Předznamenávají slabá čísla společnosti Activision katastrofu pro EA?
Společnost Activision Blizzard (ATVI) byla první z velkých videoherních společností, která oznámila výsledky hospodaření za první čtvrtletí roku 2022, a výsledky byly hrozné.
Výrobce hry Call of Duty vykázal meziroční pokles tržeb o 22 %. Upravený zisk na akcii se meziročně snížil o 35 %, protože nejlepší videoherní série společnosti nadále ztrácela hráče.
„Finanční výkonnost se meziročně snížila, což odráží především horší výsledky hry Call of Duty a načasování produktového cyklu ve společnosti Blizzard, což kompenzuje silný růst ve společnosti King,“ uvedla společnost Activision s odkazem na svá dvě herní studia. Není překvapením, že odkup od Microsoftu byl na nedávné mimořádné valné hromadě společnosti Activision schválen drtivou většinou akcionářů.
Hra Call of Duty: Warzone se od svého uvedení na trh na začátku pandemie v březnu 2020 stala oblíbeným titulem a zařadila se mezi nejsledovanější hry na herních streamovacích platformách. Soupeří s hrou Apex Legends od společnosti Electronic Arts (EA). Investoři brali slabé čtvrtletí společnosti Activision jako špatné znamení pro ostatní akcie videoherních společností, protože akcie Take-Two Interactive a Electronic Arts bezprostředně po zprávě společnosti Activision 25. dubna prudce klesly.
Zdroj: EA
Je však chybou předpokládat, že slabé výsledky hry Call of Duty automaticky znamenají katastrofu pro nadcházející zprávu o příjmech společnosti EA, která bude zveřejněna 10. května?
Apex Legends vs. Call of Duty
Společnost Activision ukončila první čtvrtletí (skončilo 31. března) se 100 miliony aktivních uživatelů měsíčně v segmentu, který zastřešuje hru Call of Duty, což však představuje úbytek 7 milionů hráčů oproti čtvrtletí, které skončilo v prosinci. Na vině byl kromě nižšího zájmu o hru Call of Duty: Warzone také nižší prodej prémiové hry Call of Duty: Vanguard ve srovnání s předchozím dílem série. Vanguard byl vydán v listopadu 2020 a Warzone v březnu 2020.
Údaje o sledovanosti na Twitchi společnosti Amazon, přední platformě pro streamování videoher, však naznačují, že slabé čtvrtletí společnosti Activision bylo ojedinělým případem.
Po spuštění hry Warzone před dvěma lety ji na Twitchi sledovalo v průměru asi 100 000 diváků denně ve všech streamech, v nichž se hra objevila, vyplývá z údajů společnosti TwitchTracker. V posledních týdnech má Warzone v průměru asi 47 000 diváků denně, což je polovina celkového počtu z roku 2020.
Popularita hry Apex Legends od EA mezitím neustále roste. Když byla tato esportová střílečka na začátku roku 2019 původně spuštěna, sledovalo ji v průměru kolem 25 000 diváků denně. Od té doby neustále rostla a nyní má na Twitchi v průměru kolem 125 000 diváků denně.
Data z TwitchTrackeru naznačují, že Apex Legends odvádí hráče od Call of Duty a je důvodem slabých výsledků Activisionu.
Ve čtvrtém čtvrtletí EA uvedla, že počet aktivních uživatelů hry Apex Legends se meziročně zvýšil o 30 %. Společnost Activision ve stejném čtvrtletí vykázala v segmentu Activision (Call of Duty) ztrátu 12 milionů měsíčních aktivních uživatelů (přibližně 10 %).
EA vidí před sebou ještě lepší časy pro Apex Legends, včetně rozšíření hry na mobilní zařízení.
„Rozšiřujeme se, abychom oslovili více hráčů a diváků, a chystáme nový originální obsah,“ uvedl generální ředitel společnosti Electronic Arts Andrew Wilson v hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2022 (skončilo 31. prosince 2021). „Náš rostoucí ekosystém esportových her Apex Legends a Apex Legends Mobile brzy přejdou do fáze soft launch, kdy budeme pokračovat v celosvětovém zavádění.“
Průměrné výdaje hráčů za herní obsah stále rostou spolu s hráčskou základnou a EA očekává, že ve fiskálním roce 2022 (který skončil 31. března) vykáže celoroční tržby za Apex Legends ve výši téměř 1 miliardy dolarů. Analytici očekávají, že celkové rezervace, neboli upravené tržby, vzrostou za fiskální rok EA meziročně o 20,8 % a dosáhnou 7,48 miliardy dolarů. Většina tohoto růstu je však podpořena nedávnými akvizicemi společnosti EA.
Zdroj: Unsplash
Nicméně hra Apex Legends byla v uplynulém roce pro společnost EA klíčovým motorem růstu. Investoři by neměli předpokládat, že slabé čtvrtletí společnosti Activision vypovídá něco o stavu ostatních her. Dokonce i společnost Take-Two vykázala ve čtvrtletí končícím v prosinci silné výsledky ve všech svých nejlepších hrách, včetně Grand Theft Auto a Red Dead Redemption.
Společnost Electronic Arts by měla vykázat relativně lepší čtvrtletí než Activision. Apex samozřejmě tvoří méně než 15 % aktivit EA, takže bude důležité sledovat, jak si povedou další hry jako The Sims a sportovní tituly EA (Madden a FIFA). Společnost EA oznámí výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí (za tři měsíce končící 31. března) 10. května po uzavření trhu.
Výrobce hry Call of Duty vykázal meziroční pokles tržeb o 22 %. Upravený zisk na akcii se meziročně snížil o 35 %, protože nejlepší videoherní série společnosti nadále ztrácela hráče.„Finanční výkonnost se meziročně snížila, což odráží především horší výsledky hry Call of Duty a načasování produktového cyklu ve společnosti Blizzard, což kompenzuje silný růst ve společnosti King,“ uvedla společnost Activision s odkazem na svá dvě herní studia. Není překvapením, že odkup od Microsoftu byl na nedávné mimořádné valné hromadě společnosti Activision schválen drtivou většinou akcionářů.Hra Call of Duty: Warzone se od svého uvedení na trh na začátku pandemie v březnu 2020 stala oblíbeným titulem a zařadila se mezi nejsledovanější hry na herních streamovacích platformách. Soupeří s hrou Apex Legends od společnosti Electronic Arts . Investoři brali slabé čtvrtletí společnosti Activision jako špatné znamení pro ostatní akcie videoherních společností, protože akcie Take-Two Interactive a Electronic Arts bezprostředně po zprávě společnosti Activision 25. dubna prudce klesly.Zdroj: EAJe však chybou předpokládat, že slabé výsledky hry Call of Duty automaticky znamenají katastrofu pro nadcházející zprávu o příjmech společnosti EA, která bude zveřejněna 10. května?Apex Legends vs. Call of DutySpolečnost Activision ukončila první čtvrtletí se 100 miliony aktivních uživatelů měsíčně v segmentu, který zastřešuje hru Call of Duty, což však představuje úbytek 7 milionů hráčů oproti čtvrtletí, které skončilo v prosinci. Na vině byl kromě nižšího zájmu o hru Call of Duty: Warzone také nižší prodej prémiové hry Call of Duty: Vanguard ve srovnání s předchozím dílem série. Vanguard byl vydán v listopadu 2020 a Warzone v březnu 2020.Údaje o sledovanosti na Twitchi společnosti Amazon, přední platformě pro streamování videoher, však naznačují, že slabé čtvrtletí společnosti Activision bylo ojedinělým případem.Po spuštění hry Warzone před dvěma lety ji na Twitchi sledovalo v průměru asi 100 000 diváků denně ve všech streamech, v nichž se hra objevila, vyplývá z údajů společnosti TwitchTracker. V posledních týdnech má Warzone v průměru asi 47 000 diváků denně, což je polovina celkového počtu z roku 2020.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Call Of DutyPopularita hry Apex Legends od EA mezitím neustále roste. Když byla tato esportová střílečka na začátku roku 2019 původně spuštěna, sledovalo ji v průměru kolem 25 000 diváků denně. Od té doby neustále rostla a nyní má na Twitchi v průměru kolem 125 000 diváků denně.Data z TwitchTrackeru naznačují, že Apex Legends odvádí hráče od Call of Duty a je důvodem slabých výsledků Activisionu.Ve čtvrtém čtvrtletí EA uvedla, že počet aktivních uživatelů hry Apex Legends se meziročně zvýšil o 30 %. Společnost Activision ve stejném čtvrtletí vykázala v segmentu Activision ztrátu 12 milionů měsíčních aktivních uživatelů .EA vidí před sebou ještě lepší časy pro Apex Legends, včetně rozšíření hry na mobilní zařízení.„Rozšiřujeme se, abychom oslovili více hráčů a diváků, a chystáme nový originální obsah,“ uvedl generální ředitel společnosti Electronic Arts Andrew Wilson v hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2022 . „Náš rostoucí ekosystém esportových her Apex Legends a Apex Legends Mobile brzy přejdou do fáze soft launch, kdy budeme pokračovat v celosvětovém zavádění.“Průměrné výdaje hráčů za herní obsah stále rostou spolu s hráčskou základnou a EA očekává, že ve fiskálním roce 2022 vykáže celoroční tržby za Apex Legends ve výši téměř 1 miliardy dolarů. Analytici očekávají, že celkové rezervace, neboli upravené tržby, vzrostou za fiskální rok EA meziročně o 20,8 % a dosáhnou 7,48 miliardy dolarů. Většina tohoto růstu je však podpořena nedávnými akvizicemi společnosti EA.Zdroj: UnsplashNicméně hra Apex Legends byla v uplynulém roce pro společnost EA klíčovým motorem růstu. Investoři by neměli předpokládat, že slabé čtvrtletí společnosti Activision vypovídá něco o stavu ostatních her. Dokonce i společnost Take-Two vykázala ve čtvrtletí končícím v prosinci silné výsledky ve všech svých nejlepších hrách, včetně Grand Theft Auto a Red Dead Redemption.Společnost Electronic Arts by měla vykázat relativně lepší čtvrtletí než Activision. Apex samozřejmě tvoří méně než 15 % aktivit EA, takže bude důležité sledovat, jak si povedou další hry jako The Sims a sportovní tituly EA . Společnost EA oznámí výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí 10. května po uzavření trhu.
Nejnovější výsledky velkých technologických společností potvrdily trend, který se již několik čtvrtletí rýsuje napříč trhem: poptávka po čipech a výpočetní...