Přestože jeho budoucnost vypadá pro rostoucí počet investorů a uživatelů, kteří do něj naskakují, slibně, jeho dlouhodobý úspěch není konkrétní. Existuje několik překážek, které by mohly novou horkou investiční příležitost zmařit stejně rychle, jako se zvedla – tou nejpalčivější je recese. Zde jsou dva důvody, proč by recese mohla zničit budoucnost metaverse.
Změny výdajů v době recese
Pandemie se nemusí zdát pro ekonomiku jako příznivé období, ale po zastavení hospodářské aktivity v roce 2020 se výdaje na úrovni investorů a spotřebitelů rychle zotavily a dokonce překonaly úroveň hrubé domácí produkce (HDP) před pandemií. Jinými slovy, pro metaverse nastala skvělá doba růstu.
Zdroj: Pixabay
Lidé byli nuceni trávit svůj čas doma, což znamenalo, že uživatelská základna metaverse rostla. Více uživatelů přineslo do tohoto prostoru více pozornosti, a tím i více peněz na institucionální i soukromé úrovni. Ale výdaje a uživatelská základna, které zaznamenal v posledních dvou letech, se pravděpodobně neudrží v době recese, která podle mnoha odborníků přichází.
Recese je období útlumu hospodářské aktivity, kdy spotřebitelé utrácejí méně v důsledku omezených rozpočtů nebo propouštění. Dopady se projevují plošně, ale neúměrně postihují osoby se středními a nižšími příjmy – uživatelskou základnu, na kterou se metaverse spoléhá, pokud jde o budoucí růst.
Pokud si máte vybrat mezi utrácením peněz za potraviny, benzín nebo bydlení a spekulativní investicí do metaversa, je to celkem jasná volba. Výzvy reálného světa budou mít přednost před virtuálními výdaji jak časovými, tak finančními.
Metaverse potřebuje k úspěchu běžné uživatele, ne miliardáře
V současné době financují růst metaverse především bohatí, nikoliv průměrní spotřebitelé. Podle zprávy společnosti Colormatics jsou hlavními demografickými skupinami jednotlivců investujících do NFT a digitálních nemovitostí v metaverse lidé v technologicky založených městech ve věku 18 až 34 let, kteří vydělávají 150 000 USD a více ročně.
Zdroj: Pixabay
Tito bohatí jedinci, stejně jako hedgeové fondy, soukromé investiční společnosti, společnosti z žebříčku Fortune 500 a celebrity, mají přebytek peněz, s nimiž mohou spekulovat v metaverse, a také často nadprůměrné znalosti kryptoměn, které slouží jako základ pro společnosti Decentraland (MANA 4,55 %), The Sandbox (SAND) a Axie Infinity (AXS). To vynechává většinu Američanů – zhruba 82 % občanů USA, kteří vydělávají méně než 150 000 dolarů ročně, což je přesně ta demografická skupina, na kterou bohatí spoléhají, že se metaverse stane mainstreamem.
Aby metaverse uspěla, potřebuje stále rostoucí počet uživatelů, kteří budou neustále utrácet peníze za nákup neprodejných tokenů (NFT) – což se prostě neděje. Nedávná studie společnosti Axios provedla průzkum mezi 2 500 lidmi a zjistila, že méně než 7 % z nich je budoucností metaverse nadšeno, přičemž většina, 58 %, uvedla, že je jim tato myšlenka lhostejná. Když k tomu připočteme tlak recese, je pravděpodobnost nárůstu počtu uživatelů mizivá.
Průměrný měsíční počet uživatelů tří hlavních virtuálních světů založených na kryptoměnách klesl od začátku roku 2022 až o 30 %. Objem prodejů NFT, včetně virtuálních nemovitostí, také klesl o 37 %, což je známka toho, že zájem o metaverza by již mohl slábnout, protože v celé zemi sílí inflační tlaky.
Zdroj: Pixabay
Spekulativním investicím se během recese nedaří a metaverze je právě taková – spekulativní hra. Mohla by tato žhavá investice přežít recesi? Samozřejmě. Ale osobně si myslím, že je to nepravděpodobné. To je mimo jiné důvod, proč do metaverza neinvestuji a místo toho vkládám své těžce vydělané investiční dolary do spolehlivějších a konzistentnějších zdrojů příjmů.
Přestože jeho budoucnost vypadá pro rostoucí počet investorů a uživatelů, kteří do něj naskakují, slibně, jeho dlouhodobý úspěch není konkrétní. Existuje několik překážek, které by mohly novou horkou investiční příležitost zmařit stejně rychle, jako se zvedla – tou nejpalčivější je recese. Zde jsou dva důvody, proč by recese mohla zničit budoucnost metaverse.Pandemie se nemusí zdát pro ekonomiku jako příznivé období, ale po zastavení hospodářské aktivity v roce 2020 se výdaje na úrovni investorů a spotřebitelů rychle zotavily a dokonce překonaly úroveň hrubé domácí produkce před pandemií. Jinými slovy, pro metaverse nastala skvělá doba růstu.Zdroj: PixabayLidé byli nuceni trávit svůj čas doma, což znamenalo, že uživatelská základna metaverse rostla. Více uživatelů přineslo do tohoto prostoru více pozornosti, a tím i více peněz na institucionální i soukromé úrovni. Ale výdaje a uživatelská základna, které zaznamenal v posledních dvou letech, se pravděpodobně neudrží v době recese, která podle mnoha odborníků přichází.Recese je období útlumu hospodářské aktivity, kdy spotřebitelé utrácejí méně v důsledku omezených rozpočtů nebo propouštění. Dopady se projevují plošně, ale neúměrně postihují osoby se středními a nižšími příjmy – uživatelskou základnu, na kterou se metaverse spoléhá, pokud jde o budoucí růst.Pokud si máte vybrat mezi utrácením peněz za potraviny, benzín nebo bydlení a spekulativní investicí do metaversa, je to celkem jasná volba. Výzvy reálného světa budou mít přednost před virtuálními výdaji jak časovými, tak finančními.Chcete využít této příležitosti?V současné době financují růst metaverse především bohatí, nikoliv průměrní spotřebitelé. Podle zprávy společnosti Colormatics jsou hlavními demografickými skupinami jednotlivců investujících do NFT a digitálních nemovitostí v metaverse lidé v technologicky založených městech ve věku 18 až 34 let, kteří vydělávají 150 000 USD a více ročně.Zdroj: PixabayTito bohatí jedinci, stejně jako hedgeové fondy, soukromé investiční společnosti, společnosti z žebříčku Fortune 500 a celebrity, mají přebytek peněz, s nimiž mohou spekulovat v metaverse, a také často nadprůměrné znalosti kryptoměn, které slouží jako základ pro společnosti Decentraland , The Sandbox a Axie Infinity . To vynechává většinu Američanů – zhruba 82 % občanů USA, kteří vydělávají méně než 150 000 dolarů ročně, což je přesně ta demografická skupina, na kterou bohatí spoléhají, že se metaverse stane mainstreamem.Aby metaverse uspěla, potřebuje stále rostoucí počet uživatelů, kteří budou neustále utrácet peníze za nákup neprodejných tokenů – což se prostě neděje. Nedávná studie společnosti Axios provedla průzkum mezi 2 500 lidmi a zjistila, že méně než 7 % z nich je budoucností metaverse nadšeno, přičemž většina, 58 %, uvedla, že je jim tato myšlenka lhostejná. Když k tomu připočteme tlak recese, je pravděpodobnost nárůstu počtu uživatelů mizivá.Průměrný měsíční počet uživatelů tří hlavních virtuálních světů založených na kryptoměnách klesl od začátku roku 2022 až o 30 %. Objem prodejů NFT, včetně virtuálních nemovitostí, také klesl o 37 %, což je známka toho, že zájem o metaverza by již mohl slábnout, protože v celé zemi sílí inflační tlaky.Zdroj: PixabaySpekulativním investicím se během recese nedaří a metaverze je právě taková – spekulativní hra. Mohla by tato žhavá investice přežít recesi? Samozřejmě. Ale osobně si myslím, že je to nepravděpodobné. To je mimo jiné důvod, proč do metaverza neinvestuji a místo toho vkládám své těžce vydělané investiční dolary do spolehlivějších a konzistentnějších zdrojů příjmů.