrcholu 88 % ve druhém čtvrtletí roku 2021. Přesto v šesti po sobě jdoucích čtvrtletích rostl o více než 20 %. Marketéři v roce 2021 celosvětově utratili 763 miliard dolarů, takže růst Amazonu v tomto odvětví je pro akcionáře dalším povzbudivým trendem.
- Akcie společnosti Amazon se po výsledcích za první čtvrtletí propadají
Trh se však den po oznámení výsledků soustředil na zpomalující se prodeje v elektronickém obchodě a rostoucí náklady společnosti Amazon. Akcie se propadly o více než 14 %. Investoři jsou oprávněně znepokojeni; nebýt AWS, společnost by v prvním čtvrtletí přišla o více než 2 miliardy dolarů provozního zisku.

A co hůř, vedení společnosti předpokládá, že její potíže budou pokračovat i ve druhém čtvrtletí. Očekává se, že tržby opět porostou o méně než 10 % a provozní výnosy se oproti druhému čtvrtletí loňského roku sníží o několik miliard dolarů. Zůstaňte naladěni a sledujte, jak se Amazon vypořádá s měnícím se chováním spotřebitelů v souvislosti s vývojem pandemie.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























