Trh si to do značné míry uvědomuje. Proto se akcie COST částečně odrazily ode dna poté, co se v polovině května během výprodeje akcií maloobchodních prodejců propadly.
Přesto se akcie stále nevrátily na úroveň před výprodejem. Možná i díky tomu, že investory neznepokojují jen obavy z inflace. Dělají to i obavy z recese. Tyto obavy jsou do jisté míry oprávněné. Obavy, že recese je za rohem, stále rostou.
I přesto to však nemusí pro Costco znamenat špatné výsledky. Díky povaze svého obchodního modelu bylo v minulosti odolné i v období recese. Investoři u této akcie přehnaně reagovali na riziko inflace. S obavami z recese pravděpodobně reagují také přehnaně.
Zdroj: Getty Images
Je snadné zařadit Costco mezi ostatní akcie velkých maloobchodních řetězců, ale společnost se v mnoha ohledech liší od svých takzvaných „vrstevníků“, velkých diskontů a dolarových obchodů. Především proto, že na rozdíl od velkoplošných a dolarových obchodů se jedná o řetězec diskontních klubů, jehož zákazníci, neboli členové, platí roční poplatek.
Členské poplatky jsou jeho hlavním zdrojem zisku. Díky tomu, že ceny zboží jsou jen o málo vyšší než náklady, má lepší možnost přenést rostoucí náklady na spotřebitele. To vysvětluje nedávný lepší výsledek hospodaření společnosti COST a její dosavadní odolnost, pokud jde o inflační tlaky.
To ale není vše. Tento obchodní model založený na členských poplatcích jí poskytuje i další výhody. To, že její členové platí paušální roční poplatek, je motivuje k častějším cestám, aby se jim peníze vyplatily. Cenové výhody tohoto modelu jí také umožňují poskytovat dobrou hodnotu pro spotřebitele. To je důležité, protože spotřebitelské ceny (měřené indexem spotřebitelských cen, CPI) stále rostou a rozpočty domácností jsou stále napjatější.
Zdroj: Pixabay
Jedinečný obchodní model společnosti Costco jí navíc poskytuje výhody v období recese, do kterého možná právě vstupujeme.
Obavy z recese mají dopad i na ceny akcií maloobchodních prodejců. Ačkoli se akcie COST díky nedávné zprávě o výsledcích hospodaření odrazily ode dna, stále se obchodují pod úrovní, za kterou se obchodovaly před polovinou května, kdy se akcie maloobchodních prodejců propadly kvůli špatným zprávám dvou předních velkých krabicových titánů.
Objevily se také četné titulky, které hovořily o nadbytku zásob, s nímž se v současné době potýká mnoho velkých maloobchodních prodejců. Když k tomu připočteme rostoucí pravděpodobnost recese, je snadné pochopit, proč investoři vidí, že se situace pro tento sektor zhorší dříve, než se zlepší.
Pokud však recese přijde, Costco na tom bude pravděpodobně mnohem lépe než ostatní maloobchodní řetězce. Tak se mu v minulosti dařilo v obdobích recese. Jeho vysoce maržový tok příjmů z členství zajišťuje stabilitu. Náročnější ekonomické období posílí jeho přitažlivost pro spotřebitele.
To vše nasvědčuje tomu, že bude i v příštím roce vykazovat dobré výsledky, a to i v případě recese. Skutečnost, že akcie stále brzdí obavy z recese, působí ve váš prospěch. Příležitost vstoupit do pozice ve skvělém vstupním bodě zůstává k mání.
Trh si to do značné míry uvědomuje. Proto se akcie COST částečně odrazily ode dna poté, co se v polovině května během výprodeje akcií maloobchodních prodejců propadly.Přesto se akcie stále nevrátily na úroveň před výprodejem. Možná i díky tomu, že investory neznepokojují jen obavy z inflace. Dělají to i obavy z recese. Tyto obavy jsou do jisté míry oprávněné. Obavy, že recese je za rohem, stále rostou.I přesto to však nemusí pro Costco znamenat špatné výsledky. Díky povaze svého obchodního modelu bylo v minulosti odolné i v období recese. Investoři u této akcie přehnaně reagovali na riziko inflace. S obavami z recese pravděpodobně reagují také přehnaně.Zdroj: Getty ImagesJe snadné zařadit Costco mezi ostatní akcie velkých maloobchodních řetězců, ale společnost se v mnoha ohledech liší od svých takzvaných „vrstevníků“, velkých diskontů a dolarových obchodů. Především proto, že na rozdíl od velkoplošných a dolarových obchodů se jedná o řetězec diskontních klubů, jehož zákazníci, neboli členové, platí roční poplatek.Členské poplatky jsou jeho hlavním zdrojem zisku. Díky tomu, že ceny zboží jsou jen o málo vyšší než náklady, má lepší možnost přenést rostoucí náklady na spotřebitele. To vysvětluje nedávný lepší výsledek hospodaření společnosti COST a její dosavadní odolnost, pokud jde o inflační tlaky.To ale není vše. Tento obchodní model založený na členských poplatcích jí poskytuje i další výhody. To, že její členové platí paušální roční poplatek, je motivuje k častějším cestám, aby se jim peníze vyplatily. Cenové výhody tohoto modelu jí také umožňují poskytovat dobrou hodnotu pro spotřebitele. To je důležité, protože spotřebitelské ceny stále rostou a rozpočty domácností jsou stále napjatější.Zdroj: PixabayJedinečný obchodní model společnosti Costco jí navíc poskytuje výhody v období recese, do kterého možná právě vstupujeme.Chcete využít této příležitosti?Obavy z recese mají dopad i na ceny akcií maloobchodních prodejců. Ačkoli se akcie COST díky nedávné zprávě o výsledcích hospodaření odrazily ode dna, stále se obchodují pod úrovní, za kterou se obchodovaly před polovinou května, kdy se akcie maloobchodních prodejců propadly kvůli špatným zprávám dvou předních velkých krabicových titánů.Objevily se také četné titulky, které hovořily o nadbytku zásob, s nímž se v současné době potýká mnoho velkých maloobchodních prodejců. Když k tomu připočteme rostoucí pravděpodobnost recese, je snadné pochopit, proč investoři vidí, že se situace pro tento sektor zhorší dříve, než se zlepší.Pokud však recese přijde, Costco na tom bude pravděpodobně mnohem lépe než ostatní maloobchodní řetězce. Tak se mu v minulosti dařilo v obdobích recese. Jeho vysoce maržový tok příjmů z členství zajišťuje stabilitu. Náročnější ekonomické období posílí jeho přitažlivost pro spotřebitele.To vše nasvědčuje tomu, že bude i v příštím roce vykazovat dobré výsledky, a to i v případě recese. Skutečnost, že akcie stále brzdí obavy z recese, působí ve váš prospěch. Příležitost vstoupit do pozice ve skvělém vstupním bodě zůstává k mání.