Poslední kolo volatility na burze v tomto měsíci je zatím srazilo až na 70,71 USD za akcii.
74 USD za akcii při psaní, někteří si mohou myslet, že nyní je skvělý čas na „nákup poklesu“ u této fintech firmy. Zvláště když nedávno oznámila svou nejnovější imitaci: rozšíření nabídky „kup teď, zaplať později“ neboli BNPL.
Pokud si však myslíte, že její přechod na BNPL může být právě tím, co znovu urychlí zpomalující se růst této společnosti, zamyslete se znovu. Ekonomické podmínky, které přispěly k tomu, že se tato možnost spotřebitelského financování stala oblíbenou, jsou nyní ve zpětném zrcátku. Je pochybné, že by její expanze do této oblasti byla katalyzátorem. Vzhledem k tomu, že cesta k oživení stále příliš nenasvědčuje, držte se raději stranou.

Dne 15. června společnost PayPal oznámila spuštění služby PayPal Pay Monthly, své nejnovější nabídky BNPL. Tato nabídka, kterou zastřešuje její partner WebBank, umožní zákazníkům rozložit platby za velké položky na delší časové období než její současný produkt BNPL, PayPal Pay in 4.
Vedení společnosti se možná domnívá, že tato iniciativa je vítězným tahem, ale zda tento názor sdílejí i investoři do akcií PYPL, se teprve uvidí. Akcie sice v den oznámení vzrostly, to se však shodovalo s krátkodobou úlevnou rally na akciovém trhu po posledním zvýšení úrokových sazeb Federálním rezervním systémem.
Analytici i trh, který byl v roce 2021 horkou oblastí, začali být v oblasti BYPL opatrnější. Mezi rostoucími delikvencemi, zvyšujícími se úrokovými sazbami a možnou recesí se ekonomické prostředí stává pro tento typ spotřebitelského financování méně příznivé. Namísto využití příležitosti by se mohlo stát, že se do této oblasti přesune více v nevhodnou dobu.
Ještě horší je, že i kdyby Pay Monthly nakonec skončila spíše jako propadák než jako zisk, stávající problémy společnosti by stále mohly zvýšit tlak na akcie. Proto je nákup jejího posledního poklesu málo atraktivní. I když dnes může vypadat „levně“, je „levná“ z nějakého důvodu.
Na první pohled mohou akcie PYPL vypadat jako výhodná koupě mezi fintech hrami. Akcie dnes mají forwardový násobek zisku kolem 19,5x. To je výrazně pod forwardovým oceněním jejího hlavního konkurenta.

Přesto je zde více indicií, které naznačují, že PayPal je spíše hodnotovou pastí než výhodnou koupí. V letošním roce již společnost musela odvolat svůj výhled na rok 2022. Její generální ředitel Dan Schulman musel připustit, že on a jeho manažerský tým „předběhli sami sebe“, když plánovali další rok silných provozních výsledků.
Další zklamání je velmi pravděpodobné. Na obranu vedení je třeba říci, že problémy společnosti PayPal se zpomalujícím se růstem jsou z velké části způsobeny faktory, které nemohou ovlivnit. Konec pandemie zpomalil růst elektronického obchodu.
Pokračující „krypto zima“ jí hází klacky pod nohy v plánech na nalezení růstu v oblasti kryptoměn. Svůj vliv mají i tolik diskutované rizikové faktory, jako je inflace, vyšší úrokové sazby a zpomalující se ekonomika. Je možné, že intenzita těchto makro faktorů dosáhne vrcholu až v roce 2023. Odhady zisků analytiků pro roky 2023 a 2024, které počítají s opětovným zrychlením růstu, je nejlepší brát s rezervou.

Podtrženo a sečteno
Společnost PayPal si v mém Portfolio Graderu nadále zaslouží hodnocení „F“. Výše zmíněná expanze BNPL na mém názoru příliš nemění. Časem se může ukázat, že se mýlím, ale na základě krátkodobých vyhlídek tohoto sektoru? Zdá se, že to bude něco, co společnosti přinese spíše protivítr než vítr do zad. Zpomalení růstu, které je patrné z jejích posledních finančních výsledků, bude pravděpodobně pokračovat i v následujících čtvrtletích.
Vedení společnosti, nehledě na její méně agresivní výhled, bude možná muset opět snížit svá očekávání. To by spolu s větší volatilitou na trhu mohlo tlačit akcie ještě níže. I když možná ne v takovém rozsahu, jaký jsme viděli od konce roku 2021.
Zkrátka je lepší být opatrný než optimistický. Vyhnout se akciím PYPL zůstává nejlepším krokem. A to i přesto, že se obchoduje s nízkým oceněním a na cenových úrovních, které byly naposledy k vidění před více než čtyřmi lety.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























