Její hlavní produkt se zpočátku uchytil mezi mládeží předškolního věku, takže příležitosti k zapojení do aplikace Roblox prudce vzrostly, když byli studenti posláni domů v rámci širších výluk souvisejících s COVID-19. Nyní, když se téměř všichni studenti vrátili do škol nebo se opět mohou scházet ke společným aktivitám mimo domov, se úroveň zapojení do hry Roblox vyrovnala nebo klesla a investoři jsou znepokojeni.
Zatímco velká část pozornosti investorů se soustředí na krátkodobý rozmach a zvrat společnosti Roblox, někteří investoři ztrácejí ze zřetele silné dlouhodobé vyhlídky této společnosti. Budoucnost společnosti Roblox má přinejmenším dvě významné zelené vlajky, které by měly oslovit dlouhodobé investory. Podívejme se na každou z nich blíže a zjistěme, proč zdůrazňují investiční potenciál této společnosti.
1. Reklama je rostoucím zdrojem nových příjmů
Zdroj: Roblox
Do aplikace Roblox se můžete připojit a používat ji zdarma. Společnost generuje příjmy tím, že uživatelům prodává tzv. Robuxy, herní měnu potřebnou k přístupu k prémiovým předmětům a zážitkům. Roblox zatím zpeněžil jen malou část ze svých 53,1 milionu aktivních uživatelů denně. Vedení si je této nevyužité příležitosti vědomo a vyvíjí nové způsoby, jak zpeněžit více uživatelů.
Například Roblox je v počáteční fázi vývoje nativní a imerzivní reklamy na platformě. Až bude k dispozici, mohl by to být pro Roblox vynikající způsob, jak zpeněžit miliony denně aktivních uživatelů, kteří si Robux nikdy nekoupí. V roce 2021 utratí marketéři za reklamu 763 miliard dolarů, což je o 22,5 % více než v roce 2020. Lví podíl připadl na digitální kanály, jako jsou sociální média, streamovaná televize a zobrazování reklamy. Apetit marketérů se stále více přesouvá do digitální oblasti, protože tam lidé tráví více času.
Zdroj: Roblox corp.
Kolik příjmů by Robloxu mohla přinést reklama, až bude spuštěn, zatím není jasné. Pravděpodobně se bude jednat o významnou částku, která by měla pomoci zvýšit příjmy Robloxu ve výši 1,9 miliardy dolarů v roce 2021. Po provedení investic do rozvoje této možnosti by příjmy z reklamy měly být vysoce ziskové, protože každý další dolar příjmů z reklamy bude vyžadovat minimální náklady pro společnost Roblox.
2. Roblox má obchodní model, který podporuje hotovost
Roblox sice vydělává peníze poskytováním předmětů a zážitků výměnou za Robuxy, ale sám tyto předměty a zážitky nevytváří. Namísto toho zadává tyto činnosti vývojářům třetích stran, kteří na sebe berou riziko a vynakládají prostředky na vývoj her a předmětů, za které doufají, že uživatelé Robloxu utratí Robuxy. Tito vývojáři dostávají procenta z příjmů, které jejich výtvory vygenerují.
Tento obchodní model je příznivý pro peněžní toky společnosti Roblox. Roblox nemusí přidávat tolik vlastních vývojářů a externí vývojáři na sebe berou riziko, pokud to, co vytvoří, nevytvoří dostatečné příjmy, aby to ospravedlnilo náklady na výrobu a úsilí. V podstatě to znamená, že Roblox platí externím vývojářům pouze za úspěšné hry, které se uživatelům líbí (což se projevuje jejich ochotou utrácet Robuxy). Než však hráči mohou utrácet peníze za výtvory vývojářů, musí si nejprve koupit Robuxy. Roblox tak bere peníze předem a může je použít podle potřeby, dokud vývojáři nevytvoří něco, za co budou hráči utrácet peníze.
Zdroj: Getty Images
Ačkoli Roblox není ziskový, aspekty tohoto obchodního modelu mu umožňují generovat zdravý peněžní tok z provozu. Jak ukazuje graf, trend se posouvá směrem dolů, protože trendy zapojení se obracejí od pandemického nárůstu. Přesto je základní strategie, která spočívá v tom, že se nejprve vybírá hotovost a později se platí vývojářům, zelenou vlajkou pro dlouhodobé investory.
Její hlavní produkt se zpočátku uchytil mezi mládeží předškolního věku, takže příležitosti k zapojení do aplikace Roblox prudce vzrostly, když byli studenti posláni domů v rámci širších výluk souvisejících s COVID-19. Nyní, když se téměř všichni studenti vrátili do škol nebo se opět mohou scházet ke společným aktivitám mimo domov, se úroveň zapojení do hry Roblox vyrovnala nebo klesla a investoři jsou znepokojeni.Zatímco velká část pozornosti investorů se soustředí na krátkodobý rozmach a zvrat společnosti Roblox, někteří investoři ztrácejí ze zřetele silné dlouhodobé vyhlídky této společnosti. Budoucnost společnosti Roblox má přinejmenším dvě významné zelené vlajky, které by měly oslovit dlouhodobé investory. Podívejme se na každou z nich blíže a zjistěme, proč zdůrazňují investiční potenciál této společnosti.Zdroj: RobloxDo aplikace Roblox se můžete připojit a používat ji zdarma. Společnost generuje příjmy tím, že uživatelům prodává tzv. Robuxy, herní měnu potřebnou k přístupu k prémiovým předmětům a zážitkům. Roblox zatím zpeněžil jen malou část ze svých 53,1 milionu aktivních uživatelů denně. Vedení si je této nevyužité příležitosti vědomo a vyvíjí nové způsoby, jak zpeněžit více uživatelů.Například Roblox je v počáteční fázi vývoje nativní a imerzivní reklamy na platformě. Až bude k dispozici, mohl by to být pro Roblox vynikající způsob, jak zpeněžit miliony denně aktivních uživatelů, kteří si Robux nikdy nekoupí. V roce 2021 utratí marketéři za reklamu 763 miliard dolarů, což je o 22,5 % více než v roce 2020. Lví podíl připadl na digitální kanály, jako jsou sociální média, streamovaná televize a zobrazování reklamy. Apetit marketérů se stále více přesouvá do digitální oblasti, protože tam lidé tráví více času.Zdroj: Roblox corp.
Kolik příjmů by Robloxu mohla přinést reklama, až bude spuštěn, zatím není jasné. Pravděpodobně se bude jednat o významnou částku, která by měla pomoci zvýšit příjmy Robloxu ve výši 1,9 miliardy dolarů v roce 2021. Po provedení investic do rozvoje této možnosti by příjmy z reklamy měly být vysoce ziskové, protože každý další dolar příjmů z reklamy bude vyžadovat minimální náklady pro společnost Roblox.Chcete využít této příležitosti?Roblox sice vydělává peníze poskytováním předmětů a zážitků výměnou za Robuxy, ale sám tyto předměty a zážitky nevytváří. Namísto toho zadává tyto činnosti vývojářům třetích stran, kteří na sebe berou riziko a vynakládají prostředky na vývoj her a předmětů, za které doufají, že uživatelé Robloxu utratí Robuxy. Tito vývojáři dostávají procenta z příjmů, které jejich výtvory vygenerují.Tento obchodní model je příznivý pro peněžní toky společnosti Roblox. Roblox nemusí přidávat tolik vlastních vývojářů a externí vývojáři na sebe berou riziko, pokud to, co vytvoří, nevytvoří dostatečné příjmy, aby to ospravedlnilo náklady na výrobu a úsilí. V podstatě to znamená, že Roblox platí externím vývojářům pouze za úspěšné hry, které se uživatelům líbí . Než však hráči mohou utrácet peníze za výtvory vývojářů, musí si nejprve koupit Robuxy. Roblox tak bere peníze předem a může je použít podle potřeby, dokud vývojáři nevytvoří něco, za co budou hráči utrácet peníze.Zdroj: Getty ImagesAčkoli Roblox není ziskový, aspekty tohoto obchodního modelu mu umožňují generovat zdravý peněžní tok z provozu. Jak ukazuje graf, trend se posouvá směrem dolů, protože trendy zapojení se obracejí od pandemického nárůstu. Přesto je základní strategie, která spočívá v tom, že se nejprve vybírá hotovost a později se platí vývojářům, zelenou vlajkou pro dlouhodobé investory.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...