Velké firmy vynakládají miliony na reklamy proti antimonopolní legislativě
Giganti ze Silicon Valley, jako jsou Google, Meta a Amazon, jsou obvykle považováni za bezohledné konkurenty, ale nyní postupují jednotně proti společné hrozbě.
Podle analýzy deníku The Wall Street Journal vydaly letos skupiny financované technologickými firmami nejméně 36 milionů dolarů na televizní a internetové reklamy, které se stavějí proti nové legislativě, a to s ohledem na to, že podpora antimonopolní regulace vůči největším technologickým hráčům je oboustranná. Člověk by si myslel, že když má Silicon Valley na dosah ruky největší komunikační platformy, jaké kdy byly vytvořeny, najde levnější způsob, jak vyjádřit svůj názor.
Technologické giganty znepokojuje zejména zákon o americké inovaci a volbě online, který by zakázal velkým technologickým platformám upřednostňovat nebo propagovat vlastní produkty a služby před konkurencí a který v lednu s podporou obou stran prošel senátním výborem pro justici. Zhruba 40 % všech výdajů bylo vynaloženo od 1. května, přičemž hlasování na půdě Senátu se očekává letos v létě.
Zdroj: Unsplash
Argumenty na obou stranách jsou v tuto chvíli tak známé, že si nezaslouží opakování. S kým a jak velké technologické firmy utrácejí, je však o něco zajímavější.
Nejvíce peněz zatím vynaložila Asociace počítačového a komunikačního průmyslu (CCIA), která utratila 23 milionů dolarů a mezi jejíž hlavní členy patří společnosti Alphabet, Amazon, Apple a Meta. Asociace spotřebitelských technologií a konzervativně orientované skupiny jako Aliance na ochranu daňových poplatníků a NetChoice rovněž vedly opoziční reklamní kampaně.
Reklamy se zaměřují zejména na státy, kde se o znovuzvolení ucházejí demokratičtí senátoři, a také na státy, kde jsou republikánští senátoři, kteří se dlouhodobě hlásí k podpoře podnikání a silným názorům na národní bezpečnost. „Pokud by se o těchto návrzích zákonů hlasovalo, prošly by, a tak se velké technologické lobbistické skupiny snaží tomu zabránit,“ řekl WSJ Sacha Haworth, výkonný ředitel proregulačního Tech Oversight Project.
Zdroj: Getty Images
Skupiny podporující antimonopolní legislativu utratily podle analýzy dat WSJ za reklamu jen 193 000 dolarů. Rozdíl ve výdajích možná vyrovná několika virálním příspěvkům na internetu.
Podle analýzy deníku The Wall Street Journal vydaly letos skupiny financované technologickými firmami nejméně 36 milionů dolarů na televizní a internetové reklamy, které se stavějí proti nové legislativě, a to s ohledem na to, že podpora antimonopolní regulace vůči největším technologickým hráčům je oboustranná. Člověk by si myslel, že když má Silicon Valley na dosah ruky největší komunikační platformy, jaké kdy byly vytvořeny, najde levnější způsob, jak vyjádřit svůj názor.Technologické giganty znepokojuje zejména zákon o americké inovaci a volbě online, který by zakázal velkým technologickým platformám upřednostňovat nebo propagovat vlastní produkty a služby před konkurencí a který v lednu s podporou obou stran prošel senátním výborem pro justici. Zhruba 40 % všech výdajů bylo vynaloženo od 1. května, přičemž hlasování na půdě Senátu se očekává letos v létě.Zdroj: UnsplashArgumenty na obou stranách jsou v tuto chvíli tak známé, že si nezaslouží opakování. S kým a jak velké technologické firmy utrácejí, je však o něco zajímavější.Nejvíce peněz zatím vynaložila Asociace počítačového a komunikačního průmyslu , která utratila 23 milionů dolarů a mezi jejíž hlavní členy patří společnosti Alphabet, Amazon, Apple a Meta. Asociace spotřebitelských technologií a konzervativně orientované skupiny jako Aliance na ochranu daňových poplatníků a NetChoice rovněž vedly opoziční reklamní kampaně.Reklamy se zaměřují zejména na státy, kde se o znovuzvolení ucházejí demokratičtí senátoři, a také na státy, kde jsou republikánští senátoři, kteří se dlouhodobě hlásí k podpoře podnikání a silným názorům na národní bezpečnost. „Pokud by se o těchto návrzích zákonů hlasovalo, prošly by, a tak se velké technologické lobbistické skupiny snaží tomu zabránit,“ řekl WSJ Sacha Haworth, výkonný ředitel proregulačního Tech Oversight Project.Zdroj: Getty ImagesSkupiny podporující antimonopolní legislativu utratily podle analýzy dat WSJ za reklamu jen 193 000 dolarů. Rozdíl ve výdajích možná vyrovná několika virálním příspěvkům na internetu.Chcete využít této příležitosti?