května po zveřejnění své zprávy za první čtvrtletí roku 2022 konferenční hovor k výsledkům hospodaření. Na tomto hovoru vedení společnosti nabídlo několik informací o tom, jak se chování spotřebitelů v USA vyvíjí v souvislosti s tím, jak se lokality po celém světě znovu otevírají po pandemických omezeních.
Na základě výdajů zákazníků společnosti Target mohou mít investoři dobrý pocit z celkového finančního zdraví amerických spotřebitelů. V rámci rozpočtů domácností však dochází k určitým posunům, které je důležité si uvědomit. Jeden z těchto posunů je zejména výbornou zprávou pro Airbnb
Tržby společnosti Target naznačují, že se Američané chystají cestovat
„Prodej zavazadel vzrostl o více než 50 %, protože svět se stále znovu otevírá a my se znovu setkáváme s místy a lidmi, které jsme nestihli navštívit,“ uvedla během telefonátu Christina Henningtonová, ředitelka pro růst. Abychom toto číslo uvedli do kontextu, celkové tržby společnosti Target vzrostly ve fiskálním čtvrtletí, které skončilo 30. dubna, o 4 %.

Později během hovoru generální ředitel Brian Cornell řekl: „I když jsme určitě očekávali dopad překrývajících se stimulů a návrat spotřebitelů a hostů k běžnějším činnostem, nečekali jsme, že v mnoha kategoriích dojde k tak dramatickému posunu, o kterém jsme mluvili, k přesunu z kategorií jako jsou televizory do zavazadel, z malých spotřebičů do hraček a hosté budou slavit, budou venku s přáteli.“
To je vynikající zpráva pro cestovní ruch. Všimněte si, že všechny obchody společnosti Target se nacházejí v USA, takže její údaje odrážejí pouze chování domácích spotřebitelů. Zajímavé je, že cestující v rámci Airbnb platí vyšší průměrnou denní sazbu v USA. Samozřejmě, že lidé, kteří si v posledním čtvrtletí koupili zavazadla v Targetu, pravděpodobně plánují výlety později v roce, možná v létě nebo o prázdninách na podzim a v zimě.
Vedení Airbnb zdůraznilo, že v pozdějších měsících roku zaznamenává silnou poptávku po rezervacích; údaje od společnosti Target toto tvrzení dále podporují. To je pochopitelné. Celosvětové výdaje na hotely a letoviska, které v roce 2019 dosáhly 1,5 bilionu dolarů, se v roce 2020 propadly na 610 miliard dolarů. Jejich oživení v roce 2021 přineslo pouze návrat na 950 miliard dolarů.

Vzhledem ke značné poptávce po cestování, která se za posledních několik let nahromadila, by nebylo překvapením, kdyby se výdaje na cestování opět přiblížily roční úrovni 2 bilionů dolarů. V roce 2022 se tam možná nedostanou, protože přetrvávající hrozba COVID-19 stále způsobuje omezení cestování v mnoha částech světa a různou míru opatrnosti a váhavosti mezi potenciálními cestovateli – ale možná v roce 2023 nebo 2024.
Další důvod, proč koupit akcie Airbnb
Podle některých ukazatelů ocenění jsou akcie Airbnb pravděpodobně levnější než kdykoli předtím. Společnost zaujala disciplinovanější přístup k řízení nákladů, což jí umožnilo prudký nárůst ziskovosti a volného peněžního toku spolu s tržbami, které byly v 1. čtvrtletí 2022 o 80 % vyšší než v 1. čtvrtletí 2019. Akcie dostaly během širšího výprodeje na trhu zabrat, ale to poskytuje příležitost pro dlouhodobé investory, aby je nakoupili za zvýhodněnou cenu.

Vzhledem k tomu, že stále více spotřebitelů plánuje dlouho odkládané cesty, je nepravděpodobné, že by akcie Airbnb zůstaly na těchto historicky levných úrovních.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky