Největší jihokorejský poskytovatel služby sdílení automobilů plánuje prodat 4,55 milionu nových akcií za orientační cenu v rozmezí 34 000 wonů až 45 000 wonů za kus, jak vyplývá z dokumentu, do kterého nahlédla agentura Bloomberg. Společnost, která vstoupí na korejskou burzu 18. srpna, plánuje použít výnosy především na akvizice a pokrytí provozních nákladů.
Tržní kapitalizace startupu díky IPO dosáhne minimálně 1,1 bilionu wonů, což je v porovnání s oceněním ve výši 2,4 bilionu wonů vypočteným na základě dvanáctiměsíčních tržeb do března a porovnání s ostatními společnostmi, ukázal dokument. Sleva poukazuje na rostoucí problém pro začínající podniky, které se snaží získat finanční prostředky, protože akciové trhy se stále propadají. Referenční index Kospi letos zatím klesl o více než 20 % a směřuje k nejhoršímu roku od globální finanční krize v roce 2008.

Sleva však může jen málo uklidnit akcionáře SoftBank, kteří zoufale hledají známky oživení v portfoliu zaplaveném červenou barvou. Stále panuje úzkost, že je čekají velké odpisy. Řada společností v portfoliu SoftBank byla nucena restrukturalizovat nebo získat finanční prostředky při nižším ocenění.
SoftBank omezuje výdaje, takže začínající podniky zoufale shánějí hotovost
Jižní Korea byla během pandemie jedním z nejžhavějších trhů pro IPO, ale nálada se zhoršila, protože trhy klesají kvůli obavám o globální hospodářský růst. Investoři omezují své investice do začínajících podniků a projevují slabou poptávku po IPO, což nutí společnosti včetně dceřiných společností SK Group odložit nebo stáhnout své plány na vstup na burzu.
SoftBank Ventures Asia, investiční odnož japonského technologického konglomerátu se spravovanými aktivy ve výši přibližně 1,9 miliardy dolarů, koupila v roce 2020 menšinový podíl ve společnosti Socar. Mezi hlavní akcionáře společnosti Socar patří SK Inc, holdingová společnost SK Group, a Lotte Rental Co.

Společnost Socar, která zahájila svou činnost na ostrově Čedžu s přibližně 200 vozy v roce 2011, se nyní může pochlubit více než 70% podílem na jihokorejském trhu sdílení automobilů. Podle internetových stránek společnosti má celkem 7,5 milionu uživatelů, což odpovídá čtvrtině obyvatel země s řidičským průkazem.
Cena IPO bude stanovena 4. srpna.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky