Podle společnosti Paramount vydělal film během premiérového víkendu celosvětově 300 milionů dolarů.
Divadelní průmysl se však potýkal s několikaměsíčními výlukami a jeho utrpení pokračuje. To pravděpodobně znamená, že úspěch jednoho filmového trháku AMC nezachrání, protože film neřeší tři klíčové problémy společnosti i akcií zábavního průmyslu.
1. Příjmy a návštěvnost
Ještě před vydáním filmu Top Gun: Maverick, společnost AMC dosáhla značného pokroku ve svém zotavení. V prvním čtvrtletí roku 2022 se tržby vyšplhaly na 786 milionů dolarů. To je dramatické zlepšení oproti 148 milionům dolarů vykázaným v prvním čtvrtletí roku 2021.

Bohužel ve srovnání s čísly z doby před pandemií příjmy stále výrazně zaostávají. Když v prvním čtvrtletí roku 2020 začaly výluky, společnost AMC ještě dokázala za první čtvrtletí roku 2020 zaznamenat tržby ve výši 942 milionů dolarů.
Kromě toho jsou čísla návštěvnosti mnohem horší. V prvním čtvrtletí roku 2022 prodala společnost AMC přibližně 39,1 milionu vstupenek do kina. Pro srovnání, v prvním čtvrtletí roku 2020 společnost prodala přibližně 60,5 milionu vstupenek a v prvním čtvrtletí roku 2019 79,8 milionu vstupenek. Generální ředitel společnosti AMC Adam Aron pro CNBC uvedl, že řetězec kin prodal 3,3 milionu vstupenek na film Top Gun: Maverick během víkendu. Nicméně AMC pravděpodobně čeká ještě dlouhá cesta, než se mu podaří vyrovnat prodeje vstupenek v roce 2019.
2. Neutěšený obraz výdělků
Stejně jako tržby i zisk vykazuje zlepšení, ale zůstává pod úrovní. V prvním čtvrtletí roku 2022 společnost AMC snížila čistou ztrátu na 337 milionů dolarů, tj. 0,65 dolaru na akcii, což představuje zlepšení oproti 567 milionům dolarů v prvním čtvrtletí roku 2021.
Nicméně i v lepších časech se AMC potýkala se ziskem. I přes vyšší návštěvnost v prvním čtvrtletí roku 2019 skončilo toto čtvrtletí ztrátou 130 milionů dolarů.

Navíc prognózy nevypadají slibně. Analytici očekávají ztrátu ve výši 1,11 USD na akcii, která přichází po předpokládaném 75% nárůstu tržeb. V roce 2023 sice analytici předpovídají 17% nárůst příjmů, ale konsenzuální ztráta stále činí 0,47 USD na akcii. Takové podmínky vyvolávají pochybnosti, zda společnost může vůbec prosperovat.
3. Externí investice
Navíc příklon managementu k investicím mimo odvětví vyvolává další pochybnosti o oživení. Některé externí investice mají smysl. Popcorn byl v kinech oblíbeným artiklem. Proto má rozhodnutí prodávat popcorn AMC v obchodech s potravinami určitý smysl.
Podnik v nesouvisejícím odvětví však investory přiměl k zamyšlení. V prvním čtvrtletí AMC investovala 27,9 milionu dolarů do 22% podílu ve společnosti Hycroft, která těží zlato a stříbro. Vedení AMC uvedlo jako hlavní důvod, proč se mu taková investice mohla vyplatit, vlastní úspěch při získávání kapitálu na řešení problémů s likviditou.
Dočasný nárůst akcií AMC v roce 2021 na základě nálady investorů do akcií meme pomohl společnosti získat kapitál. Z úrovně haléřových akcií na podzim roku 2021 vzrostla na téměř roční maximum 73 dolarů za akcii.

Přesto se jí nepodařilo udržet růst a v době psaní tohoto článku se prodává za přibližně 14 dolarů za akcii. Cenová akce naznačuje, že investoři se neohřáli na myšlence udělat z AMC společnost Berkshire Hathaway mezi kiny. Pokud vedení společnosti neprokáže investiční důvtip podobný Buffettovu, budou akcionáři pravděpodobně tento konkrétní krok i nadále zpochybňovat.
Stav AMC
Vzhledem k popularitě hry Top Gun: Maverick, AMC může dnes poděkovat Tomu Cruisovi. Bohužel nadcházející čtvrtletí pravděpodobně nebude odpovídat číslům tržeb, zisků a návštěvnosti, na které byla společnost zvyklá před pandemií. Navíc tento sklon investovat do nesouvisejících odvětví naznačuje, že ani AMC možná nevěří v odvětví kin. Tento negativní sentiment pravděpodobně nevěstí nic dobrého pro její akcie.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky