Finanční ředitel společnosti Luca Maestri při hovoru k výsledkům společnosti 29. dubna uvedl, že omezení dodávek budou mít v tomto čtvrtletí větší dopad než v minulém čtvrtletí. Kromě toho budou růst tržeb ohrožovat kurzové vlivy a společnost na celé čtvrtletí pozastaví prodej v Rusku.
Uvedl, že tržby ze služeb by se mohly mezičtvrtletně zpomalit, ale stále očekává, že tento segment poroste dvouciferným procentním tempem. Tváří v tvář protivětru v oblasti prodeje zařízení nebyl segment služeb pro Apple nikdy důležitější.
Pohled na druhé čtvrtletí
Ve finančních výkazech společnosti Apple za druhé čtvrtletí mě zaujala jedna věc – pokračující růst hrubé marže v oblasti služeb. V první polovině roku činila hrubá marže přibližně 72,5 %. To je nárůst oproti 69,3 % ve stejném období loňského roku.
Hrubý zisk společnosti Apple ze služeb ve druhém čtvrtletí vzrostl více než celkový provozní zisk společnosti Apple. To neznamená, že služby jsou jedinou věcí, která u společnosti Apple způsobuje růst příjmů – prodej zařízení také rostl a hrubá marže se rozšířila – ale rozhodně mají na hospodářský výsledek společnosti Apple převažující vliv.
Zdroj: Shutterstock
Maestri poukázal na několik rekordů, které vedly k růstu tržeb ze služeb a zvýšení marží. Společnost Apple dosáhla nových rekordů v oblasti prodeje App Store, hudby, cloudových služeb a AppleCare. Rekordy ve druhém čtvrtletí zaznamenala také v oblasti videa, reklamy a platebních služeb.
Důležitým faktorem v této „reklamní“ části jsou náklady na získání návštěvnosti, které Google platí společnosti Apple za to, že je výchozím vyhledávačem v Safari. Společnost Alphabet (GOOG)(GOOGL) vykázala v minulém čtvrtletí meziroční nárůst nákladů na získání návštěvnosti o 2,3 miliardy dolarů. Toto číslo obvykle roste postupně v průběhu celého roku, přičemž vrcholu dosahuje ve čtvrtém čtvrtletí, ale v prvním čtvrtletí následujícího roku se snižuje. Společnost Apple by měla letos opět zaznamenat, že platby od společnosti Google budou hnací silou růstu její reklamy, ale investoři by tomu měli věnovat pozornost.
Stále větší část obchodu se službami společnosti Apple pochází z předplatného. Na konci druhého čtvrtletí společnost napočítala 825 milionů předplatných ve vlastních službách a prostřednictvím App Store. To je o 165 milionů více než před 12 měsíci. Tato předplatná vytvářejí měsíc co měsíc a čtvrtletí co čtvrtletí stálé příjmy, které stabilizují příjmy a zisky společnosti Apple.
Zdroj: Pexels
Analytička Katy Hubertyová ze společnosti Morgan Stanley uvedla pro Barrons, že v dubnu došlo ke zrychlení růstu prodejů v obchodě App Store a že by tento růst mohl pokračovat i ve zbytku čtvrtletí. Podle ní by App Store, jedna z nejzralejších služeb společnosti Apple, mohl ve třetím čtvrtletí meziročně vzrůst o 15 %.
Příjmy z reklamy by měly nadále růst. Hlavní činnost společnosti Google v oblasti vyhledávání je v tomto čtvrtletí silná díky oživenému zájmu spotřebitelů o vysoce ziskové vertikální oblasti, jako je cestování a zábava. Z těchto trendů by měly těžit také vlastní reklamní operace společnosti Apple a mohly by ovlivnit její dohodu se společností Google.
Ačkoli tedy Maestri očekává, že problémy v dodavatelském řetězci způsobí v tomto čtvrtletí ztrátu tržeb ve výši 4 až 8 miliard dolarů, obchod se službami by mohl pomoci tyto ztráty kompenzovat. A protože společnost Apple také rozšiřuje svou již tak vysokou hrubou marži na službách, měla by být schopna i přes tlak na prodej zařízení nadále zvyšovat svůj provozní a čistý zisk.
Zdroj: Getty Images
Apple léta budoval svůj byznys se službami tak, aby se stal významným faktorem, kterým je dnes. A vzhledem k tomu, že současné makroekonomické prostředí ovlivňuje celkové výsledky, je dobře, že se generální ředitel Tim Cook rozhodl, že se služby stanou hlavním cílem technologické společnosti.
Finanční ředitel společnosti Luca Maestri při hovoru k výsledkům společnosti 29. dubna uvedl, že omezení dodávek budou mít v tomto čtvrtletí větší dopad než v minulém čtvrtletí. Kromě toho budou růst tržeb ohrožovat kurzové vlivy a společnost na celé čtvrtletí pozastaví prodej v Rusku.Uvedl, že tržby ze služeb by se mohly mezičtvrtletně zpomalit, ale stále očekává, že tento segment poroste dvouciferným procentním tempem. Tváří v tvář protivětru v oblasti prodeje zařízení nebyl segment služeb pro Apple nikdy důležitější.Ve finančních výkazech společnosti Apple za druhé čtvrtletí mě zaujala jedna věc – pokračující růst hrubé marže v oblasti služeb. V první polovině roku činila hrubá marže přibližně 72,5 %. To je nárůst oproti 69,3 % ve stejném období loňského roku.Hrubý zisk společnosti Apple ze služeb ve druhém čtvrtletí vzrostl více než celkový provozní zisk společnosti Apple. To neznamená, že služby jsou jedinou věcí, která u společnosti Apple způsobuje růst příjmů – prodej zařízení také rostl a hrubá marže se rozšířila – ale rozhodně mají na hospodářský výsledek společnosti Apple převažující vliv.Zdroj: ShutterstockMaestri poukázal na několik rekordů, které vedly k růstu tržeb ze služeb a zvýšení marží. Společnost Apple dosáhla nových rekordů v oblasti prodeje App Store, hudby, cloudových služeb a AppleCare. Rekordy ve druhém čtvrtletí zaznamenala také v oblasti videa, reklamy a platebních služeb.Důležitým faktorem v této „reklamní“ části jsou náklady na získání návštěvnosti, které Google platí společnosti Apple za to, že je výchozím vyhledávačem v Safari. Společnost Alphabet vykázala v minulém čtvrtletí meziroční nárůst nákladů na získání návštěvnosti o 2,3 miliardy dolarů. Toto číslo obvykle roste postupně v průběhu celého roku, přičemž vrcholu dosahuje ve čtvrtém čtvrtletí, ale v prvním čtvrtletí následujícího roku se snižuje. Společnost Apple by měla letos opět zaznamenat, že platby od společnosti Google budou hnací silou růstu její reklamy, ale investoři by tomu měli věnovat pozornost.Chcete využít této příležitosti?Stále větší část obchodu se službami společnosti Apple pochází z předplatného. Na konci druhého čtvrtletí společnost napočítala 825 milionů předplatných ve vlastních službách a prostřednictvím App Store. To je o 165 milionů více než před 12 měsíci. Tato předplatná vytvářejí měsíc co měsíc a čtvrtletí co čtvrtletí stálé příjmy, které stabilizují příjmy a zisky společnosti Apple.Zdroj: PexelsAnalytička Katy Hubertyová ze společnosti Morgan Stanley uvedla pro Barrons, že v dubnu došlo ke zrychlení růstu prodejů v obchodě App Store a že by tento růst mohl pokračovat i ve zbytku čtvrtletí. Podle ní by App Store, jedna z nejzralejších služeb společnosti Apple, mohl ve třetím čtvrtletí meziročně vzrůst o 15 %.Příjmy z reklamy by měly nadále růst. Hlavní činnost společnosti Google v oblasti vyhledávání je v tomto čtvrtletí silná díky oživenému zájmu spotřebitelů o vysoce ziskové vertikální oblasti, jako je cestování a zábava. Z těchto trendů by měly těžit také vlastní reklamní operace společnosti Apple a mohly by ovlivnit její dohodu se společností Google.Ačkoli tedy Maestri očekává, že problémy v dodavatelském řetězci způsobí v tomto čtvrtletí ztrátu tržeb ve výši 4 až 8 miliard dolarů, obchod se službami by mohl pomoci tyto ztráty kompenzovat. A protože společnost Apple také rozšiřuje svou již tak vysokou hrubou marži na službách, měla by být schopna i přes tlak na prodej zařízení nadále zvyšovat svůj provozní a čistý zisk.Zdroj: Getty ImagesApple léta budoval svůj byznys se službami tak, aby se stal významným faktorem, kterým je dnes. A vzhledem k tomu, že současné makroekonomické prostředí ovlivňuje celkové výsledky, je dobře, že se generální ředitel Tim Cook rozhodl, že se služby stanou hlavním cílem technologické společnosti.