Spolu s mnoha dalšími nedávnými IPO klesly akcie o více než 60 % oproti ceně při IPO.
Její podnikání však i nadále vykazuje solidní růst. Jihokorejská platforma pro elektronické obchodování a logistiku získala ve své zemi podíl na trhu a rychle postupuje s novými iniciativami, jako je doručování potravin a služby v oblasti finančních technologií (fintech).
Znamená tento rozpor mezi akciemi a obchodními výsledky, že je Coupang vhodný ke koupi? Pojďme to prozkoumat.
Dobré výsledky za první čtvrtletí
Společnost Coupang oznámila 11. května výsledky za první čtvrtletí. Počet aktivních zákazníků se meziročně zvýšil o 13 % na 18,1 milionu. Kromě toho průměrný příjem na zákazníka ve čtvrtletí meziročně vzrostl o 8 % na 283 USD. Tato kombinace růstu počtu zákazníků a zvýšených výdajů vedla k meziročnímu nárůstu celkových příjmů o 22 % na 5,1 miliardy dolarů.
Zdroj: Coupang
Podle vedení společnosti Coupang nyní roste několikanásobně rychleji než celkový trh elektronického obchodování v Jižní Koreji. V roce 2021 se jeho tržní podíl odhaduje na 15,7 %, přičemž v roce 2017 činil pouze 7,4 %. To je fenomenální ukazatel toho, jak si lidé v této zemi cení platformy Coupang, a zároveň to ukazuje, že společnost má před sebou ještě dlouhou cestu, pokud chce v tomto odvětví skutečně dominovat.
Čísla nejvyššího řádku vypadala skvěle, ale nejpůsobivější částí čtvrtletí společnosti Coupang byla hrubá marže, která dosáhla 20,4 %. To je nárůst z pouhých 15,9 % v předchozím čtvrtletí a ukazuje, že společnost získává provozní páku poté, co provedla řadu investic během začátku pandemie COVID-19, která urychlila poptávku po elektronickém obchodování. Investoři by měli sledovat expanzi hrubé marže, protože bude důležitá pro celkovou ziskovost společnosti Coupang v nadcházejících letech.
V Jižní Koreji žije 52 milionů lidí. S 18,1 milionu aktivních zákazníků (z nichž někteří jsou rodinné účty s více uživateli) má Coupang na svém domácím trhu jen omezené možnosti růstu počtu zákazníků. To znamená, že růst nejvyššího obratu bude v příštím desetiletí probíhat dvěma způsoby: růstem výdajů na zákazníka a mezinárodní expanzí. Společnost Coupang investuje na obou frontách.
Zdroj: Gettyimages
Aby zvýšila průměrnou útratu na zákazníka, přidává společnost Coupang ke své platformě elektronického obchodu a vlastní logistické síti různé služby. Patří mezi ně Coupang Eats (rozvoz jídla), rozvoz potravin Rocket Fresh, streamování videa pro prémiové předplatitele WOW a různé fintech iniciativy. Začíná také outsourcovat svou logistickou síť prostřednictvím programu Fulfillment and Logistics by Coupang (FLC), podobného úspěšnému programu Fulfillment by Amazon (FBA).
Na mezinárodní úrovni společnost Coupang investuje do vybudování podobné sítě elektronického obchodu v zemích, jako je Japonsko, Tchaj-wan a Singapur. Na těchto trzích bude větší konkurence než v Jižní Koreji, ale za tři až pět let by se mohly stát motorem růstu nejvyššího obratu.
Společnost Coupang tyto nové iniciativy ve svých finančních výkazech vyčleňuje do kategorie „Rozvojové nabídky“. Tento segment v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil čisté tržby o 79 % na bázi konstantní měny na 181 milionů USD. To je mnohem méně než téměř 5 miliard dolarů, které ve stejném čtvrtletí vygenerovala hlavní činnost, ale má potenciál růst vysokým tempem po mnoho dalších let.
Zdroj: Shutterstock
Cena je velmi atraktivní
Akcie společnosti Coupang klesly o více než 60 % oproti ceně při vstupu na burzu a jejich tržní hodnota nyní činí 23 miliard dolarů. Za posledních 12 měsíců spálila přibližně 1 miliardu dolarů volného peněžního toku, protože investuje do růstu, což může investory znervózňovat ohledně dlouhodobé životaschopnosti tohoto podniku. V rozvaze má však více než 3 miliardy dolarů v hotovosti, což dává společnosti dostatečný prostor pro pokračování v těchto velkých výdajích. Nakonec však investoři potřebují, aby společnost začala generovat kladné cash flow.
Akcie společnosti Coupang s 12měsíčními tržbami ve výši 19,3 miliardy USD se obchodují s poměrem ceny k tržbám (P/S) 1,2. To je mnohem méně, než je tržní průměr 2,5, a mohlo by se ukázat, že je poměrně levný, pokud se společnosti podaří dosáhnout dlouhodobého cíle vedení, kterým je 7% až 10% zisková marže. Vzhledem k silnému růstu tržeb a rozšiřujícím se hrubým maržím by akcie Coupang mohly být právě teď skvělou investicí typu „kup a drž“.
Spolu s mnoha dalšími nedávnými IPO klesly akcie o více než 60 % oproti ceně při IPO.Její podnikání však i nadále vykazuje solidní růst. Jihokorejská platforma pro elektronické obchodování a logistiku získala ve své zemi podíl na trhu a rychle postupuje s novými iniciativami, jako je doručování potravin a služby v oblasti finančních technologií .Znamená tento rozpor mezi akciemi a obchodními výsledky, že je Coupang vhodný ke koupi? Pojďme to prozkoumat.Společnost Coupang oznámila 11. května výsledky za první čtvrtletí. Počet aktivních zákazníků se meziročně zvýšil o 13 % na 18,1 milionu. Kromě toho průměrný příjem na zákazníka ve čtvrtletí meziročně vzrostl o 8 % na 283 USD. Tato kombinace růstu počtu zákazníků a zvýšených výdajů vedla k meziročnímu nárůstu celkových příjmů o 22 % na 5,1 miliardy dolarů.Zdroj: CoupangPodle vedení společnosti Coupang nyní roste několikanásobně rychleji než celkový trh elektronického obchodování v Jižní Koreji. V roce 2021 se jeho tržní podíl odhaduje na 15,7 %, přičemž v roce 2017 činil pouze 7,4 %. To je fenomenální ukazatel toho, jak si lidé v této zemi cení platformy Coupang, a zároveň to ukazuje, že společnost má před sebou ještě dlouhou cestu, pokud chce v tomto odvětví skutečně dominovat.Čísla nejvyššího řádku vypadala skvěle, ale nejpůsobivější částí čtvrtletí společnosti Coupang byla hrubá marže, která dosáhla 20,4 %. To je nárůst z pouhých 15,9 % v předchozím čtvrtletí a ukazuje, že společnost získává provozní páku poté, co provedla řadu investic během začátku pandemie COVID-19, která urychlila poptávku po elektronickém obchodování. Investoři by měli sledovat expanzi hrubé marže, protože bude důležitá pro celkovou ziskovost společnosti Coupang v nadcházejících letech.Chcete využít této příležitosti?V Jižní Koreji žije 52 milionů lidí. S 18,1 milionu aktivních zákazníků má Coupang na svém domácím trhu jen omezené možnosti růstu počtu zákazníků. To znamená, že růst nejvyššího obratu bude v příštím desetiletí probíhat dvěma způsoby: růstem výdajů na zákazníka a mezinárodní expanzí. Společnost Coupang investuje na obou frontách.Zdroj: GettyimagesAby zvýšila průměrnou útratu na zákazníka, přidává společnost Coupang ke své platformě elektronického obchodu a vlastní logistické síti různé služby. Patří mezi ně Coupang Eats , rozvoz potravin Rocket Fresh, streamování videa pro prémiové předplatitele WOW a různé fintech iniciativy. Začíná také outsourcovat svou logistickou síť prostřednictvím programu Fulfillment and Logistics by Coupang , podobného úspěšnému programu Fulfillment by Amazon .Na mezinárodní úrovni společnost Coupang investuje do vybudování podobné sítě elektronického obchodu v zemích, jako je Japonsko, Tchaj-wan a Singapur. Na těchto trzích bude větší konkurence než v Jižní Koreji, ale za tři až pět let by se mohly stát motorem růstu nejvyššího obratu.Společnost Coupang tyto nové iniciativy ve svých finančních výkazech vyčleňuje do kategorie „Rozvojové nabídky“. Tento segment v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil čisté tržby o 79 % na bázi konstantní měny na 181 milionů USD. To je mnohem méně než téměř 5 miliard dolarů, které ve stejném čtvrtletí vygenerovala hlavní činnost, ale má potenciál růst vysokým tempem po mnoho dalších let.Zdroj: ShutterstockAkcie společnosti Coupang klesly o více než 60 % oproti ceně při vstupu na burzu a jejich tržní hodnota nyní činí 23 miliard dolarů. Za posledních 12 měsíců spálila přibližně 1 miliardu dolarů volného peněžního toku, protože investuje do růstu, což může investory znervózňovat ohledně dlouhodobé životaschopnosti tohoto podniku. V rozvaze má však více než 3 miliardy dolarů v hotovosti, což dává společnosti dostatečný prostor pro pokračování v těchto velkých výdajích. Nakonec však investoři potřebují, aby společnost začala generovat kladné cash flow.Akcie společnosti Coupang s 12měsíčními tržbami ve výši 19,3 miliardy USD se obchodují s poměrem ceny k tržbám 1,2. To je mnohem méně, než je tržní průměr 2,5, a mohlo by se ukázat, že je poměrně levný, pokud se společnosti podaří dosáhnout dlouhodobého cíle vedení, kterým je 7% až 10% zisková marže. Vzhledem k silnému růstu tržeb a rozšiřujícím se hrubým maržím by akcie Coupang mohly být právě teď skvělou investicí typu „kup a drž“.