BMW otevřelo v Číně novou továrnu na elektromobily za 2,2 miliardy dolarů
BMW oficiálně otevřelo v Číně novou továrnu v hodnotě 15 miliard jüanů (2,2 miliardy dolarů), která se zaměřuje na elektromobily a snaží se dohnat vedoucí Teslu a domácí konkurenty.
Továrna Lydia ve městě Shenyang na severovýchodě země je třetím závodem BMW v Číně, ale zároveň jeho největší investicí v zemi.
Kapacita továrny může být využita nejen pro výrobu elektromobilů, ale i tradičních spalovacích motorů.
V květnu byla v závodě Lydia zahájena výroba BMW i3, prvního plně elektrického sportovního sedanu střední třídy pro čínský trh.
„Rozšíření naší výrobní plochy v Číně ukazuje, že se připravujeme na další růst na největším světovém trhu s elektromobily a věříme v dlouhodobé perspektivy Číny,“ uvedl ve čtvrtek v tiskové zprávě Jochen Goller, prezident a generální ředitel BMW Group v Číně.
„Zvyšujeme naše úsilí v oblasti e-mobility a do roku 2025 chceme, aby více než čtvrtina našich prodejů v Číně byla plně elektrická.“
Zdroj: Getty Images
BMW však má v Číně, na největším světovém trhu s elektromobily, kde prodejům dominuje americký konkurent Tesla a domácí hráči, jako je například Warrenem Buffettem podporovaná společnost BYD, co dohánět.
Tradiční zahraniční automobilky včetně BMW a Volkswagenu zůstávají pozadu. Nyní však zvyšují výrobu. Nejnovější továrna BMW zvyšuje roční výrobní kapacitu německé automobilky v Číně na 830 000 vozů.
Přesto automobilky v Číně, které se již potýkaly s problémy v globálním dodavatelském řetězci, čelily v druhé největší ekonomice světa dalším výzvám poté, co v posledních měsících došlo k obnovení Covid-19, což vedlo k uzavírkám velkých měst, zejména Šanghaje.
To způsobilo další narušení dodávek. V rozhovoru zveřejněném ve středu generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk uvedl, že v Číně uvízly nástroje potřebné pro továrny společnosti v Austinu a Berlíně. Dodal, že obě továrny „právě teď přicházejí o miliardy dolarů“, protože problémy v dodavatelském řetězci brzdí výrobu.
Továrna Lydia ve městě Shenyang na severovýchodě země je třetím závodem BMW v Číně, ale zároveň jeho největší investicí v zemi.Kapacita továrny může být využita nejen pro výrobu elektromobilů, ale i tradičních spalovacích motorů.V květnu byla v závodě Lydia zahájena výroba BMW i3, prvního plně elektrického sportovního sedanu střední třídy pro čínský trh.„Rozšíření naší výrobní plochy v Číně ukazuje, že se připravujeme na další růst na největším světovém trhu s elektromobily a věříme v dlouhodobé perspektivy Číny,“ uvedl ve čtvrtek v tiskové zprávě Jochen Goller, prezident a generální ředitel BMW Group v Číně.„Zvyšujeme naše úsilí v oblasti e-mobility a do roku 2025 chceme, aby více než čtvrtina našich prodejů v Číně byla plně elektrická.“Zdroj: Getty ImagesBMW však má v Číně, na největším světovém trhu s elektromobily, kde prodejům dominuje americký konkurent Tesla a domácí hráči, jako je například Warrenem Buffettem podporovaná společnost BYD, co dohánět.Chcete využít této příležitosti?Tradiční zahraniční automobilky včetně BMW a Volkswagenu zůstávají pozadu. Nyní však zvyšují výrobu. Nejnovější továrna BMW zvyšuje roční výrobní kapacitu německé automobilky v Číně na 830 000 vozů.Přesto automobilky v Číně, které se již potýkaly s problémy v globálním dodavatelském řetězci, čelily v druhé největší ekonomice světa dalším výzvám poté, co v posledních měsících došlo k obnovení Covid-19, což vedlo k uzavírkám velkých měst, zejména Šanghaje.To způsobilo další narušení dodávek. V rozhovoru zveřejněném ve středu generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk uvedl, že v Číně uvízly nástroje potřebné pro továrny společnosti v Austinu a Berlíně. Dodal, že obě továrny „právě teď přicházejí o miliardy dolarů“, protože problémy v dodavatelském řetězci brzdí výrobu.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...