Pět velkých automobilových společností v Šanghaji zaznamenalo v dubnu oproti březnu propad výroby o 75 %, uvedlo sdružení v úterní zprávě. Výroba ve společných podnicích velkých zahraničních automobilek v severním městě Čchang-čchun, které bylo rovněž dočasně uzavřeno kvůli kontrole Covidu, se v této době snížila o 54 %, uvádí zpráva.
Celostátní výroba osobních automobilů v Číně se v dubnu rovněž propadla, a to o 41,1 % v meziročním srovnání a o 46,8 % ve srovnání s předchozím měsícem, uvádí zpráva.
Podle oficiálních údajů za rok 2018 zpracovaných ministerstvem obchodu se automobilový sektor v Číně podílel na tvorbě přibližně jedné šestiny pracovních míst a zhruba 10 % maloobchodních tržeb.

Podle Citi je Šanghaj domovem mnoha výrobců automobilů: V Šanghaji působí několik společností: SAIC Motor, společné společnosti SAIC s Volkswagenem a GM, Nio, Tesla a Ford.
Šanghaj se začala vážněji uzavírat koncem března.
Přestože město začalo v polovině dubna upřednostňovat několik stovek podniků pro obnovení práce, zahraniční podnikatelské organizace uvedly, že to neznamená, že továrny mohou pracovat na plný výkon. Dodavatelé také mohou zůstat zavření nebo nebudou moci přepravovat díly.
Šanghajská továrna Tesla Gigafactory, která byla s velkými fanfárami znovu otevřena zhruba před třemi týdny, zůstává předmětem přetrvávající nejistoty kolem Covidu.

Podle generálního ředitele a ředitele výzkumu společnosti JL Warren Capital Junhenga Liho musela společnost tento týden kvůli problémům spojeným s Covidem omezit výrobu v Šanghaji. Jeden z dodavatelů musel kvůli Covidu dočasně ukončit činnost, což omezilo dostupnost dílů pro model Y společnosti Tesla.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























