dočasně přestala dodávat většinu svých výrobků, včetně kečupu a pečených fazolí, do řetězce supermarketů Tesco Plc v důsledku sporu o zvyšování cen, protože se podniky potýkají s nejhorší inflací za posledních čtyřicet let.
Největší britský obchod s potravinami potvrdil, že mnoho položek amerického výrobce potravin není v současné době k dispozici v obchodě ani na internetu, ale uvedl, že „nebude přenášet neodůvodněné zvýšení cen na naše zákazníky“. Potravinářský řetězec uvedl, že má na výběr „spoustu alternativ“ – Tesco prodává kečup a pečené fazole pod značkou obchodu – a dodal: „Doufáme, že tento problém bude brzy vyřešen.“
Spor ilustruje problémy, kterým čelí jak výrobci potravin, tak supermarkety, když se snaží omezit růst cen v době, kdy je mnoho britských domácností pod velkým tlakem kvůli rostoucím účtům za energie, pohonné hmoty a potraviny. Tesco a konkurenční společnost J Sainsbury Plc již varovaly, že inflace snižuje jejich zisky.
Zdroj: Unsplash
Začátkem tohoto měsíce generální ředitel společnosti Tesco Ken Murphy prohlásil, že spotřebitelé jsou „vyděšeni“ krizí životních nákladů, a předseda představenstva John Allan již dříve varoval, že Británie se poprvé za celou generaci blíží „skutečné potravinové chudobě“.
Společnost Kraft Heinz uvedla, že spolupracuje se společností Tesco, aby se pokusila situaci co nejrychleji vyřešit. „Vždy se snažíme hledat způsoby, jak zajistit hodnotu prostřednictvím ceny, velikosti a balení, aby si spotřebitelé mohli vychutnat výrobky, které mají rádi a kterým důvěřují, za cenu, která odpovídá jejich rozpočtu, aniž by byla snížena kvalita,“ uvedl mluvčí.
Není to poprvé, co se Tesco přetahuje s dodavateli o zvýšení nákladů. V roce 2016 společnost Tesco přestala prodávat některé položky vyrobené společností Unilever Plc online poté, co se výrobce pokusil zvýšit ceny. Bitva byla nazvána „Marmitegate“ – odkaz na pomazánku s kvasnicovým extraktem, kterou vyrábí společnost Unilever.
dočasně přestala dodávat většinu svých výrobků, včetně kečupu a pečených fazolí, do řetězce supermarketů Tesco Plc v důsledku sporu o zvyšování cen, protože se podniky potýkají s nejhorší inflací za posledních čtyřicet let.Největší britský obchod s potravinami potvrdil, že mnoho položek amerického výrobce potravin není v současné době k dispozici v obchodě ani na internetu, ale uvedl, že „nebude přenášet neodůvodněné zvýšení cen na naše zákazníky“. Potravinářský řetězec uvedl, že má na výběr „spoustu alternativ“ – Tesco prodává kečup a pečené fazole pod značkou obchodu – a dodal: „Doufáme, že tento problém bude brzy vyřešen.“Spor ilustruje problémy, kterým čelí jak výrobci potravin, tak supermarkety, když se snaží omezit růst cen v době, kdy je mnoho britských domácností pod velkým tlakem kvůli rostoucím účtům za energie, pohonné hmoty a potraviny. Tesco a konkurenční společnost J Sainsbury Plc již varovaly, že inflace snižuje jejich zisky.Zdroj: UnsplashZačátkem tohoto měsíce generální ředitel společnosti Tesco Ken Murphy prohlásil, že spotřebitelé jsou „vyděšeni“ krizí životních nákladů, a předseda představenstva John Allan již dříve varoval, že Británie se poprvé za celou generaci blíží „skutečné potravinové chudobě“.Společnost Kraft Heinz uvedla, že spolupracuje se společností Tesco, aby se pokusila situaci co nejrychleji vyřešit. „Vždy se snažíme hledat způsoby, jak zajistit hodnotu prostřednictvím ceny, velikosti a balení, aby si spotřebitelé mohli vychutnat výrobky, které mají rádi a kterým důvěřují, za cenu, která odpovídá jejich rozpočtu, aniž by byla snížena kvalita,“ uvedl mluvčí.Není to poprvé, co se Tesco přetahuje s dodavateli o zvýšení nákladů. V roce 2016 společnost Tesco přestala prodávat některé položky vyrobené společností Unilever Plc online poté, co se výrobce pokusil zvýšit ceny. Bitva byla nazvána „Marmitegate“ – odkaz na pomazánku s kvasnicovým extraktem, kterou vyrábí společnost Unilever.