Stojí akcie Warner Bros. Discovery 40 dolarů? Alespoň jeden analytik si to myslí
Společnost Warner Bros Discovery (NASDAQ:WBD) vznikla nedávným oddělením lidí, kteří nám přinesli Bugse Bunnyho, od společnosti AT&T (NYSE:T) a následným spojením s Discovery.
Tato změna pozice společnosti však příliš nezastavila propad akcií WBD, které se od rozdělení 12. dubna propadly o 44 %.
Akcie se propadají z různých důvodů. Ocenění klesá v celém mediálním odvětví. Investoři se obávají dopadu recese na rozpočty na reklamu. Také hra o obsah se stala nákladnější, protože další hráči se snaží soutěžit o nejlepší herce a pořady.
Existuje v této situaci naděje pro akcie WBD? Ano, je. Jeden z analytiků se domnívá, že akcie se mohou ztrojnásobit.
Zdroj: Reuters
Mohly by akcie WBD vzrůst na 40 dolarů?
Neil Macker z Morningstar má na akcie WBD opačný názor. Podle něj mají dnes akcie reálnou hodnotu 40 dolarů, což by znamenalo přibližně 180% nárůst oproti dnešní ceně. Jeho kolegové mají průměrné hodnocení „outperform“ a cílové ceny v rozmezí od 18 do 52 USD za akcii.
Macker má pro tento odvážný názor několik důvodů. Za prvé, generální ředitel David Zaslav je v mediálním průmyslu velmi uznávaným manažerem. Zaslav dohlížel na Discovery od roku 2006 a vybudoval z ní velmoc v oblasti původního obsahu. Integrace Discovery se společností Warner Bros. dává spojené společnosti možnost vytvářet filmové a seriálové trháky a zároveň pokračovat v produkci zábavného obsahu Discovery s nižším rozpočtem.
Ještě před sloučením se společností Warner Brothers nabírala na síle streamovací služba Discovery+. To by se mělo ještě zrychlit, protože spojená společnost má nyní k dispozici mnohem větší knihovnu obsahu.
Zejména stojí za zvážení, že kanály Discovery, jako jsou HGTV, Animal Planet a Food Network, mají obsah, který se dobře překládá na zahraničních trzích, vzhledem k tomu, že Discovery má značný vliv v místech, jako je Latinská Amerika. Úspěch Netflixu (NASDAQ:NFLX) je z velké části důsledkem dobré práce při vytváření lokalizovaného obsahu pro velké cizojazyčné trhy. Směs programů společnosti Discovery má také značnou mezinárodní přitažlivost.
Jak se dostat k cílové ceně 40 USD? Podle Mackera by se akcie Warner Bros. Discovery měly po fúzi obchodovat na úrovni 13,5násobku EV/EBITDA spojeného podniku. To se zdá být rozumné, protože mediální společnosti se historicky často obchodují v rozmezí 12-15x. I když je třeba přiznat, že ocenění je v současné době v celém odvětví značně snížené, takže může chvíli trvat, než budou obchodníci ochotni platit za akcie mediálních společností typičtější ceny.
„V příštích pěti letech předpokládáme průměrný roční růst tržeb o 6 %. Očekáváme 7% růst distribučních tržeb, který bude podpořen růstem předplatného u HBO Max a Discovery+,“ napsal v polovině dubna.
Zdroj: Getty Images
Proč se akcie obchodují tak špatně?
Pokud má společnost Warner Bros. Discovery potenciální hodnotu 40 dolarů za akcii a je jednoznačně výhodnou nabídkou, co obchodníkům uniká? Tak velký a trvalý diskont vůči reálné hodnotě se vidí jen zřídka.
Největší obavy vzbuzuje fakt, že se jedná o byznys typu tající kostky ledu. Lineární televize je na ústupu (s výjimkou sportu, o kterém o uplynulém víkendu tak dobře informovala Sara Fischerová z Axiosu). O míře a rychlosti tohoto poklesu lze diskutovat. Je však zřejmé, že mileniálové a zejména Zoomers nemají ke kabelové televizi takovou náklonnost jako starší generace.
Producenti obsahu, jako je Warner Bros. Discovery, se musí časem vyvinout směrem k úspěšným modelům streamování, aby kompenzovali ztrátu starších zdrojů příjmů.
Pravděpodobně je velkým sporným bodem otázka, jak rychle se tyto peněžní toky sníží. Pokud kabelová televize během deseti let z velké části zmizí, pak by současná cena akcií WBD mohla dávat smysl. Pokud se však kabelová televize udrží s rozumným počtem předplatitelů po delší dobu, měla by být společnost Warner Bros. Discovery schopna získat zpět celou svou současnou tržní kapitalizaci ze starších peněžních toků, což ze streamování a dalších podniků činí jakousi volnou opci.
Obavy ze streamování se odrážejí
Další velkou obavou je, že samotný streaming se jeví stále vratčeji. Propad ceny akcií Netflixu vyvolal v celém odvětví šok. Netflix vynakládá na vytváření nového obsahu něco kolem 20 miliard dolarů ročně. Trh v současné době oceňuje celý podnik Netflix na pouhých 80 miliard dolarů.
To je strašně nízké ocenění jak pro rozsáhlou knihovnu obsahu Netflixu, tak pro jeho obrovskou základnu předplatitelů. Nezapomeňte, že Netflix generuje ročně 30 miliard dolarů z příjmů od předplatitelů. Pokud si trh cení tuto hodnotu na pouhých 80 miliard dolarů tržní kapitalizace, není těžké pochopit, proč jsou ceny akcií společností Warner Bros. Discovery, Paramount Global (NASDAQ:PARA) a dalších v poslední době tak nízké. A to nemluvím o společnosti Walt Disney (NYSE:DIS), která je o 50 % níže než na svých maximech.
Verdikt ohledně akcií WBD
Nedává smysl, že se ceny akcií všech mediálních společností propadají současně. Je pravda, že nevíme, která z těchto společností se nakonec stane největším vítězem nového televizního a filmového obchodního modelu.
Ale poptávka diváků po obsahu je neukojitelná. Někdo vyhraje. Dost možná hned několik společností. A při ceně, za kterou jsou dnes nabízeny akcie WBD, není třeba mnoho, aby akcionáři v budoucnu dosáhli velkého zisku.
Tato změna pozice společnosti však příliš nezastavila propad akcií WBD, které se od rozdělení 12. dubna propadly o 44 %.Akcie se propadají z různých důvodů. Ocenění klesá v celém mediálním odvětví. Investoři se obávají dopadu recese na rozpočty na reklamu. Také hra o obsah se stala nákladnější, protože další hráči se snaží soutěžit o nejlepší herce a pořady.Existuje v této situaci naděje pro akcie WBD? Ano, je. Jeden z analytiků se domnívá, že akcie se mohou ztrojnásobit.Zdroj: ReutersNeil Macker z Morningstar má na akcie WBD opačný názor. Podle něj mají dnes akcie reálnou hodnotu 40 dolarů, což by znamenalo přibližně 180% nárůst oproti dnešní ceně. Jeho kolegové mají průměrné hodnocení „outperform“ a cílové ceny v rozmezí od 18 do 52 USD za akcii.Macker má pro tento odvážný názor několik důvodů. Za prvé, generální ředitel David Zaslav je v mediálním průmyslu velmi uznávaným manažerem. Zaslav dohlížel na Discovery od roku 2006 a vybudoval z ní velmoc v oblasti původního obsahu. Integrace Discovery se společností Warner Bros. dává spojené společnosti možnost vytvářet filmové a seriálové trháky a zároveň pokračovat v produkci zábavného obsahu Discovery s nižším rozpočtem.Ještě před sloučením se společností Warner Brothers nabírala na síle streamovací služba Discovery+. To by se mělo ještě zrychlit, protože spojená společnost má nyní k dispozici mnohem větší knihovnu obsahu.Chcete využít této příležitosti?Zejména stojí za zvážení, že kanály Discovery, jako jsou HGTV, Animal Planet a Food Network, mají obsah, který se dobře překládá na zahraničních trzích, vzhledem k tomu, že Discovery má značný vliv v místech, jako je Latinská Amerika. Úspěch Netflixu je z velké části důsledkem dobré práce při vytváření lokalizovaného obsahu pro velké cizojazyčné trhy. Směs programů společnosti Discovery má také značnou mezinárodní přitažlivost.Jak se dostat k cílové ceně 40 USD? Podle Mackera by se akcie Warner Bros. Discovery měly po fúzi obchodovat na úrovni 13,5násobku EV/EBITDA spojeného podniku. To se zdá být rozumné, protože mediální společnosti se historicky často obchodují v rozmezí 12-15x. I když je třeba přiznat, že ocenění je v současné době v celém odvětví značně snížené, takže může chvíli trvat, než budou obchodníci ochotni platit za akcie mediálních společností typičtější ceny.„V příštích pěti letech předpokládáme průměrný roční růst tržeb o 6 %. Očekáváme 7% růst distribučních tržeb, který bude podpořen růstem předplatného u HBO Max a Discovery+,“ napsal v polovině dubna.Zdroj: Getty ImagesPokud má společnost Warner Bros. Discovery potenciální hodnotu 40 dolarů za akcii a je jednoznačně výhodnou nabídkou, co obchodníkům uniká? Tak velký a trvalý diskont vůči reálné hodnotě se vidí jen zřídka.Největší obavy vzbuzuje fakt, že se jedná o byznys typu tající kostky ledu. Lineární televize je na ústupu . O míře a rychlosti tohoto poklesu lze diskutovat. Je však zřejmé, že mileniálové a zejména Zoomers nemají ke kabelové televizi takovou náklonnost jako starší generace.Producenti obsahu, jako je Warner Bros. Discovery, se musí časem vyvinout směrem k úspěšným modelům streamování, aby kompenzovali ztrátu starších zdrojů příjmů.Pravděpodobně je velkým sporným bodem otázka, jak rychle se tyto peněžní toky sníží. Pokud kabelová televize během deseti let z velké části zmizí, pak by současná cena akcií WBD mohla dávat smysl. Pokud se však kabelová televize udrží s rozumným počtem předplatitelů po delší dobu, měla by být společnost Warner Bros. Discovery schopna získat zpět celou svou současnou tržní kapitalizaci ze starších peněžních toků, což ze streamování a dalších podniků činí jakousi volnou opci.Další velkou obavou je, že samotný streaming se jeví stále vratčeji. Propad ceny akcií Netflixu vyvolal v celém odvětví šok. Netflix vynakládá na vytváření nového obsahu něco kolem 20 miliard dolarů ročně. Trh v současné době oceňuje celý podnik Netflix na pouhých 80 miliard dolarů.To je strašně nízké ocenění jak pro rozsáhlou knihovnu obsahu Netflixu, tak pro jeho obrovskou základnu předplatitelů. Nezapomeňte, že Netflix generuje ročně 30 miliard dolarů z příjmů od předplatitelů. Pokud si trh cení tuto hodnotu na pouhých 80 miliard dolarů tržní kapitalizace, není těžké pochopit, proč jsou ceny akcií společností Warner Bros. Discovery, Paramount Global a dalších v poslední době tak nízké. A to nemluvím o společnosti Walt Disney , která je o 50 % níže než na svých maximech.Nedává smysl, že se ceny akcií všech mediálních společností propadají současně. Je pravda, že nevíme, která z těchto společností se nakonec stane největším vítězem nového televizního a filmového obchodního modelu.Ale poptávka diváků po obsahu je neukojitelná. Někdo vyhraje. Dost možná hned několik společností. A při ceně, za kterou jsou dnes nabízeny akcie WBD, není třeba mnoho, aby akcionáři v budoucnu dosáhli velkého zisku.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...