„Doufáme, že se v podstatě dostaneme k tomu, že zhruba miliarda lidí v metaverzu bude provádět obchody za stovky dolarů, přičemž každý z nich si bude kupovat digitální zboží, digitální obsah, různé věci, aby se mohl vyjádřit, takže ať už to bude oblečení pro svého avatara nebo různé digitální zboží pro svůj virtuální domov nebo věci na výzdobu své virtuální konferenční místnosti, pomůcky, aby mohl být produktivnější ve virtuální a rozšířené realitě a celkově v celém metaverzu,“ řekl.
Investoři letos snížili tržní kapitalizaci společnosti na polovinu, protože se zpomalil růst a počet jejích denních aktivních uživatelů poprvé mezi posledními dvěma čtvrtletími postupně klesl. Zuckerberg stále více směřuje společnost k tomu, co považuje za novou generaci obsahu, tedy k virtuálnímu světu, kde lidé mohou nakupovat a prodávat digitální zboží pro avatary, kteří spolu mohou komunikovat. Symbol společnosti se na začátku tohoto měsíce změnil z FB, což je pozůstatek její historie jako poskytovatele čistě sociálních médií, na META.

Investice společnosti do rozšířené a virtuální reality však sahají až do roku 2014, kdy zaplatila 2 miliardy dolarů za výrobce náhlavních souprav Oculus VR. Dodávky náhlavních souprav nedokázaly převýšit dodávky osobních počítačů nebo chytrých telefonů. Zuckerberg vyjádřil optimismus ohledně výkonu své současné generace Meta Quest 2, jejíž cena začíná na 299 dolarech.
„Quest 2 je hit,“ řekl Zuckerberg moderátorovi pořadu Mad Money.
„Jsem opravdu spokojený s tím, jak se daří. Předčil má očekávání. Ale stále si myslím, že bude chvíli trvat, než se dostane do měřítka několika stovek milionů nebo dokonce miliard lidí v metaverzu, prostě proto, že věci nějakou dobu trvají, než se tam dostanou. Takže to je severní hvězda. Myslím, že se tam dostaneme. Ale víte, ostatní služby, které provozujeme, jsou v poněkud větším měřítku už dnes.“
Zážitky v metaverzu mohou být více pohlcující než text, fotografie nebo videa, které jsou na Facebooku a Instagramu Meta všudypřítomné, a proto to bude v příštím desetiletí pro Metu velké téma, řekl Zuckerberg.
Zuckerberg se s Cramerem setkal v metaverzu. Spoluzakladatel Facebooku řekl, že takové zážitky mohou podpořit pocit, že jsou spolu, i když jsou lidé fyzicky na druhé straně země. Řekl, že je možné navázat oční kontakt, který není při videohovorech zaručen, a použít prostorový zvuk, který umožňuje tiché vedlejší rozhovory.

Tato technologie „v podstatě přispívá k tomu, že poskytuje realistický pocit přítomnosti,“ řekl.
Aby to společnost Meta v příštích několika letech poskytla zákazníkům, bude muset vydat soubor hardwaru, softwaru a zkušeností.
„V tomto okamžiku jsme společnost, která si může dovolit velké dlouhodobé investice do výzkumu, a na to se hodně zaměřujeme,“ řekl.
Očekává, že ekonomika kolem metaverza bude podle něj masivní.
Společnost Meta Platforms měla v prvním čtvrtletí v rámci své rodiny aplikací 3,64 miliardy aktivních lidí měsíčně, což je meziroční nárůst o 6 %. WhatsApp v roce 2020 dosáhl 2 miliard uživatelů a je to také oblast, kde Zuckerberg vidí potenciál růstu.
„Víte, náš herní manuál v průběhu času byl budovat služby, snažit se sloužit co největšímu počtu lidí – víte, dostat naše služby k miliardě, dvěma miliardám, třem miliardám lidí, a poté v podstatě škálovat monetizaci,“ řekl Zuckerberg. „A to se nám s Facebookem a Instagramem podařilo. Další kapitolou bude skutečně WhatsApp, kde budou velkou roli hrát obchodní zprávy a obchod.“

Umělá inteligence vytvářející doporučení, podobně jako TikTok
Kromě výdajů na metaverzi Meta výrazně investuje do vývoje umělé inteligence, která může posílit reklamu – zdroj zhruba 97 % příjmů – a stávající aplikace společnosti, řekl Zuckerberg.
„V podstatě se posouváme od toho, aby většina obsahu, který vidíte na Facebooku a Instagramu, pocházela z grafu vašich přátel nebo sledování, k tomu, aby nyní, víte, postupem času stále více tohoto obsahu pocházelo právě z doporučení umělé inteligence,“ řekl Zuckerberg. „A jak se doporučení umělé inteligence zlepšují, získáváte přístup nejen k obsahu od lidí, které sledujete, ale k celému vesmíru obsahu, který tam je.“
Je to koncept, který TikTok, vlastněný čínskou společností ByteDance, využil k tomu, aby se vyšvihl na miliardu aktivních uživatelů měsíčně. Společnost Meta se snažila na rychlý růst reagovat zavedením funkce Reels Instagramu v roce 2020. Reels tvoří více než pětinu času, který lidé tráví na Instagramu, řekl Zuckerberg analytikům na dubnovém hovoru k výsledkům společnosti Meta za první čtvrtletí. Nyní očekává, že díky vylepšením umělé inteligence bude funkce Reels pro uživatele Instagramu ještě atraktivnější.

„Náš systém umělé inteligence dokáže vybrat na základě toho, co o vás ví a co vás osobně bude zajímat a o čem se chcete dozvědět, co chcete vidět,“ řekl. „Takže jak se v tom zlepšujeme, víte, naši inženýři dodávají vylepšení modelů každý týden. Něco zkontrolujeme a, víte, relevance se zvýší o několik procent. A pak to zopakujeme a uděláme to i další týden. A víte, tohle je prostě obrovská část toho, na co jsem se při vedení této společnosti vždycky soustředil, je dosažení velmi rychlé rychlosti, abychom mohli pokračovat v rychlém zlepšování.“
Meta také investuje do hardwaru pro umělou inteligenci, a to po boku dalších velkých technologických společností, jako jsou Alphabet a Microsoft.
„Právě jsme uvedli do provozu výzkumný supercluster AI, který, víte, věříme, že bude nejrychlejším superpočítačem AI, až bude plně vybudován později v tomto roce, aby naši výzkumníci mohli vytvářet nové a větší modely jak pro lepší řazení, tak pro doporučení v rámci našich služeb sociálních médií a reklam.“
Podle Zuckerberga společnost v případě recese své investice do AI zpomalí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	


























