Tyto akcie baterií pro elektromobily budou dominovat, tvrdí Bernstein
Výrobci automobilů se stále více vrhají do výroby baterií pro elektromobily, ale Bernstein si myslí, že tyto akcie čistě bateriových společností budou i nadále dominovat.
„Vertikální integrace ze strany automobilových OEM [výrobců originálního vybavení] do výroby baterií je rizikem pro specializováné výrobce baterií a je předmětem zvýšené diskuse vzhledem k některým investicím, které provádějí hráči v tomto odvětví,“ uvedli 12. května analytici společnosti Bernstein pod vedením Neila Beveridge.
„Tesla je největší hrozbou pro čistě konkurenční výrobce baterií vzhledem k rozsahu jejich investic a technologií,“ dodal.
Navzdory tomu Bernstein očekává, že někteří specializovaní výrobci baterií budou i nadále dominovat trhu.
„Výrobci baterií, jako jsou CATL [Contemporary Amperex Technology] a LGES [LG Energy Solutions], budou podle podílu na trhu i nadále dominantními hráči v bateriovém průmyslu, přičemž CATL je největší s přibližně 30% podílem na trhu,“ dodal Beveridge.
Zdroj: Getty Images
Společnost CATL podle Beveridge vyniká svými širokými vztahy s čínskými i světovými automobilovými společnostmi. Dodal, že společnost má také pravděpodobně nejrozmanitější portfolio zákazníků mezi odběrateli baterií.
Banka stanovila cílovou cenu pro CATL na 600 čínských jüanů (88,90 USD), což představuje 44% nárůst oproti ceně 416,70 čínských jüanů z 23. května.
Bernstein má rovněž v oblibě společnost Samsung SDI. „Mezi korejskými výrobci baterií se Samsung SDI zdá být vepředu, protože společnost v březnu zahájila výstavbu pilotního závodu na výrobu baterií v pevné fázi (na bázi sulfidů) a masovou výrobu plánuje na rok 2027,“ uvedla.
Banka stanovila cílovou cenu společnosti na 816 000 korejských wonů (643,60 USD), což znamená potenciální nárůst o více než 33 % oproti ceně přibližně 611 000 korejských wonů z 23. května.
Banka hodnotí společnosti CATL a Samsung SDI jako outperform (zatímco společnost LGES hodnotí jako underperform).
Zdroj: Getty Images
Plány výroby baterií Podle banky přichází v době, kdy mnoho světových výrobců automobilů oznámilo dlouhodobé plány na výrobu vlastních baterií pro své elektromobily, a to buď přímo, nebo ve spolupráci s výrobci.
Cílem této snahy je snížit náklady na baterie, které nyní tvoří 30 až 40 % celkových nákladů na výrobu elektromobilu, a také zajistit stabilní dodávky baterií nezbytných pro budoucí výrobu vozidel.
Bernstein odhaduje, že trh s lithium-iontovými bateriemi bude mít do roku 2050 hodnotu 650 až 750 miliard dolarů ročně – možná i více, pokud se ceny surovin budou nadále zvyšovat. Banka očekává, že podíl výrobců automobilů na celosvětové kapacitě baterií vzroste ze současných 10 % na 27 % do roku 2030.
„Vertikální integrace ze strany automobilových OEM [výrobců originálního vybavení] do výroby baterií je rizikem pro specializováné výrobce baterií a je předmětem zvýšené diskuse vzhledem k některým investicím, které provádějí hráči v tomto odvětví,“ uvedli 12. května analytici společnosti Bernstein pod vedením Neila Beveridge.„Tesla je největší hrozbou pro čistě konkurenční výrobce baterií vzhledem k rozsahu jejich investic a technologií,“ dodal.Navzdory tomu Bernstein očekává, že někteří specializovaní výrobci baterií budou i nadále dominovat trhu.„Výrobci baterií, jako jsou CATL [Contemporary Amperex Technology] a LGES [LG Energy Solutions], budou podle podílu na trhu i nadále dominantními hráči v bateriovém průmyslu, přičemž CATL je největší s přibližně 30% podílem na trhu,“ dodal Beveridge.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost CATL podle Beveridge vyniká svými širokými vztahy s čínskými i světovými automobilovými společnostmi. Dodal, že společnost má také pravděpodobně nejrozmanitější portfolio zákazníků mezi odběrateli baterií.Banka stanovila cílovou cenu pro CATL na 600 čínských jüanů , což představuje 44% nárůst oproti ceně 416,70 čínských jüanů z 23. května.Chcete využít této příležitosti?Bernstein má rovněž v oblibě společnost Samsung SDI. „Mezi korejskými výrobci baterií se Samsung SDI zdá být vepředu, protože společnost v březnu zahájila výstavbu pilotního závodu na výrobu baterií v pevné fázi a masovou výrobu plánuje na rok 2027,“ uvedla.Banka stanovila cílovou cenu společnosti na 816 000 korejských wonů , což znamená potenciální nárůst o více než 33 % oproti ceně přibližně 611 000 korejských wonů z 23. května.Banka hodnotí společnosti CATL a Samsung SDI jako outperform .Zdroj: Getty ImagesPlány výroby bateriíPodle banky přichází v době, kdy mnoho světových výrobců automobilů oznámilo dlouhodobé plány na výrobu vlastních baterií pro své elektromobily, a to buď přímo, nebo ve spolupráci s výrobci.Cílem této snahy je snížit náklady na baterie, které nyní tvoří 30 až 40 % celkových nákladů na výrobu elektromobilu, a také zajistit stabilní dodávky baterií nezbytných pro budoucí výrobu vozidel.Bernstein odhaduje, že trh s lithium-iontovými bateriemi bude mít do roku 2050 hodnotu 650 až 750 miliard dolarů ročně – možná i více, pokud se ceny surovin budou nadále zvyšovat. Banka očekává, že podíl výrobců automobilů na celosvětové kapacitě baterií vzroste ze současných 10 % na 27 % do roku 2030.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...