Která akcie je lepší?
Amazon a Shopify se tolik liší, a přesto mají tyto dvě společnosti v poslední době poměrně podobné příběhy. Například oběma podnikům spojeným s e-commerce se dařilo při nástupu pandemie v roce 2020, kdy se miliardy lidí chtěly vyhnout osobním nákupům. Stejně tak každá z nich zaznamenala výrazný pokles ceny svých akcií uprostřed výprodeje na trzích v roce 2022.
A přestože obě společnosti pociťují újmu v důsledku zpomalení růstu tržeb v oblasti e-commerce s tím, jak slábne dopad pandemie na ekonomiku, obě společnosti mohou v příštích několika desetiletích výrazně těžit z pokračujícího vývoje spotřebitelského nakupování i z různých dalších podniků, které rozvíjejí.
Porovnejme tyto vynikající podniky, abychom určili, který z nich je dnes pro investory výhodnější koupit.
Amazon je víc než jen e-commerce
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Amazon možná začala koncem 90. let jako internetový prodejce knih, ale vyvinula se v mnohem víc. Celkové tržby nyní dosahují 470 miliard dolarů (od roku 2021), což je exponenciální skok za posledních deset let (v roce 2012 činily tržby 61 miliard dolarů). Kromě hlavního zdroje příjmů, kterým je elektronický obchod, se Amazon stal vedoucí silou v segmentu cloudových služeb, jehož hodnota se odhaduje na 495 miliard dolarů. Kromě toho Amazon zvýšil svůj reklamní byznys na zhruba 32 miliard dolarů ročně.
Kombinace úspor z rozsahu a rychlejšího růstu v ziskovějších segmentech zvýšila za posledních deset let provozní ziskovou marži společnosti Amazon z 1,1 % na 5,3 %. To se může zdát jako nepatrný nárůst, ale v absolutním vyjádření to znamenalo růst z 672 milionů dolarů na 25 miliard dolarů.
Vzhledem k tomu, že Amazon je mocnou silou v obrovských odvětvích, včetně elektronického obchodování, cloudových služeb a reklamy, mohl by pokračovat ve svižném zvyšování příjmů a zisků po mnoho let.
Shopify se stává oblíbenou službou pro podniky po celém světě
Společnost Shopify nabízí obchodníkům sadu služeb, které jim pomáhají etablovat se a růst na internetu. V některých ohledech a pro některé obchodníky nabízí Shopify alternativu k používání Amazonu k prodeji jejich produktů a také způsob, jak efektivně konkurovat Amazonu, pokud jde o obchodování online.
Tržby společnosti explodovaly z 50 milionů dolarů v roce 2013 na 4,6 miliardy dolarů v roce 2021. Navzdory tomuto rychlému růstu se stále jedná o zlomek celkových tržeb společnosti Amazon, což naznačuje, že má před sebou dlouhou cestu k expanzi.
Společnost Shopify není ve své vyspělosti tak daleko jako Amazon. Společnosti v dřívějších fázích vývoje obvykle nejsou trvale ziskové a Shopify na tom není jinak. Zatím se jí nedaří trvale dosahovat zisků v konečném výsledku. Vedení společnosti totiž zaznamenalo další rok investic v roce 2022, ve kterém očekává, že se do podniku vrátí veškerý hrubý zisk.
Společnost Shopify se zaměřuje na poskytování služeb podnikatelům, které jim dávají větší možnosti. Za tímto účelem rozšiřuje možnosti nad rámec hostování webových stránek a přijímání plateb. Shopify například vyvíjí síť pro fulfillment, která pomůže malým podnikatelům s potřebou doručování produktů a může sloužit k vyrovnání konkurenčních podmínek vůči větším korporacím (jako je Amazon), které mohou slíbit rychlejší doručení.
Investoři do společnosti Shopify si možná budou muset počkat několik let, než uvidí zisky na výsledovce. Pokud je však Amazon nějakým barometrem potenciálu společnosti Shopify, investoři se pravděpodobně dočkají odměny, na kterou se vyplatí počkat.
Akcie společnosti Shopify se ve srovnání s Amazonem dlouhodobě prodávají s prémiovým oceněním. Tato prémie je nejnižší za posledních pět let. Obě akcie by pro investorské portfolio byly dobré, ale pokud si investoři musí vybrat mezi Amazonem a Shopify, relativně zvýhodněná cena a rychlejší tempo růstu v tuto chvíli znamenají, že akcie Shopify je lepší koupit.
Která akcie je lepší?Amazon a Shopify se tolik liší, a přesto mají tyto dvě společnosti v poslední době poměrně podobné příběhy. Například oběma podnikům spojeným s e-commerce se dařilo při nástupu pandemie v roce 2020, kdy se miliardy lidí chtěly vyhnout osobním nákupům. Stejně tak každá z nich zaznamenala výrazný pokles ceny svých akcií uprostřed výprodeje na trzích v roce 2022.A přestože obě společnosti pociťují újmu v důsledku zpomalení růstu tržeb v oblasti e-commerce s tím, jak slábne dopad pandemie na ekonomiku, obě společnosti mohou v příštích několika desetiletích výrazně těžit z pokračujícího vývoje spotřebitelského nakupování i z různých dalších podniků, které rozvíjejí.Porovnejme tyto vynikající podniky, abychom určili, který z nich je dnes pro investory výhodnější koupit.
Chcete využít této příležitosti?Společnost Amazon možná začala koncem 90. let jako internetový prodejce knih, ale vyvinula se v mnohem víc. Celkové tržby nyní dosahují 470 miliard dolarů , což je exponenciální skok za posledních deset let . Kromě hlavního zdroje příjmů, kterým je elektronický obchod, se Amazon stal vedoucí silou v segmentu cloudových služeb, jehož hodnota se odhaduje na 495 miliard dolarů. Kromě toho Amazon zvýšil svůj reklamní byznys na zhruba 32 miliard dolarů ročně.Kombinace úspor z rozsahu a rychlejšího růstu v ziskovějších segmentech zvýšila za posledních deset let provozní ziskovou marži společnosti Amazon z 1,1 % na 5,3 %. To se může zdát jako nepatrný nárůst, ale v absolutním vyjádření to znamenalo růst z 672 milionů dolarů na 25 miliard dolarů.Vzhledem k tomu, že Amazon je mocnou silou v obrovských odvětvích, včetně elektronického obchodování, cloudových služeb a reklamy, mohl by pokračovat ve svižném zvyšování příjmů a zisků po mnoho let.
Společnost Shopify nabízí obchodníkům sadu služeb, které jim pomáhají etablovat se a růst na internetu. V některých ohledech a pro některé obchodníky nabízí Shopify alternativu k používání Amazonu k prodeji jejich produktů a také způsob, jak efektivně konkurovat Amazonu, pokud jde o obchodování online.Tržby společnosti explodovaly z 50 milionů dolarů v roce 2013 na 4,6 miliardy dolarů v roce 2021. Navzdory tomuto rychlému růstu se stále jedná o zlomek celkových tržeb společnosti Amazon, což naznačuje, že má před sebou dlouhou cestu k expanzi.Společnost Shopify není ve své vyspělosti tak daleko jako Amazon. Společnosti v dřívějších fázích vývoje obvykle nejsou trvale ziskové a Shopify na tom není jinak. Zatím se jí nedaří trvale dosahovat zisků v konečném výsledku. Vedení společnosti totiž zaznamenalo další rok investic v roce 2022, ve kterém očekává, že se do podniku vrátí veškerý hrubý zisk.Společnost Shopify se zaměřuje na poskytování služeb podnikatelům, které jim dávají větší možnosti. Za tímto účelem rozšiřuje možnosti nad rámec hostování webových stránek a přijímání plateb. Shopify například vyvíjí síť pro fulfillment, která pomůže malým podnikatelům s potřebou doručování produktů a může sloužit k vyrovnání konkurenčních podmínek vůči větším korporacím , které mohou slíbit rychlejší doručení.Investoři do společnosti Shopify si možná budou muset počkat několik let, než uvidí zisky na výsledovce. Pokud je však Amazon nějakým barometrem potenciálu společnosti Shopify, investoři se pravděpodobně dočkají odměny, na kterou se vyplatí počkat.Akcie společnosti Shopify se ve srovnání s Amazonem dlouhodobě prodávají s prémiovým oceněním. Tato prémie je nejnižší za posledních pět let. Obě akcie by pro investorské portfolio byly dobré, ale pokud si investoři musí vybrat mezi Amazonem a Shopify, relativně zvýhodněná cena a rychlejší tempo růstu v tuto chvíli znamenají, že akcie Shopify je lepší koupit.