června květnové dodávky, které byly průměrné. Na jedné straně dodala v květnu 7 024 vozů, což je o 38 % více než v dubnu. Na druhou stranu byly její dodávky ve srovnání s květnem 2021 meziročně vyšší jen o 4,7 %. I přes nevýrazné zisky si akcie Nio za poslední týden připsaly 13 % a za poslední měsíc 32 %.
Jako by investoři sázeli na to, že v květnu bude lépe. Důležitější však je, že akcie skáčou, protože investoři téměř cítí chuť opětovného růstu, který přijde v červnu, červenci a srpnu.
Ve svém posledním článku o společnosti Nio z 22. května jsem uvedl, že díky rozmanitosti produktů je Nio dlouhodobě výhodné koupit.
„Jak uvedl analytik BofA, tržby a marže společnosti vypadají vzestupně, přesto ji investoři oceňují, jako by nikdy předtím nedodala žádné vozidlo,“ napsal jsem 22. května. „Nerad vám to kazím; jakmile za dva týdny oznámí květnová čísla, oficiálně překročí hranici 200 000 kumulativních dodávek ve své historii.“
Zdroj: Shutterstock
Hádejte co? Abych byl přesný, skutečně překročil hranici 200 000 kumulativních dodávek ve své historii – 204 936 kusů.
Teprve začíná. Tady je důvod.
Joel Baglole z InvestorPlace 26. května uvedl, že investoři by neměli kupovat akcie NIO na základě odrazu Nio. Jeho vysvětlení dávalo smysl. Baglole argumentoval tím, že jakékoliv špatné zprávy by pravděpodobně poslaly cenu jejích akcií spirálovitě dolů a smazaly by 15% zisky dosažené mezi 11. a 26. květnem.
Od té doby akcie Nio posílily o 34 %, ale to neznamená, že si jeho argument nezasloužil určitou pozornost. Kromě problémů Covid-19 a dodavatelského řetězce hrozí vypuknutí globální recese, pokud Jerome Powell neuhasí inflační požár.
Riziko je stále faktorem. Nicméně ve svém posledním článku jsem se velmi nadšeně vyjádřil o diverzitě vozidel Nio:
„V aktualizaci dubnových dodávek společnosti Nio ovlivněných Covidem mě zaujalo, že dodala 693 vozů ET7, což je čtvrtý vůz společnosti, který sjel z výrobní haly v Hefei. To je 325% nárůst oproti 163 vozům ET7 dodaným v březnu, tedy v prvním měsíci, kdy byly k dispozici zákazníkům.“
„Společnost Nio může v květnu dodat 1 000 vozidel pro každý ze svých čtyř elektromobilů. To sice nejsou čísla jako od Tesly, ale na společnost, která ještě v dubnu 2020 bojovala o udržení světla, jsou to zatraceně dobrá čísla.“
Podařilo se dosáhnout počtu 1 000 kusů?
Společnost Nio se do cíle tak docela netrefila. Dodala 746 kusů ES8, 2 936 kusů ES6, 1 635 kusů EC6 a 1 707 kusů ET7. Tři ze čtyř nejsou špatné, zvláště když váš nejnovější vůz ET7 předčí poslední nový vůz EC6.
Dodávky Nio podle značky: Květen 2022 vs. duben 2022
Nárůst/pokles počtu produktů
S8 -40,4 % ES6 56,3 % ES6 30,6 % ET7 146,3 %
Co to znamená? Za prvé, velká SUV (ES8) nejsou zdaleka tak populární jako kdysi. Navíc se zdá, že sedany vystupují ze stínu SUV. Seznam 20 nejlepších elektromobilů TopGear ukazuje, že nejméně polovina z nich nejsou SUV.
Spotřebitelé toužící po koupi elektromobilu se v tuto chvíli méně zajímají o typ elektromobilu, který si koupí, a více o to, jak je úžasný. Model ET7 do této situace zapadá. Je popisován jako zabiják BMW nebo Audi. V roce 2023 uvede Nio na trh ET5, svůj pátý sériový vůz, který předstihne Teslu (NASDAQ:TSLA).
Zdroj: Unsplash
Pod 20 dolarů je Nio výhodná koupě
Jak jsem uvedl minule, společnost Nio vytváří předpoklady k tomu, aby se stala lídrem v oblasti výroby a dodávek elektromobilů. Na mnoha úrovních je těžké si představit, že by Nio nebylo dlouhodobě velkolepým úspěchem.
Časopis Barron’s 31. května uvedl, že akcie společnosti Nio rostou ze tří důvodů. Nejpřesvědčivějším důvodem je to, že se společnost zabývající se výrobou elektromobilů snaží o velký nábor nových zaměstnanců v Americe. To, co se dnes učí v Norsku, jí v budoucnu pomůže posílit v Americe.
Za poslední rok akcie NIO ztratily 53 % své hodnoty. Tesla za stejné období získala 20 %. Přesto Tesla nedostává od čínské vlády žádné úlevy, zatímco Nio ano.
Zdá se, že Nio je připraveno předstihnout Elona Muska a Teslu téměř všemi faktory kromě ziskovosti. Hádám, že to zjistíme koncem prosince. Akcie TSLA zůstávají mírně předražené.
Co se týče Nio, její ET5 jsou připraveny urvat velký kus globálního trhu se sedany. Na to byste pravděpodobně sami nepřišli.
Nio zůstává dlouhodobě výhodnou koupí pod 20 USD.
června květnové dodávky, které byly průměrné. Na jedné straně dodala v květnu 7 024 vozů, což je o 38 % více než v dubnu. Na druhou stranu byly její dodávky ve srovnání s květnem 2021 meziročně vyšší jen o 4,7 %. I přes nevýrazné zisky si akcie Nio za poslední týden připsaly 13 % a za poslední měsíc 32 %.Jako by investoři sázeli na to, že v květnu bude lépe. Důležitější však je, že akcie skáčou, protože investoři téměř cítí chuť opětovného růstu, který přijde v červnu, červenci a srpnu.Ve svém posledním článku o společnosti Nio z 22. května jsem uvedl, že díky rozmanitosti produktů je Nio dlouhodobě výhodné koupit.„Jak uvedl analytik BofA, tržby a marže společnosti vypadají vzestupně, přesto ji investoři oceňují, jako by nikdy předtím nedodala žádné vozidlo,“ napsal jsem 22. května. „Nerad vám to kazím; jakmile za dva týdny oznámí květnová čísla, oficiálně překročí hranici 200 000 kumulativních dodávek ve své historii.“Zdroj: ShutterstockHádejte co? Abych byl přesný, skutečně překročil hranici 200 000 kumulativních dodávek ve své historii – 204 936 kusů.Teprve začíná. Tady je důvod.Joel Baglole z InvestorPlace 26. května uvedl, že investoři by neměli kupovat akcie NIO na základě odrazu Nio. Jeho vysvětlení dávalo smysl. Baglole argumentoval tím, že jakékoliv špatné zprávy by pravděpodobně poslaly cenu jejích akcií spirálovitě dolů a smazaly by 15% zisky dosažené mezi 11. a 26. květnem.Chcete využít této příležitosti?Baglole řekl: „Akcie NIO není vhodné kupovat.“Od té doby akcie Nio posílily o 34 %, ale to neznamená, že si jeho argument nezasloužil určitou pozornost. Kromě problémů Covid-19 a dodavatelského řetězce hrozí vypuknutí globální recese, pokud Jerome Powell neuhasí inflační požár.Riziko je stále faktorem. Nicméně ve svém posledním článku jsem se velmi nadšeně vyjádřil o diverzitě vozidel Nio:„V aktualizaci dubnových dodávek společnosti Nio ovlivněných Covidem mě zaujalo, že dodala 693 vozů ET7, což je čtvrtý vůz společnosti, který sjel z výrobní haly v Hefei. To je 325% nárůst oproti 163 vozům ET7 dodaným v březnu, tedy v prvním měsíci, kdy byly k dispozici zákazníkům.“„Společnost Nio může v květnu dodat 1 000 vozidel pro každý ze svých čtyř elektromobilů. To sice nejsou čísla jako od Tesly, ale na společnost, která ještě v dubnu 2020 bojovala o udržení světla, jsou to zatraceně dobrá čísla.“Společnost Nio se do cíle tak docela netrefila. Dodala 746 kusů ES8, 2 936 kusů ES6, 1 635 kusů EC6 a 1 707 kusů ET7. Tři ze čtyř nejsou špatné, zvláště když váš nejnovější vůz ET7 předčí poslední nový vůz EC6.Dodávky Nio podle značky: Květen 2022 vs. duben 2022S8 -40,4 %ES6 56,3 %ES6 30,6 %ET7 146,3 %Co to znamená? Za prvé, velká SUV nejsou zdaleka tak populární jako kdysi. Navíc se zdá, že sedany vystupují ze stínu SUV. Seznam 20 nejlepších elektromobilů TopGear ukazuje, že nejméně polovina z nich nejsou SUV.Spotřebitelé toužící po koupi elektromobilu se v tuto chvíli méně zajímají o typ elektromobilu, který si koupí, a více o to, jak je úžasný. Model ET7 do této situace zapadá. Je popisován jako zabiják BMW nebo Audi. V roce 2023 uvede Nio na trh ET5, svůj pátý sériový vůz, který předstihne Teslu .Zdroj: UnsplashJak jsem uvedl minule, společnost Nio vytváří předpoklady k tomu, aby se stala lídrem v oblasti výroby a dodávek elektromobilů. Na mnoha úrovních je těžké si představit, že by Nio nebylo dlouhodobě velkolepým úspěchem.Časopis Barron’s 31. května uvedl, že akcie společnosti Nio rostou ze tří důvodů. Nejpřesvědčivějším důvodem je to, že se společnost zabývající se výrobou elektromobilů snaží o velký nábor nových zaměstnanců v Americe. To, co se dnes učí v Norsku, jí v budoucnu pomůže posílit v Americe.Za poslední rok akcie NIO ztratily 53 % své hodnoty. Tesla za stejné období získala 20 %. Přesto Tesla nedostává od čínské vlády žádné úlevy, zatímco Nio ano.Zdá se, že Nio je připraveno předstihnout Elona Muska a Teslu téměř všemi faktory kromě ziskovosti. Hádám, že to zjistíme koncem prosince. Akcie TSLA zůstávají mírně předražené.Co se týče Nio, její ET5 jsou připraveny urvat velký kus globálního trhu se sedany. Na to byste pravděpodobně sami nepřišli.Nio zůstává dlouhodobě výhodnou koupí pod 20 USD.