Bateriová divize VW čelí překážkám v dodavatelském řetězci na cestě k IPO
Nově vytvořená divize baterií koncernu Volkswagen AG se snaží překonat překážky v dodavatelském řetězci, protože navyšuje výrobu a připravuje se na primární veřejnou nabídku akcií.
Podle finančního ředitele Kai Alexandera Müllera se společnost PowerCo, která sdružuje celosvětové aktivity automobilky v oblasti baterií, snaží zajistit suroviny v situaci, kdy ceny prudce rostou a objevují se problémy s logistikou. VW plánuje spolupracovat se společností Umicore SA na získávání katodových materiálů, zkoumá možnosti spolupráce se společností Robert Bosch GmbH v oblasti strojního vybavení a dohodl se na odběru hydroxidu lithia pro baterie od těžaře Vulcan Energy Resources.
„Dodavatelský řetězec pro naše podnikání dnes prostě neexistuje,“ řekl Müller v jednom rozhovoru. „Důležité je spolupracovat s dodavateli, aby se toto odvětví rozšířilo.“
Zdroj: Getty Images
Automobilky od VW po General Motors Co. zkoumají různé obchodní modely, protože se snaží elektrifikovat své modelové řady a dohnat společnost Tesla Inc., která je největším prodejcem elektromobilů na světě. Evropa se snaží vybudovat domácí bateriový průmysl, který by čelil dominanci asijských dodavatelů.
Společnost PowerCo, která minulý týden zahájila stavbu své první evropské továrny, by měla do roku 2030 investovat více než 20 miliard eur (20 miliard USD) do pěti vlastních továren na výrobu článků. VW staví šestou továrnu ve Švédsku prostřednictvím partnerství se společností Northvolt AB.
Vlajková továrna na baterie VW v německém Salzgitteru bude podle společnosti schopna vyrábět 40 gigawatthodin článků ročně, což bude stačit pro zhruba 500 000 elektromobilů. V Salzgitteru se nachází hlavní továrna VW na výrobu motorů a loni zde automobilka otevřela závod na výzkum, vývoj a testování baterií pro elektromobily.
VW je i nadále otevřen možnosti IPO bateriové divize po jejím interním financování a přizvání strategických partnerů, uvedl minulý měsíc finanční ředitel VW Arno Antlitz a dodal, že tento proces bude zahájen v příštím roce.
PowerCo má sloučit aktivity VW v oblasti výroby baterií podobně, jako se jeho divize Cariad snaží zefektivnit práci v oblasti softwaru. Bude dohlížet na činnosti včetně nákupu, zpracování surovin, vývoje výrobků a řízení závodu. Tato snaha souvisí se snahou VW zefektivnit rozhodování a zeštíhlit a zaměřit rozsáhlý konglomerát.
„Začínáme od začátku, abychom pokryli všechny aspekty, od dolu až po konečný produkt,“ řekl Müller. „Musíme rozumět zásobování, cenám, abychom měli konkurenceschopný produkt.“
Podle finančního ředitele Kai Alexandera Müllera se společnost PowerCo, která sdružuje celosvětové aktivity automobilky v oblasti baterií, snaží zajistit suroviny v situaci, kdy ceny prudce rostou a objevují se problémy s logistikou. VW plánuje spolupracovat se společností Umicore SA na získávání katodových materiálů, zkoumá možnosti spolupráce se společností Robert Bosch GmbH v oblasti strojního vybavení a dohodl se na odběru hydroxidu lithia pro baterie od těžaře Vulcan Energy Resources.„Dodavatelský řetězec pro naše podnikání dnes prostě neexistuje,“ řekl Müller v jednom rozhovoru. „Důležité je spolupracovat s dodavateli, aby se toto odvětví rozšířilo.“Zdroj: Getty ImagesAutomobilky od VW po General Motors Co. zkoumají různé obchodní modely, protože se snaží elektrifikovat své modelové řady a dohnat společnost Tesla Inc., která je největším prodejcem elektromobilů na světě. Evropa se snaží vybudovat domácí bateriový průmysl, který by čelil dominanci asijských dodavatelů.Společnost PowerCo, která minulý týden zahájila stavbu své první evropské továrny, by měla do roku 2030 investovat více než 20 miliard eur do pěti vlastních továren na výrobu článků. VW staví šestou továrnu ve Švédsku prostřednictvím partnerství se společností Northvolt AB.Vlajková továrna na baterie VW v německém Salzgitteru bude podle společnosti schopna vyrábět 40 gigawatthodin článků ročně, což bude stačit pro zhruba 500 000 elektromobilů. V Salzgitteru se nachází hlavní továrna VW na výrobu motorů a loni zde automobilka otevřela závod na výzkum, vývoj a testování baterií pro elektromobily.VW je i nadále otevřen možnosti IPO bateriové divize po jejím interním financování a přizvání strategických partnerů, uvedl minulý měsíc finanční ředitel VW Arno Antlitz a dodal, že tento proces bude zahájen v příštím roce.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Getty ImagesPowerCo má sloučit aktivity VW v oblasti výroby baterií podobně, jako se jeho divize Cariad snaží zefektivnit práci v oblasti softwaru. Bude dohlížet na činnosti včetně nákupu, zpracování surovin, vývoje výrobků a řízení závodu. Tato snaha souvisí se snahou VW zefektivnit rozhodování a zeštíhlit a zaměřit rozsáhlý konglomerát.„Začínáme od začátku, abychom pokryli všechny aspekty, od dolu až po konečný produkt,“ řekl Müller. „Musíme rozumět zásobování, cenám, abychom měli konkurenceschopný produkt.“
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...