Zlaté oblouky jsou pryč, Filet-O-Fish je prostě rybí burger. Big Mac opustil Rusko.
V neděli nastala nová éra ruského rychlého občerstvení a ekonomické scény: restaurace McDonald’s otevřely své brány v Moskvě pod novým ruským vlastníkem a s novým názvem, který v překladu znamená „Chutně a basta„.
Slavnostní odhalení těchto rebrandovaných provozoven, více než tři desetiletí poté, co americký hamburgerový gigant poprvé otevřel své dveře v Moskvě v rámci symbolického tání mezi Východem a Západem, je opět výrazným znamením nového světového řádu. Znovuotevření se uskutečnilo na Den Ruska, svátek oslavující národní hrdost.
Osudy řetězce, který McDonald’s prodal, když opustil zemi kvůli konfliktu na Ukrajině, by mohly být testem toho, jak úspěšně se ruská ekonomika dokáže stát soběstačnější a odolávat západním sankcím.
V neděli stály desítky lidí ve frontě před bývalou vlajkovou restaurací McDonald’s na Puškinově náměstí v centru Moskvy. Prodejna měla nové logo – stylizovaný hamburger se dvěma hranolky – a slogan: „Název se mění, láska zůstává“.
Zdroj: Reuters
Fronta byla podstatně menší než tisíce lidí, kteří se hrnuli do původní restaurace McDonald’s otevřené v roce 1990 za sovětské éry.
„Musíme se vyhnout poklesu kvality, aby vše zůstalo jako dřív, protože jsme McDonald’s milovali,“ řekla pracovnice IT oddělení Sardana Donská, která před 32 lety stála frontu na první ochutnávku značky, jež ztělesňovala západní kapitalismus, a v neděli se vrátila, aby uvedla jejího nástupce.
Nabídka Vkusno & tochka byla menší a nenabízela Big Mac a některé další hamburgery a dezerty, například McFlurry. Dvojitý cheeseburger se prodával za 129 rublů (2,31 USD) oproti zhruba 160 rublům u McDonald’s a rybí burger za 169 rublů oproti dřívějším zhruba 190 rublům.
Složení hamburgerů se nezměnilo a vybavení od McDonald’s zůstalo zachováno, uvedl Alexander Merkulov, manažer kvality v nové společnosti.
McDonald’s v březnu uzavřel své ruské restaurace a v polovině května oznámil, že se rozhodl zemi zcela opustit, což byl jeden z nejznámějších odchodů podniku od 24. února, kdy Rusko vyslalo desetitisíce vojáků na Ukrajinu.
Na znamení spěchu, s nímž museli noví majitelé v době zahájení prodeje změnit značku, byla většina obalů na hranolky a hamburgery čistě bílá, stejně jako kelímky na nápoje, zatímco tašky na jídlo s sebou byly čistě hnědé. Staré logo McDonald’s na obalech kečupu a dalších omáček bylo překryto provizorním černým značením.
Sergej, patnáctiletý zákazník, však viděl jen malý rozdíl.
„Chuť zůstala stejná,“ řekl, když se zakousl do kuřecího hamburgeru a hranolek. „Cola je jiná, ale na hamburgeru se opravdu nic nezměnilo.“
Zdroj: Reuters
LEPŠÍ NEŽ BIG MAC?
Vlajková restaurace v Moskvě patří mezi 15 rebrandovaných provozoven, které se v neděli otevírají v hlavním městě a jeho okolí. Oleg Paroev, generální ředitel společnosti Vkusno & tochka, uvedl, že společnost plánuje do konce června znovuotevřít 200 restaurací v Rusku a do konce léta všech 850 restaurací.
„Tři měsíce jsme nepracovali,“ řekla Ruzanna, manažerka moskevské pobočky, která má být otevřena v červenci. „Všichni jsou velmi spokojeni.“
Řetězec si ponechá starý interiér McDonald’s, ale odstraní veškeré odkazy na svůj dřívější název, řekl Paroev, který byl jmenován generálním ředitelem McDonald’s Russia několik týdnů před začátkem konfliktu na Ukrajině.
„Naším cílem je, aby naši hosté nepoznali rozdíl ani v kvalitě, ani v atmosféře,“ řekl Paroev na tiskové konferenci v restauraci.
Sibiřský podnikatel Alexander Govor, nový majitel podniku, agentuře Reuters řekl, že se bude snažit uvést na trh něco podobného, jako je charakteristický Big Mac od McDonald’s.
„Nemáme právo používat některé barvy, nemáme právo používat zlaté oblouky, nemáme právo používat jakoukoli zmínku o McDonald’s,“ řekl agentuře Reuters.
„Big Mac je příběh společnosti McDonald’s. Určitě uděláme něco podobného,“ dodal. „Budeme se snažit udělat něco ještě lepšího, aby se tento pokrm líbil našim návštěvníkům a hostům.“
Generální ředitel Paroev dodal, že společnost hledá nové dodavatele nealkoholických nápojů, protože jí docházejí některé zásoby Coca Coly, která pozastavuje svůj prodej v Rusku. Paroev uvedl, že všechny suroviny řetězce kromě 2 % pocházejí z Ruska.
Zdroj: Reuters
Ne na všechny to udělalo dojem.
Chvíli po tiskové konferenci se před kamery postavil muž s nápisem „Vraťte Big Mac“. Zaměstnanci restaurace ho rychle vyvedli ven.
Govor je jedním z mnoha Rusů, kteří se zmocňují majetku v době, kdy stovky západních firem utíkají. V neděli uvedl, že za McDonald’s Russia zaplatil „symbolickou“ částku, která je „mnohem nižší než tržní cena“. McDonald’s, největší světový řetězec hamburgerů, si po prodeji připsal na své konto až 1,4 miliardy dolarů.
Ruské úřady uvedly, že americká skupina má právo odkoupit své restaurace zpět do 15 let – ačkoli Govor tuto možnost zcela vyloučil.
„Dali mi jasně najevo, že zpětný odkup neprovedou,“ citovala ho agentura Interfax.
Společnost McDonald’s, která uvedla, že Govor si ponechá desítky tisíc zaměstnanců řetězce nejméně dva roky, nebyla bezprostředně k dispozici, aby se mohla blíže vyjádřit k podmínkám prodeje nebo ke svým budoucím ruským záměrům.
Zlaté oblouky jsou pryč, Filet-O-Fish je prostě rybí burger. Big Mac opustil Rusko.V neděli nastala nová éra ruského rychlého občerstvení a ekonomické scény: restaurace McDonald’s otevřely své brány v Moskvě pod novým ruským vlastníkem a s novým názvem, který v překladu znamená „Chutně a basta„.Slavnostní odhalení těchto rebrandovaných provozoven, více než tři desetiletí poté, co americký hamburgerový gigant poprvé otevřel své dveře v Moskvě v rámci symbolického tání mezi Východem a Západem, je opět výrazným znamením nového světového řádu. Znovuotevření se uskutečnilo na Den Ruska, svátek oslavující národní hrdost.Osudy řetězce, který McDonald’s prodal, když opustil zemi kvůli konfliktu na Ukrajině, by mohly být testem toho, jak úspěšně se ruská ekonomika dokáže stát soběstačnější a odolávat západním sankcím.V neděli stály desítky lidí ve frontě před bývalou vlajkovou restaurací McDonald’s na Puškinově náměstí v centru Moskvy. Prodejna měla nové logo – stylizovaný hamburger se dvěma hranolky – a slogan: „Název se mění, láska zůstává“.Zdroj: ReutersFronta byla podstatně menší než tisíce lidí, kteří se hrnuli do původní restaurace McDonald’s otevřené v roce 1990 za sovětské éry.„Musíme se vyhnout poklesu kvality, aby vše zůstalo jako dřív, protože jsme McDonald’s milovali,“ řekla pracovnice IT oddělení Sardana Donská, která před 32 lety stála frontu na první ochutnávku značky, jež ztělesňovala západní kapitalismus, a v neděli se vrátila, aby uvedla jejího nástupce.Chcete využít této příležitosti?Nabídka Vkusno & tochka byla menší a nenabízela Big Mac a některé další hamburgery a dezerty, například McFlurry. Dvojitý cheeseburger se prodával za 129 rublů oproti zhruba 160 rublům u McDonald’s a rybí burger za 169 rublů oproti dřívějším zhruba 190 rublům.Složení hamburgerů se nezměnilo a vybavení od McDonald’s zůstalo zachováno, uvedl Alexander Merkulov, manažer kvality v nové společnosti.McDonald’s v březnu uzavřel své ruské restaurace a v polovině května oznámil, že se rozhodl zemi zcela opustit, což byl jeden z nejznámějších odchodů podniku od 24. února, kdy Rusko vyslalo desetitisíce vojáků na Ukrajinu.Na znamení spěchu, s nímž museli noví majitelé v době zahájení prodeje změnit značku, byla většina obalů na hranolky a hamburgery čistě bílá, stejně jako kelímky na nápoje, zatímco tašky na jídlo s sebou byly čistě hnědé. Staré logo McDonald’s na obalech kečupu a dalších omáček bylo překryto provizorním černým značením.Sergej, patnáctiletý zákazník, však viděl jen malý rozdíl.„Chuť zůstala stejná,“ řekl, když se zakousl do kuřecího hamburgeru a hranolek. „Cola je jiná, ale na hamburgeru se opravdu nic nezměnilo.“Zdroj: ReutersLEPŠÍ NEŽ BIG MAC?Vlajková restaurace v Moskvě patří mezi 15 rebrandovaných provozoven, které se v neděli otevírají v hlavním městě a jeho okolí. Oleg Paroev, generální ředitel společnosti Vkusno & tochka, uvedl, že společnost plánuje do konce června znovuotevřít 200 restaurací v Rusku a do konce léta všech 850 restaurací.„Tři měsíce jsme nepracovali,“ řekla Ruzanna, manažerka moskevské pobočky, která má být otevřena v červenci. „Všichni jsou velmi spokojeni.“Řetězec si ponechá starý interiér McDonald’s, ale odstraní veškeré odkazy na svůj dřívější název, řekl Paroev, který byl jmenován generálním ředitelem McDonald’s Russia několik týdnů před začátkem konfliktu na Ukrajině.„Naším cílem je, aby naši hosté nepoznali rozdíl ani v kvalitě, ani v atmosféře,“ řekl Paroev na tiskové konferenci v restauraci.Sibiřský podnikatel Alexander Govor, nový majitel podniku, agentuře Reuters řekl, že se bude snažit uvést na trh něco podobného, jako je charakteristický Big Mac od McDonald’s.„Nemáme právo používat některé barvy, nemáme právo používat zlaté oblouky, nemáme právo používat jakoukoli zmínku o McDonald’s,“ řekl agentuře Reuters.„Big Mac je příběh společnosti McDonald’s. Určitě uděláme něco podobného,“ dodal. „Budeme se snažit udělat něco ještě lepšího, aby se tento pokrm líbil našim návštěvníkům a hostům.“Generální ředitel Paroev dodal, že společnost hledá nové dodavatele nealkoholických nápojů, protože jí docházejí některé zásoby Coca Coly, která pozastavuje svůj prodej v Rusku. Paroev uvedl, že všechny suroviny řetězce kromě 2 % pocházejí z Ruska.Zdroj: ReutersNe na všechny to udělalo dojem.Chvíli po tiskové konferenci se před kamery postavil muž s nápisem „Vraťte Big Mac“. Zaměstnanci restaurace ho rychle vyvedli ven.Govor je jedním z mnoha Rusů, kteří se zmocňují majetku v době, kdy stovky západních firem utíkají. V neděli uvedl, že za McDonald’s Russia zaplatil „symbolickou“ částku, která je „mnohem nižší než tržní cena“. McDonald’s, největší světový řetězec hamburgerů, si po prodeji připsal na své konto až 1,4 miliardy dolarů.Ruské úřady uvedly, že americká skupina má právo odkoupit své restaurace zpět do 15 let – ačkoli Govor tuto možnost zcela vyloučil.„Dali mi jasně najevo, že zpětný odkup neprovedou,“ citovala ho agentura Interfax.Společnost McDonald’s, která uvedla, že Govor si ponechá desítky tisíc zaměstnanců řetězce nejméně dva roky, nebyla bezprostředně k dispozici, aby se mohla blíže vyjádřit k podmínkám prodeje nebo ke svým budoucím ruským záměrům.
Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...