Ahmet Bolat řekl agentuře Reuters, že letecká společnost plánuje také účast na mezinárodních trzích s dluhopisy, včetně vydání eurobondů, aby mohla financovat budoucí investice a růst.
Společnost zvažovala strategie pro své dceřiné společnosti Turkish Cargo a regionálního dopravce Anadolujet, který létá na severní Kypr, do Evropy, západní Asie a na Blízký východ.
„Mezi nimi vyhodnocujeme různé strategie, jako jsou společné podniky a IPO,“ uvedl Bolat a dodal, že by to mohlo zahrnovat plán přeměnit AnadoluJet na beznákladového dopravce.

„Kromě naší hlavní značky Turkish Airlines plánujeme také obnovit flotilu společnosti AnadoluJet letadly nové generace s úzkým trupem.“
Společnost Turkish Airlines minulý měsíc oznámila, že se rozhodla koupit od společnosti Airbus šest osobních letadel typu A350-900.
Od začátku letošního roku získala 9 letadel, čímž se její celková flotila zvýšila na 377 letadel, což ji řadí na deváté místo ve velikosti flotily mezi světovými leteckými společnostmi, uvedl Bolat.
Dodal, že společnost chce expandovat v oblasti letecké nákladní dopravy a logistiky.
Bolat uvedl, že dopravce se zotavuje ze zásahu pandemie a mnoho finančních ukazatelů v květnu překročilo úroveň roku 2019, ale neuvedl další podrobnosti k očekáváním na konci roku.
Počet cestujících společnosti Turkish Airlines se v květnu zvýšil o 8 % a koeficient vytížení byl o 2,5 bodu vyšší ve srovnání se stejným obdobím roku 2019. Společnost přestala zveřejňovat své cíle na konci roku 2020 na začátku pandemie, ale na dotaz ohledně výhledu zisku Bolat uvedl, že výkonnost společnosti bude odpovídat loňskému roku.
V roce 2021 dosáhla zisk 959 milionů dolarů a tržby 10,7 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























