Zde se dozvíte, jak si společnost vedla:
Zisk na akcii
Tržby: 121,23 miliardy USD oproti očekávaným 119,09 miliardy USD podle společnosti Refinitiv.
Zde se dozvíte, jak si ve čtvrtletí vedly další klíčové segmenty společnosti Amazon:
Amazon Web Services: 19,7 miliardy dolarů oproti očekávaným 19,56 miliardy dolarů, podle StreetAccount
Reklama: 8,76 miliardy dolarů oproti očekávaným 8,65 miliardy dolarů podle StreetAccount.

Růst tržeb o 7 % ve druhém čtvrtletí překonal odhady, čímž se vymyká trendu mezi svými velkými technologickými konkurenty, kteří před čtvrtkem všichni oznámili neuspokojivé výsledky. Apple spolu s Amazonem překonaly očekávání.
Společnost Amazon uvedla, že očekává, že ve třetím čtvrtletí vykáže tržby v rozmezí 125 až 130 miliard dolarů, což představuje růst o 13 až 17 %. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali tržby ve výši 126,4 miliardy USD.
Amazon se potýká s vyššími náklady, protože kvůli pandemické expanzi má společnost příliš mnoho zaměstnanců a příliš velkou kapacitu skladů.
„Navzdory pokračujícím inflačním tlakům v oblasti nákladů na pohonné hmoty, energie a dopravu dosahujeme pokroku v oblasti lépe kontrolovatelných nákladů, o kterých jsme se zmiňovali v minulém čtvrtletí, zejména ve zlepšování produktivity naší sítě pro plnění,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Andy Jassy.
Společnost Amazon na konci druhého čtvrtletí snížila počet zaměstnanců o 99 000 na 1,52 milionu, poté co se během pandemie téměř zdvojnásobil.
Technologické společnosti uprostřed ekonomické nejistoty oznamují propouštění, zmrazení náboru a rušení pracovních nabídek. V telefonátu s novináři finanční ředitel Brian Olsavsky uvedl, že Amazon bude pokračovat v najímání inženýrů pro divize, jako jsou Amazon Web Services a reklama, ale bude opatrný při najímání v jiných oblastech.

„Myslím, že je správné, aby lidé ustoupili a zpochybnili své náborové plány,“ řekl Olsavsky. „My to děláme také. Nemyslím si, že uvidíte, že budeme nabírat stejným tempem jako v minulém roce nebo v posledních několika letech.“
Amazon zaznamenal ztrátu 3,9 miliardy dolarů ze své investice do společnosti Rivian poté, co se akcie výrobce elektromobilů ve druhém čtvrtletí propadly o 49 %. Tím se jeho celková ztráta z této investice v letošním roce zvýšila na 11,5 miliardy dolarů.
Kvůli odpisu Rivianu měl Amazon ve čtvrtletí celkovou ztrátu 2 miliardy dolarů. Odhady analytiků ohledně zisku na akcii se výrazně lišily, takže je obtížné porovnat skutečné výsledky s konsenzuálním číslem.
Hlavní činnost společnosti Amazon v oblasti elektronického obchodování nadále trpí, protože online prodej už nekvete tak jako v době největšího výpadku kvůli Covid-19. Segment internetových obchodů společnosti meziročně poklesl o 4 %. Tržby fyzických obchodů se oproti předchozímu roku nadále zotavovaly a vzrostly o 12 %.
Reklamní byznys Amazonu je světlým bodem v jinak chmurném čtvrtletí pro online reklamu a ukazuje, že společnost získává podíl v jednom ze svých nejrychleji rostoucích byznysů.
Příjmy z reklamy v tomto období vzrostly o 18 %. Facebook mezitím zaznamenal vůbec první pokles příjmů a pro třetí čtvrtletí předpovídá další pokles. U společnosti Alphabet se růst reklamy zpomalil na 12 % a YouTube vykázal dramatické zpomalení na 4,8 % z 84 % před rokem.
Z dalších předních technologických společností vykázal tento týden neuspokojivé výsledky také Microsoft. Společnost Apple dosáhla lepších výsledků na horním i dolním okraji, což její akcie v průběhu odpoledního obchodování zvedlo.

Cloudový segment společnosti Amazon pokračuje v růstu. Tržby Amazon Web Services vyskočily o 33 % oproti předchozímu roku na 19,74 miliardy USD, což je více než 19,56 miliardy USD, které předpokládala Wall Street.
Provozní zisk, který nezahrnuje ztrátu související s investicemi, se snížil na 3,3 miliardy dolarů ze 7,7 miliardy dolarů o rok dříve. Společnost AWS dosáhla provozního zisku ve výši 5,7 miliardy dolarů, což představuje celý zisk Amazonu plus část zisku za dané období.
Optimistické výsledky by také mohly pomoci zlepšit náladu kolem Jassyho, který před necelým rokem nahradil Jeffa Bezose na pozici generálního ředitele. První rok Jassyho ve funkci byl poznamenán problémy, včetně probíhajícího pracovního boje, poklesu trhu, rostoucího tlaku regulačních orgánů a odlivu nejlepších talentů.
Je také pod tlakem, aby ukázal, že dokáže vrátit hlavní maloobchodní činnost Amazonu k růstu, na který si investoři zvykli, což je obtížný úkol vzhledem k makrotlakům, kterým společnost čelí, jako je rostoucí inflace a zpomalující se diskreční výdaje spotřebitelů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky