Projděme si mé krátkodobé obavy týkající se všech tří investic.
Coca-Cola
V posledních měsících dochází k útěku ke kvalitě, což vysvětluje, proč se Coca-Cola před třemi týdny dostala na historické maximum, když se trh celkově propadal. Tato ikonická značka je známá a oblíbená závislost, ale co dělat, když její relativní ocenění šumí víc než jeden z čerstvě otevřených nealkoholických nápojů s jejím podpisem?
Akcie technologických společností se propadly do té míry, že se obchodují na úrovni násobků zisků v desítkách nebo nízkých dvacítkách. Pomalu rostoucí Coca-Cola se mezitím prodává za 28násobek klouzavých zisků. Výhled se v krátkodobém horizontu výrazně nezlepší. Coca-Cola se obchoduje za 27násobek předpokládaného zisku v letošním roce a za 25násobek v příštím roce.

Coca-Cola není růstovou akcií. V sedmi z posledních devíti let její tržby klesaly. Spotřeba nealkoholických nápojů od svého vrcholu před 22 lety trvale klesá. Coca-Cola naskočila na alternativní nápoje, aby zmírnila bolest, ale růst stále není impozantní. Pokud se akcie skutečně rostoucích společností budou i nadále odrážet od dna tak, jak se to stalo koncem minulého týdne, lze říci, že růstoví investoři, kteří si našli cestu ke společnosti Coca-Cola jako útěk do bezpečí, si budou rezervovat zpáteční cestu k rychleji rostoucím jménům.
Blue Apron
Některé z nejvíce postižených akcií se minulý týden začaly zotavovat. Blue Apron vzrostla o 29 % z minima z minulého pondělí do pátečního závěru. Chystá se zotavení pro poskytovatele poštou objednávaných jídelních balíčků? Vždy je dobré zůstat skeptický.
Společnost Blue Apron se před dvěma lety stala potenciální pandemií. Vzhledem k tomu, že lidé tráví více času doma, zdálo se, že zdokonalování jejich kulinářských dovedností prostřednictvím jídelních balíčků je logickým přínosem pro lidi, kteří jsou zalezlí na místě. Po několika letech obrovských dvouciferných procentních poklesů tržeb se tržby společnosti Blue Apron v roce 2020 sice vrátily zpět – ale byl to pouze 1% nárůst. V roce 2021 na to navázala, ale to byl jen 2% nárůst.

Dobrou zprávou je, že analytici v tuto chvíli vidí zrychlující se růst tržeb, přičemž v letošním roce a v roce 2023 očekávají růst nejvyššího obratu v řádu desítek procent. Špatnou zprávou je, že Wall Street byla ve svých prognózách v minulosti příliš štědrá. Čtvrtletní schodky společnosti Blue Apron v každé z posledních tří zpráv překonaly cíle analytiků – a to o hodně.
Společnost Blue Apron vstoupila do této mezery brzy, ale na trhu se z ní stala tvrdá konkurence. Propagační aktivity, které mají za cíl upoutat pozornost, jsou nákladné a odliv zákazníků je vysoký, protože konkurenční platformy nabízejí zvýhodněné úvodní nabídky. Analytici předpokládají, že výrobce kuchařek bude v zisku nejdříve za čtyři roky, a je možné, že nebude mít dost peněz, aby tak dlouho vydržel, aniž by rozředil své akcionáře.
Tencent Music Entertainment
Čínský lídr v oblasti streamování hudby v těchto dnech nezvyšuje hlasitost. Přestože Tencent Music má na čínském trhu s digitální hudbou dominantní podíl a také silnou pozici v oblasti karaoke na sociálních sítích s vyššími maržemi, od loňského léta se obchoduje v jednociferných číslech.

Růst příjmů se v každém z posledních čtyř let prudce zpomalil. Společnost Tencent Music Entertainment zvýšila v roce 2017 svůj nejvyšší obrat o 152 % a v loňském roce se její růst snížil na 7 %. Čtvrtletní výsledky oznámí po pondělním uzavření trhu a prognóza není pěkná. Analytici snižují krátkodobé ziskové cíle. Tencent Music Entertainment má tento týden co dokazovat.
Některé z těchto investic čeká trnitá cesta. Pokud hledáte bezpečné akcie, pravděpodobně je tento týden nenajdete v Coca-Cole, Blue Apron nebo Tencent Music Entertainment.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























