Je to provozovatel zábavního parku? Filmová velmoc? Přímá streamovací společnost (např. Disney+?) Pravdou je, že Walt Disney je všechno. Včera můj kolega Blázen (a obyvatel Floridy) Rick Munarriz provedl investory stavem Disneyho zábavních parků – který je mimochodem „fantastický“, příjmy se více než zdvojnásobily a zisk se změnil ze ztráty na zisk.
Dnes vám povím, co se děje ve společnosti Disney+ – což je, upřímně řečeno, myslím zajímavější příběh.
Disney v číslech
Společnost Disney ve středu oznámila výsledky za fiskální 2. čtvrtletí roku 2022 a vykázala silný 23% růst příjmů, ale téměř 50% pokles zisku na akcii. Obě čísla by vypadala lépe, nebýt toho, že se společnost Disney rozhodla předčasně ukončit některé licence na filmový a televizní obsah, čímž obětovala potenciální vysoce maržové příjmy v hodnotě 1 miliardy dolarů, aby tyto programy přesunula a místo toho je uvedla na Disney+ a Hulu.
Zdroj: Reuters
Přesto to nebyla nutně nelogická volba
Koneckonců, streamovacímu byznysu společnosti Disney se daří skvěle – jeho tržby meziročně vzrostly o 23 %. (Ačkoli provozní ztráty rostly dvakrát rychleji – o 50 % na 0,9 miliardy dolarů.) Zejména služba Disney+ přilákala ve druhém čtvrtletí 7,9 milionu nových předplatitelů, takže celkový počet předplatitelů dosáhl 137,7 milionu domácností – o 33 % více než před rokem. Počet předplatitelů ESPN+ vzrostl o 62 % na 22,3 milionu a dokonce i Hulu vykázalo mírný růst, a to o 10 % na 45,7 milionu.
Z těchto tří hlavních streamovacích „kanálů“ je Disney+ v současné době nejslabším producentem příjmů na základě počtu předplatitelů, a to zejména kvůli podnikání společnosti Disney+ Hotstar v Indii, které přináší pouze 0,76 USD na uživatele měsíčně, což snižuje průměr. Pokud se vyloučí služba Hotstar, Disney+ ve skutečnosti přináší 6,33 USD na předplatitele za měsíc.
Přesto se zdá, že vzhledem k relativně nízké ceně, kterou Disney za Disney+ účtuje, a velké popularitě služby – Disney+ má asi třikrát více předplatitelů než Hulu a téměř sedmkrát více než ESPN+ – má Disney pravděpodobně prostor pro zvýšení cen za kanál. Koneckonců, když nepočítáme Hotstar, přináší Disney+ jen polovinu příjmů na uživatele oproti Hulu. Pokud se ceny zvýší dostatečně, Disney+ by se mohl víceméně okamžitě změnit ze ztrátového na vydělávající kanál.
Zdroj: Unsplash
Pokud by však služba Disney+ nabízela spoustu dalšího obsahu, mohlo by to pomoci zmírnit dopady takového zvýšení cen. Ačkoli to společnost Disney stálo určitý růst tržeb a přišla o poměrně velký zisk, vzdát se příjmů z licencí za účelem rychlého přesunu obsahu na Disney+ (a/nebo Hulu) dává smysl, pokud to v konečném důsledku pomůže k rozvoji podnikání.
Je to provozovatel zábavního parku? Filmová velmoc? Přímá streamovací společnost Pravdou je, že Walt Disney je všechno. Včera můj kolega Blázen Rick Munarriz provedl investory stavem Disneyho zábavních parků – který je mimochodem „fantastický“, příjmy se více než zdvojnásobily a zisk se změnil ze ztráty na zisk.Dnes vám povím, co se děje ve společnosti Disney+ – což je, upřímně řečeno, myslím zajímavější příběh.Společnost Disney ve středu oznámila výsledky za fiskální 2. čtvrtletí roku 2022 a vykázala silný 23% růst příjmů, ale téměř 50% pokles zisku na akcii. Obě čísla by vypadala lépe, nebýt toho, že se společnost Disney rozhodla předčasně ukončit některé licence na filmový a televizní obsah, čímž obětovala potenciální vysoce maržové příjmy v hodnotě 1 miliardy dolarů, aby tyto programy přesunula a místo toho je uvedla na Disney+ a Hulu.Zdroj: ReutersKoneckonců, streamovacímu byznysu společnosti Disney se daří skvěle – jeho tržby meziročně vzrostly o 23 %. Zejména služba Disney+ přilákala ve druhém čtvrtletí 7,9 milionu nových předplatitelů, takže celkový počet předplatitelů dosáhl 137,7 milionu domácností – o 33 % více než před rokem. Počet předplatitelů ESPN+ vzrostl o 62 % na 22,3 milionu a dokonce i Hulu vykázalo mírný růst, a to o 10 % na 45,7 milionu.Chcete využít této příležitosti?Z těchto tří hlavních streamovacích „kanálů“ je Disney+ v současné době nejslabším producentem příjmů na základě počtu předplatitelů, a to zejména kvůli podnikání společnosti Disney+ Hotstar v Indii, které přináší pouze 0,76 USD na uživatele měsíčně, což snižuje průměr. Pokud se vyloučí služba Hotstar, Disney+ ve skutečnosti přináší 6,33 USD na předplatitele za měsíc.Přesto se zdá, že vzhledem k relativně nízké ceně, kterou Disney za Disney+ účtuje, a velké popularitě služby – Disney+ má asi třikrát více předplatitelů než Hulu a téměř sedmkrát více než ESPN+ – má Disney pravděpodobně prostor pro zvýšení cen za kanál. Koneckonců, když nepočítáme Hotstar, přináší Disney+ jen polovinu příjmů na uživatele oproti Hulu. Pokud se ceny zvýší dostatečně, Disney+ by se mohl víceméně okamžitě změnit ze ztrátového na vydělávající kanál.Zdroj: UnsplashPokud by však služba Disney+ nabízela spoustu dalšího obsahu, mohlo by to pomoci zmírnit dopady takového zvýšení cen. Ačkoli to společnost Disney stálo určitý růst tržeb a přišla o poměrně velký zisk, vzdát se příjmů z licencí za účelem rychlého přesunu obsahu na Disney+ dává smysl, pokud to v konečném důsledku pomůže k rozvoji podnikání.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...