Kontroverze: Raději než akcie Amazonu, si v tuto chvíli kupte Alibabu
V tomto článku představím nápad na párový obchod, který spočívá v dlouhém obchodování s Alibabou (NYSE:BABA) a krátkém obchodování s Amazonem (NASDAQ:AMZN).
Domnívám se totiž, že existuje vysoká pravděpodobnost, že Alibaba v dohledné budoucnosti překoná Amazon, a to z řady důvodů. Alibaba je méně ovlivněna inflací, těží ze silnějšího spotřebitele v Číně, obchoduje se za mnohem nižší ocenění a peněžní výnosy Alibaby pro akcionáře jsou také smysluplnější.
Dopad inflace na BABA a AMZN
Odhady zisků společnosti Amazon v posledních měsících dramaticky klesly, jak je vidět na následujícím grafu od společnosti Seeking Alpha:
Odhady zisku na akcii pro aktuální čtvrtletí se za poslední tři měsíce snížily o více než 70 %, zatímco odhady zisku na akcii pro následující čtyři čtvrtletí klesly rovněž o 25 % až 40 %. Velký vliv na to má dopad inflace, se kterou se Amazon v současné době potýká. Vzhledem k tomu, že si společnost zajišťuje logistiku sama, je silně ovlivněna vyššími poplatky za námořní a kamionovou dopravu. Vyšší mzdy v důsledku toho, že zaměstnanci požadují inflační kompenzace, vedou také k vyšším výdajům společnosti Amazon. To se projevilo již ve výsledcích společnosti za 1. čtvrtletí, kdy provozní zisk v důsledku těchto nákladových tlaků meziročně poklesl o více než 50 %. Alibaba je od inflace mnohem více izolována, a to ze dvou hlavních důvodů. Zaprvé, nezabývá se sama logistikou a má méně zaměstnanců. Díky tomu, že je poskytovatelem platformy, nemusí platit více za dopravu nebo skladování a není ovlivněna vyššími cenami nafty apod. Za druhé, inflace je v Číně mnohem menší problém než v USA a Evropě, což jsou dva největší trhy společnosti Amazon:
Zdroj: Unsplash
Vzhledem k tomu, že inflace v Číně se pohybuje na stabilní úrovni 2 %, zatímco inflace v Evropě a USA explodovala k více než 8 %, jsou nákladové tlaky pro společnost Alibaba přirozeně mnohem méně výrazné. Díky kombinaci celkově nižších inflačních tlaků a izolovanějšího obchodního modelu odolného vůči inflaci je Alibaba připravena zvládat inflaci mnohem lépe než Amazon.
Čínský spotřebitel versus americký spotřebitel
Obě společnosti nepůsobí pouze na jednom trhu, ale obě společnosti jsou na jednom jediném trhu silně závislé. V případě společnosti BABA je to Čína, zatímco Amazon je silně závislý na americkém trhu, přestože kromě něj působí v mnoha dalších zemích. Američtí spotřebitelé mají v průměru vyšší příjmy a větší kupní sílu než čínští spotřebitelé. To však snadno vyváží skutečnost, že čínských spotřebitelů je mnohem více než těch amerických. A co je důležité, tempo změn je vysoce ve prospěch čínského spotřebitelského trhu. Čínská střední třída se v posledních letech rozrostla o několik set milionů lidí a osobní příjmy a průměrné bohatství v Číně rychle rostou.
Vzhledem k vysoké míře inflace, drahým energiím a slabému hospodářskému růstu (růst HDP v 1. čtvrtletí byl záporný a podle odhadů GDPNow by mohl být záporný i růst HDP ve 2. čtvrtletí) nemá americký spotřebitel v současné době dobrou pozici. Navíc rychlý růst hypotečních sazeb dále tlačí na disponibilní příjem. Kombinace těchto faktorů vedla k masivnímu propadu spotřebitelského sentimentu v USA, který klesl pod úroveň zaznamenanou během velké recese a pandemie:
Spotřebitelský sentiment v USA je ve skutečnosti srovnatelně slabý s úrovní, kterou jsme viděli v období vysoké inflace na počátku 80. let. Reálný disponibilní příjem se v posledních čtvrtletích také snížil, protože fiskální stimuly byly staženy a protože inflace si vybírá daň na kupní síle Američanů. V tomto prostředí se společnosti, která prodává především diskrétní spotřební zboží, nebude příliš dařit, a proto Amazon letos čelí značnému protivětru v oblasti poptávky.
zdroj: The Lagos Today
Vzhledem k tomu, že v Číně je inflace menším problémem a úrokové sazby hypoték tam tolik nerostou, je čínský spotřebitel v současné době v lepší pozici. V kombinaci s již vyšším růstem HDP v Číně to znamená, že Alibaba je prozatím vystavena silnějšímu spotřebitelskému příběhu, který by měl být pro společnost protivětrem. V posledním čtvrtletí byl reálný růst tržeb, tj. očištěný o míru inflace v obou zemích, pro Alibabu ve srovnání s Amazonem silnější. Totéž by mohlo platit i ve zbývající části roku, zejména proto, že Alibaba pravděpodobně těží z konjunkturních faktorů v Číně, kde dochází k uvolňování výluk v Šanghaji a dalších městech.
Všechno má svou cenu a v případě Amazonu je tato cena výrazně vyšší než cena, kterou je třeba zaplatit za Alibabu.
Amazon se nyní obchoduje za 130násobek letošního zisku, zatímco BABA za zhruba osminu této hodnoty, tedy 15násobek čistého zisku. Jinými slovy, Amazon se obchoduje se ziskovým výnosem nižším než 0,8 %, zatímco majitelé BABA dostávají výnos kolem 6,5 %. Investoři Amazonu někdy argumentují tím, že odpisy společnosti maskují základní sílu generování hotovosti, ale když se podíváme na poměr ceny k FCF místo na poměr ceny k zisku, srovnání je ještě horší. BABA se obchoduje s 14násobným násobkem volného peněžního toku, zatímco Amazon se naposledy obchodoval s násobkem volného peněžního toku vyšším než 200, když byl vůbec schopen generovat kladný volný peněžní tok. V posledních čtvrtletích tomu tak již nebylo, neboť Amazon za poslední čtyři čtvrtletí vykázal odliv volných peněžních prostředků ve výši 18 miliard USD.
Domnívám se totiž, že existuje vysoká pravděpodobnost, že Alibaba v dohledné budoucnosti překoná Amazon, a to z řady důvodů. Alibaba je méně ovlivněna inflací, těží ze silnějšího spotřebitele v Číně, obchoduje se za mnohem nižší ocenění a peněžní výnosy Alibaby pro akcionáře jsou také smysluplnější.Odhady zisků společnosti Amazon v posledních měsících dramaticky klesly, jak je vidět na následujícím grafu od společnosti Seeking Alpha:Odhady zisku na akcii pro aktuální čtvrtletí se za poslední tři měsíce snížily o více než 70 %, zatímco odhady zisku na akcii pro následující čtyři čtvrtletí klesly rovněž o 25 % až 40 %. Velký vliv na to má dopad inflace, se kterou se Amazon v současné době potýká. Vzhledem k tomu, že si společnost zajišťuje logistiku sama, je silně ovlivněna vyššími poplatky za námořní a kamionovou dopravu. Vyšší mzdy v důsledku toho, že zaměstnanci požadují inflační kompenzace, vedou také k vyšším výdajům společnosti Amazon. To se projevilo již ve výsledcích společnosti za 1. čtvrtletí, kdy provozní zisk v důsledku těchto nákladových tlaků meziročně poklesl o více než 50 %. Alibaba je od inflace mnohem více izolována, a to ze dvou hlavních důvodů. Zaprvé, nezabývá se sama logistikou a má méně zaměstnanců. Díky tomu, že je poskytovatelem platformy, nemusí platit více za dopravu nebo skladování a není ovlivněna vyššími cenami nafty apod. Za druhé, inflace je v Číně mnohem menší problém než v USA a Evropě, což jsou dva největší trhy společnosti Amazon:Zdroj: UnsplashVzhledem k tomu, že inflace v Číně se pohybuje na stabilní úrovni 2 %, zatímco inflace v Evropě a USA explodovala k více než 8 %, jsou nákladové tlaky pro společnost Alibaba přirozeně mnohem méně výrazné. Díky kombinaci celkově nižších inflačních tlaků a izolovanějšího obchodního modelu odolného vůči inflaci je Alibaba připravena zvládat inflaci mnohem lépe než Amazon.Obě společnosti nepůsobí pouze na jednom trhu, ale obě společnosti jsou na jednom jediném trhu silně závislé. V případě společnosti BABA je to Čína, zatímco Amazon je silně závislý na americkém trhu, přestože kromě něj působí v mnoha dalších zemích. Američtí spotřebitelé mají v průměru vyšší příjmy a větší kupní sílu než čínští spotřebitelé. To však snadno vyváží skutečnost, že čínských spotřebitelů je mnohem více než těch amerických. A co je důležité, tempo změn je vysoce ve prospěch čínského spotřebitelského trhu. Čínská střední třída se v posledních letech rozrostla o několik set milionů lidí a osobní příjmy a průměrné bohatství v Číně rychle rostou.Chcete využít této příležitosti?Vzhledem k vysoké míře inflace, drahým energiím a slabému hospodářskému růstu nemá americký spotřebitel v současné době dobrou pozici. Navíc rychlý růst hypotečních sazeb dále tlačí na disponibilní příjem. Kombinace těchto faktorů vedla k masivnímu propadu spotřebitelského sentimentu v USA, který klesl pod úroveň zaznamenanou během velké recese a pandemie:Spotřebitelský sentiment v USA je ve skutečnosti srovnatelně slabý s úrovní, kterou jsme viděli v období vysoké inflace na počátku 80. let. Reálný disponibilní příjem se v posledních čtvrtletích také snížil, protože fiskální stimuly byly staženy a protože inflace si vybírá daň na kupní síle Američanů. V tomto prostředí se společnosti, která prodává především diskrétní spotřební zboží, nebude příliš dařit, a proto Amazon letos čelí značnému protivětru v oblasti poptávky.zdroj: The Lagos TodayVzhledem k tomu, že v Číně je inflace menším problémem a úrokové sazby hypoték tam tolik nerostou, je čínský spotřebitel v současné době v lepší pozici. V kombinaci s již vyšším růstem HDP v Číně to znamená, že Alibaba je prozatím vystavena silnějšímu spotřebitelskému příběhu, který by měl být pro společnost protivětrem. V posledním čtvrtletí byl reálný růst tržeb, tj. očištěný o míru inflace v obou zemích, pro Alibabu ve srovnání s Amazonem silnější. Totéž by mohlo platit i ve zbývající části roku, zejména proto, že Alibaba pravděpodobně těží z konjunkturních faktorů v Číně, kde dochází k uvolňování výluk v Šanghaji a dalších městech.Všechno má svou cenu a v případě Amazonu je tato cena výrazně vyšší než cena, kterou je třeba zaplatit za Alibabu.Amazon se nyní obchoduje za 130násobek letošního zisku, zatímco BABA za zhruba osminu této hodnoty, tedy 15násobek čistého zisku. Jinými slovy, Amazon se obchoduje se ziskovým výnosem nižším než 0,8 %, zatímco majitelé BABA dostávají výnos kolem 6,5 %. Investoři Amazonu někdy argumentují tím, že odpisy společnosti maskují základní sílu generování hotovosti, ale když se podíváme na poměr ceny k FCF místo na poměr ceny k zisku, srovnání je ještě horší. BABA se obchoduje s 14násobným násobkem volného peněžního toku, zatímco Amazon se naposledy obchodoval s násobkem volného peněžního toku vyšším než 200, když byl vůbec schopen generovat kladný volný peněžní tok. V posledních čtvrtletích tomu tak již nebylo, neboť Amazon za poslední čtyři čtvrtletí vykázal odliv volných peněžních prostředků ve výši 18 miliard USD.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...