To je závěr nové zprávy společnosti Raymond James. Firma porovnávala rostoucí náklady na elektřinu se zvýšenými cenami benzinu ve snaze pochopit rozdíl v nákladech mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem.
„Ekonomický přínos vyšších cen pohonných hmot více než vyrovnává protivítr vyšších cen elektřiny,“ zjistila firma.
„Pokud existují přetrvávající překážky pro přijetí elektromobilů, v současné době je hlavní překážkou omezená dostupnost výrobků v podmínkách omezených dodavatelských řetězců – to znamená, že možná budete muset stát v příslovečné frontě,“ dodali analytici pod vedením Pavla Molchanova.
Ceny v celé ekonomice rostou s tím, jak se ekonomiky po celém světě po pandemii znovu otevírají. Dodavatelské řetězce jsou zmítány rostoucí poptávkou po zboží a ruská invaze na Ukrajinu ještě více narušila již tak napjaté systémy.
Ceny plynu jsou však pro spotřebitele jednou z největších bolestí. Podle AAA činil v pátek celostátní průměr za běžný galon benzinu 4,72 dolaru. To je sice méně než rekordních 5,016 USD, kterých bylo dosaženo 14. června, ale ceny jsou stále o 1,58 USD vyšší než před rokem. Účty za elektřinu také rostou, ale pomaleji, částečně díky regulacím.
Za účelem provedení vzájemného srovnání se společnost Raymond James zaměřila na Nissan Sentra a elektrický Nissan Leaf. Firma se zaměřila na dobu návratnosti v loňském roce – kdy byly ceny plynu nižší – ve srovnání s letošním rokem.
Elektromobily jsou dražší než automobily s vnitřním pohonem kvůli faktorům, které zahrnují náklady spojené s lithium-iontovými bateriemi. V průběhu času se však počáteční vyšší náklady vrátí, protože vůz nepotřebuje benzín. „Doba návratnosti“ je doba, kdy se spotřebitelům vrátí jejich počáteční náklady.
Zdroj: Getty Images
V roce 2021 činily ceny benzinu podle americké správy energetických informací v průměru více než 3 dolary za galon, zatímco sazby za komunální služby byly 0,137 dolaru za kilowatthodinu. Podle tohoto scénáře společnost Raymond James zjistila, že doba návratnosti je 12 let, přičemž nezohledňuje vládní dotace.
Tato doba se nyní zkrátila na polovinu kvůli vyšším cenám plynu. Cena modelu Leaf se rovněž snížila, a to navzdory rozsáhlým inflačním tlakům způsobeným rostoucími náklady na komodity.
Při použití průměrné ceny benzínu pro rok 2022 ve výši 4,50 USD a ceny elektřiny ve výši 0,145 USD za kilowatthodinu klesla podle Raymond James doba návratnosti investice do vozidla zakoupeného v roce 2022 na pouhých pět let.
Analýza společnosti Raymond James vychází z několika klíčových předpokladů a nezohledňuje pouze daňové úlevy. Údaje předpokládají, že ceny benzinu a elektřiny zůstanou po celou dobu životnosti vozidla konstantní. Ve skutečnosti se tyto ceny samozřejmě neustále mění.
Zdroj: Getty Images
„Skutečnost je taková, že pro typického spotřebitele je rozhodnutí o koupi automobilu obvykle silně ovlivněno tím, co se děje s cenami energií v době nákupu,“ uvedla firma.
Společnost Raymond James dodala, že ačkoli jen málo spotřebitelů používá sofistikované modely pro výpočet různých cen vozidel, chápou, že „ropa za více než 100 dolarů představuje nejsilnější faktor poptávky pro zavedení elektromobilů“.
Akcie elektromobilů se v poslední době dostaly pod tlak v důsledku rotace z růstově orientovaných oblastí trhu. Akcie společnosti Tesla se v roce 2022 propadly o 28 %. Upstarty jako Rivian a Canoo se za rok propadly o 69 %, resp. 66 %.
V USA obchodované akcie čínských firem Nio a XPeng ztratily 28 %, resp. 36 %.
To je závěr nové zprávy společnosti Raymond James. Firma porovnávala rostoucí náklady na elektřinu se zvýšenými cenami benzinu ve snaze pochopit rozdíl v nákladech mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem.„Ekonomický přínos vyšších cen pohonných hmot více než vyrovnává protivítr vyšších cen elektřiny,“ zjistila firma.„Pokud existují přetrvávající překážky pro přijetí elektromobilů, v současné době je hlavní překážkou omezená dostupnost výrobků v podmínkách omezených dodavatelských řetězců – to znamená, že možná budete muset stát v příslovečné frontě,“ dodali analytici pod vedením Pavla Molchanova.Ceny v celé ekonomice rostou s tím, jak se ekonomiky po celém světě po pandemii znovu otevírají. Dodavatelské řetězce jsou zmítány rostoucí poptávkou po zboží a ruská invaze na Ukrajinu ještě více narušila již tak napjaté systémy.Ceny plynu jsou však pro spotřebitele jednou z největších bolestí. Podle AAA činil v pátek celostátní průměr za běžný galon benzinu 4,72 dolaru. To je sice méně než rekordních 5,016 USD, kterých bylo dosaženo 14. června, ale ceny jsou stále o 1,58 USD vyšší než před rokem. Účty za elektřinu také rostou, ale pomaleji, částečně díky regulacím.Za účelem provedení vzájemného srovnání se společnost Raymond James zaměřila na Nissan Sentra a elektrický Nissan Leaf. Firma se zaměřila na dobu návratnosti v loňském roce – kdy byly ceny plynu nižší – ve srovnání s letošním rokem.Chcete využít této příležitosti?Elektromobily jsou dražší než automobily s vnitřním pohonem kvůli faktorům, které zahrnují náklady spojené s lithium-iontovými bateriemi. V průběhu času se však počáteční vyšší náklady vrátí, protože vůz nepotřebuje benzín. „Doba návratnosti“ je doba, kdy se spotřebitelům vrátí jejich počáteční náklady.Zdroj: Getty ImagesV roce 2021 činily ceny benzinu podle americké správy energetických informací v průměru více než 3 dolary za galon, zatímco sazby za komunální služby byly 0,137 dolaru za kilowatthodinu. Podle tohoto scénáře společnost Raymond James zjistila, že doba návratnosti je 12 let, přičemž nezohledňuje vládní dotace.Tato doba se nyní zkrátila na polovinu kvůli vyšším cenám plynu. Cena modelu Leaf se rovněž snížila, a to navzdory rozsáhlým inflačním tlakům způsobeným rostoucími náklady na komodity.Při použití průměrné ceny benzínu pro rok 2022 ve výši 4,50 USD a ceny elektřiny ve výši 0,145 USD za kilowatthodinu klesla podle Raymond James doba návratnosti investice do vozidla zakoupeného v roce 2022 na pouhých pět let.Analýza společnosti Raymond James vychází z několika klíčových předpokladů a nezohledňuje pouze daňové úlevy. Údaje předpokládají, že ceny benzinu a elektřiny zůstanou po celou dobu životnosti vozidla konstantní. Ve skutečnosti se tyto ceny samozřejmě neustále mění.Zdroj: Getty Images„Skutečnost je taková, že pro typického spotřebitele je rozhodnutí o koupi automobilu obvykle silně ovlivněno tím, co se děje s cenami energií v době nákupu,“ uvedla firma.Společnost Raymond James dodala, že ačkoli jen málo spotřebitelů používá sofistikované modely pro výpočet různých cen vozidel, chápou, že „ropa za více než 100 dolarů představuje nejsilnější faktor poptávky pro zavedení elektromobilů“.Akcie elektromobilů se v poslední době dostaly pod tlak v důsledku rotace z růstově orientovaných oblastí trhu. Akcie společnosti Tesla se v roce 2022 propadly o 28 %. Upstarty jako Rivian a Canoo se za rok propadly o 69 %, resp. 66 %.V USA obchodované akcie čínských firem Nio a XPeng ztratily 28 %, resp. 36 %.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...