Oznámení přichází den poté, co společnost Walmart vyvolala šokové vlny v celém maloobchodním sektoru, když snížila svůj čtvrtletní a celoroční výhled zisku. Walmart uvedl, že inflace způsobuje, že zákazníci utrácejí více za nezbytné zboží, jako jsou potraviny, a méně za položky, jako je oblečení a elektronika.
Adidas v úterý uvedl, že nyní očekává, že tržby ve Velké Číně budou po zbytek roku klesat dvouciferným tempem vzhledem k pokračujícím rozsáhlým omezením souvisejícím s Covidem v regionu. Společnost také uvedla, že bude muset do konce roku pracovat na odstranění nadbytečných zásob a toto úsilí bude mít dopad na zisky.
Nyní předpokládá, že celkové měnově neutrální tržby společnosti porostou v roce 2022 středním až vysokým jednociferným tempem, zatímco předchozí odhady růstu se pohybovaly mezi 11 % a 13 %.

Adidas nyní očekává, že jeho hrubá marže bude v roce 2022 činit přibližně 49 %, což je pokles oproti předchozímu výhledu 50,7 %, a čistý zisk z pokračujících činností dosáhne přibližně 1,3 miliardy eur, což je pokles oproti předchozímu rozpětí 1,8 až 1,9 miliardy eur.
Společnost Adidas poznamenala, že ačkoli na žádném jiném trhu nezaznamenala významné zpomalení prodeje ani významné rušení velkoobchodních objednávek, její upravený výhled zohledňuje možné zpomalení spotřebitelských výdajů v celosvětovém měřítku.
Stále více maloobchodníků bije na poplach, neboť inflace roste nejrychlejším tempem za posledních čtyřicet let. Vzhledem k tomu, že se spotřebitelé potýkají s vyššími cenami u benzinových pump, v obchodech s potravinami a v restauracích, někteří si více vybírají, kde utrácejí peníze a kde se naopak stahují. Společnosti Kohl’s, Gap, Bath & Body Works a Bed Bath & Beyond vydaly v posledních několika týdnech varování před výdělky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























