dubna, kdy byl dokončen odštěpný závod společnosti Warner Bros. Discovery (NASDAQ:WBD), akcie prudce klesly o téměř 30 %. Kromě očekávaného výprodeje ze strany retailových a institucionálních investorů AT&T (T) zaměřených na výnosy, kteří obdrželi akcie WBD v rámci speciální dividendy po odštěpení, se na výkonnosti akcií podepsalo i nedávné rizikové prostředí pro investování do akcií z hlediska ocenění.
Co se však týče základních ukazatelů, nový manažerský tým pod vedením generálního ředitele Discovery Davida Zaslava rychle a ochotně realizoval dříve slíbené synergie ve výši 3 miliard USD po fúzi. Mezi dva nejvýznamnější kroky, které byly doposud podniknuty, patří 1) náhlé ukončení pouhých několik týdnů staré zpravodajské streamovací platformy CNN+ a 2) zvýšené zaměření na investice, které budou „generovat skutečnou návratnost“ namísto slepých „závodů ve zbrojení obsahem“.
Zdroj: Getty Images
Do budoucna předpokládáme další odstraňování „objemných investic“, do kterých se dříve zapojila společnost WarnerMedia řízená AT&T a které postrádají „finanční základ“ a nesplňují „překážky [návratnosti investic]“ očekávané vedením WBD. Očekává se, že tyto krátkodobé bolesti přinesou dlouhodobější zisky, protože posílí volné peněžní toky konsolidované společnosti a přispějí k jejímu cíli snižovat zadlužení – což je vzhledem k dalšímu dluhu ve výši 55 miliard USD, který získala od společnosti WarnerMedia, naléhavá záležitost. Tato strategie proto nevyhnutelně umožní větší flexibilitu rozvahy a kapitálové struktury společnosti WBD, která podpoří dlouhodobý růst a zajistí vyšší výnosy pro akcionáře.
Vzhledem k tomu, že aktiva společnosti Warner se nyní dostávají zpět do rukou zkušených mediálních a zábavních veteránů z hlediska managementu a nadcházející kombinace streamovacích platforem HBO Max a discovery+, které jsou určeny pro přímý prodej zákazníkům (direct-to-consumer, D2C), umožní další vstup na rozvíjející se trh streamování, společnost WBD příznivě směřuje ke svým krátkodobým finančním cílům, kterými jsou synergie nákladů ve výši 3 miliard USD, tržby ve výši 52 miliard USD a EBITDA ve výši 14 miliard USD do roku 2023. Konsolidace společnosti WBD je velkou mediální energií potřebnou k nastartování růstu a využití rychle se rozšiřujících příležitostí v oblasti médií a zábavy, které zahrnují D2C streamování a digitální reklamu. Ve spojení s výrazně podhodnocenou povahou akcií – jejich cena je v podstatě stanovena jako klesající – zůstáváme optimističtí, že potenciál téměř trojnásobného zisku je stále na dosah.
Zdroj: WB
Pandemie a s ní spojená sociální distanční opatření v posledních dvou letech vynesly na světlo obrovský trh se streamováním videa na vyžádání, který umožnil nástup mobilních zařízení připojených k internetu. Očekává se, že celosvětové spotřebitelské výdaje na zábavu a média budou do roku 2025 růst složenou roční mírou růstu („CAGR“) o 3,9 % na trh v hodnotě 915 miliard USD. Tento růst bude z velké části způsoben poptávkou po službách streamování videa, která by měla do poloviny desetiletí rychle růst tempem 10,6 % a stát se odvětvím s obratem přes 80 miliard dolarů. Počet předplatitelů streamovacích služeb se jen v USA mezi lety 2019 a 2020 zdvojnásobil ze zhruba 125 milionů na více než 250 milionů, což podtrhuje změnu chování spotřebitelů v přístupu k médiím a zábavě.
Mnoho tradičních zábavních a mediálních společností, včetně WBD, si uvědomuje obrovskou příležitost k růstu, kterou představuje streamování videa na vyžádání, a proto spustilo vlastní platformy. Přechod od placené televize ke streamingu je také jedinou strategií, která dává smysl. K dnešnímu dni převzalo streamování videa na vyžádání zhruba třetinu celkového času sledování televize v USA. A aby zůstaly relevantní, budou muset tradiční zábavní a mediální společnosti, jako je WBD, klást větší důraz na diverzifikaci svých příjmů mimo lineární televizi.
Vzhledem k tomu, že streamování stále snižuje podíl diváků placené televize, je zde stále značný prostor pro další expanzi rozvíjejícího se odvětví, což vytváří silné předpoklady pro HBO Max a discovery+ společnosti WBD. Počet služeb, za které jsou domácnosti ochotny platit, je však omezený, zejména s tím, jak se nálada spotřebitelů před možným ekonomickým poklesem oslabuje. V reakci na to došlo také k velké konsolidaci mezi velkými hráči, což opět ukazuje na dlouhodobější strategii společnosti WBD.
S kombinovanou základnou více než 100 milionů předplatitelů v rámci HBO/HBO Max a discovery+ nyní WBD provozuje třetí největší D2C streamovací byznys po Netflixu (NFLX)(více než 200 milionů předplatitelů) a Disney (DIS)(více než 150 milionů předplatitelů prostřednictvím Disney+ a Hulu). Společnost WBD také vlastní druhý nejžádanější katalog streamovaných titulů po společnosti Disney. Ovládá 18,3 % souvisejícího tržního podílu ve srovnání s 19,8 % společnosti Disney v rámci služeb Disney+ a Hulu a 8,2 % společnosti Netflix, což podtrhuje schopnost mediálního a zábavního gigantu podílet se na růstu konkurentů v době, kdy se konkurence v oblasti streamingu zvyšuje.
Knihovna obsahu WBD, která je nejlepší ve své třídě, v podstatě nepřímo umožnila mechanismus sdílení příjmů mezi oběma stranami
dubna, kdy byl dokončen odštěpný závod společnosti Warner Bros. Discovery , akcie prudce klesly o téměř 30 %. Kromě očekávaného výprodeje ze strany retailových a institucionálních investorů AT&T zaměřených na výnosy, kteří obdrželi akcie WBD v rámci speciální dividendy po odštěpení, se na výkonnosti akcií podepsalo i nedávné rizikové prostředí pro investování do akcií z hlediska ocenění.Co se však týče základních ukazatelů, nový manažerský tým pod vedením generálního ředitele Discovery Davida Zaslava rychle a ochotně realizoval dříve slíbené synergie ve výši 3 miliard USD po fúzi. Mezi dva nejvýznamnější kroky, které byly doposud podniknuty, patří 1) náhlé ukončení pouhých několik týdnů staré zpravodajské streamovací platformy CNN+ a 2) zvýšené zaměření na investice, které budou „generovat skutečnou návratnost“ namísto slepých „závodů ve zbrojení obsahem“.Zdroj: Getty ImagesDo budoucna předpokládáme další odstraňování „objemných investic“, do kterých se dříve zapojila společnost WarnerMedia řízená AT&T a které postrádají „finanční základ“ a nesplňují „překážky [návratnosti investic]“ očekávané vedením WBD. Očekává se, že tyto krátkodobé bolesti přinesou dlouhodobější zisky, protože posílí volné peněžní toky konsolidované společnosti a přispějí k jejímu cíli snižovat zadlužení – což je vzhledem k dalšímu dluhu ve výši 55 miliard USD, který získala od společnosti WarnerMedia, naléhavá záležitost. Tato strategie proto nevyhnutelně umožní větší flexibilitu rozvahy a kapitálové struktury společnosti WBD, která podpoří dlouhodobý růst a zajistí vyšší výnosy pro akcionáře.Vzhledem k tomu, že aktiva společnosti Warner se nyní dostávají zpět do rukou zkušených mediálních a zábavních veteránů z hlediska managementu a nadcházející kombinace streamovacích platforem HBO Max a discovery+, které jsou určeny pro přímý prodej zákazníkům , umožní další vstup na rozvíjející se trh streamování, společnost WBD příznivě směřuje ke svým krátkodobým finančním cílům, kterými jsou synergie nákladů ve výši 3 miliard USD, tržby ve výši 52 miliard USD a EBITDA ve výši 14 miliard USD do roku 2023. Konsolidace společnosti WBD je velkou mediální energií potřebnou k nastartování růstu a využití rychle se rozšiřujících příležitostí v oblasti médií a zábavy, které zahrnují D2C streamování a digitální reklamu. Ve spojení s výrazně podhodnocenou povahou akcií – jejich cena je v podstatě stanovena jako klesající – zůstáváme optimističtí, že potenciál téměř trojnásobného zisku je stále na dosah.Zdroj: WBPandemie a s ní spojená sociální distanční opatření v posledních dvou letech vynesly na světlo obrovský trh se streamováním videa na vyžádání, který umožnil nástup mobilních zařízení připojených k internetu. Očekává se, že celosvětové spotřebitelské výdaje na zábavu a média budou do roku 2025 růst složenou roční mírou růstu o 3,9 % na trh v hodnotě 915 miliard USD. Tento růst bude z velké části způsoben poptávkou po službách streamování videa, která by měla do poloviny desetiletí rychle růst tempem 10,6 % a stát se odvětvím s obratem přes 80 miliard dolarů. Počet předplatitelů streamovacích služeb se jen v USA mezi lety 2019 a 2020 zdvojnásobil ze zhruba 125 milionů na více než 250 milionů, což podtrhuje změnu chování spotřebitelů v přístupu k médiím a zábavě.Mnoho tradičních zábavních a mediálních společností, včetně WBD, si uvědomuje obrovskou příležitost k růstu, kterou představuje streamování videa na vyžádání, a proto spustilo vlastní platformy. Přechod od placené televize ke streamingu je také jedinou strategií, která dává smysl. K dnešnímu dni převzalo streamování videa na vyžádání zhruba třetinu celkového času sledování televize v USA. A aby zůstaly relevantní, budou muset tradiční zábavní a mediální společnosti, jako je WBD, klást větší důraz na diverzifikaci svých příjmů mimo lineární televizi.Vzhledem k tomu, že streamování stále snižuje podíl diváků placené televize, je zde stále značný prostor pro další expanzi rozvíjejícího se odvětví, což vytváří silné předpoklady pro HBO Max a discovery+ společnosti WBD. Počet služeb, za které jsou domácnosti ochotny platit, je však omezený, zejména s tím, jak se nálada spotřebitelů před možným ekonomickým poklesem oslabuje. V reakci na to došlo také k velké konsolidaci mezi velkými hráči, což opět ukazuje na dlouhodobější strategii společnosti WBD.Chcete využít této příležitosti?S kombinovanou základnou více než 100 milionů předplatitelů v rámci HBO/HBO Max a discovery+ nyní WBD provozuje třetí největší D2C streamovací byznys po Netflixu a Disney . Společnost WBD také vlastní druhý nejžádanější katalog streamovaných titulů po společnosti Disney. Ovládá 18,3 % souvisejícího tržního podílu ve srovnání s 19,8 % společnosti Disney v rámci služeb Disney+ a Hulu a 8,2 % společnosti Netflix, což podtrhuje schopnost mediálního a zábavního gigantu podílet se na růstu konkurentů v době, kdy se konkurence v oblasti streamingu zvyšuje.Knihovna obsahu WBD, která je nejlepší ve své třídě, v podstatě nepřímo umožnila mechanismus sdílení příjmů mezi oběma stranami
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...