Tato platforma uvádí 2,6 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a každý den nabízí více než 1 miliardu hodin obsahu. A přestože YouTube již dlouho hostí množství videí, jako jsou roztomilé klipy se zvířaty nebo návody na líčení, objevují se náznaky, že by se brzy mohl dostat i do světa živých sportovních přenosů.
Podle nedávné zprávy deníku The New York Times se společnost YouTube zapojila do války o vstupenku na nedělní utkání Národní fotbalové ligy – prémiový streamovací balíček, který uživatelům umožňuje sledovat živé přenosy zápasů mimo trh. NFL údajně požaduje za roční práva více než 2,5 miliardy dolarů a údajně se uchází také o nabídky společností Apple a Amazon. Společnost Alphabet má samozřejmě hluboko do kapsy, ale stejně tak i její konkurenti. Přesto, ať už nabídku nakonec vyhraje kterýkoli streamer, je to pro YouTube vhodná doba, aby se stal hráčem v oblasti živých sportovních přenosů.
Zdroj: Unsplash
YouTube už sport má
YouTube není ve sportu žádnou novinkou. Vysílací společnosti jako FOX Sports a CBS Sports HQ, stejně jako organizace jako Národní basketbalová asociace a Ultimate Fighting Championship, využívají své oficiální kanály YouTube ke zveřejňování videí, oznámení, rozhovorů a dalších informací. Speciální sportovní centrum YouTube, které se může pochlubit více než 75 miliony odběratelů, shromažďuje většinu tohoto obsahu a doporučuje jej odběratelům. Dosud je však YouTube jako cíl sportovního zpravodajství v reálném čase spíše smíšený.
Ve světě živých sportovních přenosů obvykle dominují tradiční televizní sítě. Platí velké částky za to, že mají kontrolu nad tím, co a jak mohou fanoušci sledovat. Například společnost NBCUniversal utratila 2,7 miliardy dolarů za uzamčení práv na fotbalovou Premier League až do roku 2028, čímž zabránila tomu, aby se živé zápasy objevovaly na platformách třetích stran, jako je YouTube. Samozřejmě existují výjimky ze všech – začínající golfová společnost LIV Golf využívá svůj kanál YouTube k vlastnímu vysílání turnajů – ale videoslužba vlastněná společností Alphabet jen zřídkakdy vystupuje jako přímý partner.
Zdroj: Unsplash
Živě vysílané sportovní přenosy jsou další velkou novinkou v oblasti streamování
Pro každého streamera, který chce zvýšit počet svých předplatitelů, jsou exkluzivní živé sportovní přenosy chytrým řešením. Poslední finále NBA přilákalo v průměru 12,4 milionu diváků na každý ze šesti zápasů, zatímco fotbalový turnaj Euro 2020 Evropské fotbalové unie (UEFA) přilákal během měsíce trvání akce celkem 87 milionů amerických diváků. Navzdory těmto číslům však některé z největších jmen v oblasti streamingu zatím nevyužily své možnosti.
Společnost Disney má ESPN+, ale zatím nenabízí plnohodnotný stream. Jinde se Netflix údajně snažil podnítit své sportovní ambice tím, že usiloval o práva na Formuli 1, ale společnost nakonec neuspěla. Přesto se prosadili i další streameři.
Na Apple TV+ jsou k dispozici některé hry Major League Baseball a společnost si nedávno zajistila víceletá práva na Major League Soccer. Amazon je na několika trzích partnerem NBA League Pass a od letošního roku bude exkluzivním poskytovatelem NFL Thursday Night Football. Jinde Paramount+ přenáší zápasy Ligy mistrů UEFA a Peacock je domovem pro programy WWE v USA.
Zdroj: Unsplash
Živé sportovní přenosy by mohly posílit službu YouTube Premium
YouTube Premium je předplatné platformy v hodnotě 12 dolarů měsíčně. První verze této služby byla spuštěna v roce 2015 jako konkurence Spotify bez reklam, která nabízela také exkluzivní přístup k YouTube Originals (vysoce vybroušené pořady obvykle zaměřené na známé youtubery). V následujících letech však YouTube pravděpodobně snížil hodnotu této služby: Diváci služby YouTube Premium mají stále přístup k YouTube Music a nevidí žádné reklamy, ale YouTube Originals jsou nyní dostupné všem uživatelům – bez ohledu na to, zda mají tarif bez reklam, nebo ne.
Navzdory tomu, co zákazníci služby YouTube Premium dostávají (nebo nedostávají), má tato služba podle analytiků asi 25 milionů zákazníků. Odborníci také předpokládají, že počet předplatitelů služby YouTube Premium v příštích několika letech vzroste o 3 miliony. S ohledem na to je možné, že živé sportovní přenosy by mohly být pro službu YouTube Premium přidanou hodnotou a možná i motorem dalšího růstu. Koneckonců 75 milionů sledujících sportovního centra YouTube jistě ukazuje na potenciál.
Zdroj: Unsplash
Pokud jde o to, zda YouTube získá vstupenku NFL Sunday Ticket, nemělo by to nutně ovlivnit další ambice streamera v oblasti živých sportovních přenosů. I když NFL jistě oslovuje miliony lidí, podle některých odhadů je na celém světě 5 miliard fotbalových fanoušků. S ohledem na tuto skutečnost by bylo dobré, kdyby pozorovatelé trhu sledovali YouTube, protože vysílací práva pro mnoho fotbalových lig na světě se budou obnovovat. Pokud by platforma podala nabídku na jednu z nich, jistě by se zařadila mezi uchazeče v další fázi streamovacích válek.
Tato platforma uvádí 2,6 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a každý den nabízí více než 1 miliardu hodin obsahu. A přestože YouTube již dlouho hostí množství videí, jako jsou roztomilé klipy se zvířaty nebo návody na líčení, objevují se náznaky, že by se brzy mohl dostat i do světa živých sportovních přenosů.Podle nedávné zprávy deníku The New York Times se společnost YouTube zapojila do války o vstupenku na nedělní utkání Národní fotbalové ligy – prémiový streamovací balíček, který uživatelům umožňuje sledovat živé přenosy zápasů mimo trh. NFL údajně požaduje za roční práva více než 2,5 miliardy dolarů a údajně se uchází také o nabídky společností Apple a Amazon. Společnost Alphabet má samozřejmě hluboko do kapsy, ale stejně tak i její konkurenti. Přesto, ať už nabídku nakonec vyhraje kterýkoli streamer, je to pro YouTube vhodná doba, aby se stal hráčem v oblasti živých sportovních přenosů.Zdroj: UnsplashYouTube není ve sportu žádnou novinkou. Vysílací společnosti jako FOX Sports a CBS Sports HQ, stejně jako organizace jako Národní basketbalová asociace a Ultimate Fighting Championship, využívají své oficiální kanály YouTube ke zveřejňování videí, oznámení, rozhovorů a dalších informací. Speciální sportovní centrum YouTube, které se může pochlubit více než 75 miliony odběratelů, shromažďuje většinu tohoto obsahu a doporučuje jej odběratelům. Dosud je však YouTube jako cíl sportovního zpravodajství v reálném čase spíše smíšený.Ve světě živých sportovních přenosů obvykle dominují tradiční televizní sítě. Platí velké částky za to, že mají kontrolu nad tím, co a jak mohou fanoušci sledovat. Například společnost NBCUniversal utratila 2,7 miliardy dolarů za uzamčení práv na fotbalovou Premier League až do roku 2028, čímž zabránila tomu, aby se živé zápasy objevovaly na platformách třetích stran, jako je YouTube. Samozřejmě existují výjimky ze všech – začínající golfová společnost LIV Golf využívá svůj kanál YouTube k vlastnímu vysílání turnajů – ale videoslužba vlastněná společností Alphabet jen zřídkakdy vystupuje jako přímý partner.Zdroj: UnsplashPro každého streamera, který chce zvýšit počet svých předplatitelů, jsou exkluzivní živé sportovní přenosy chytrým řešením. Poslední finále NBA přilákalo v průměru 12,4 milionu diváků na každý ze šesti zápasů, zatímco fotbalový turnaj Euro 2020 Evropské fotbalové unie přilákal během měsíce trvání akce celkem 87 milionů amerických diváků. Navzdory těmto číslům však některé z největších jmen v oblasti streamingu zatím nevyužily své možnosti.Chcete využít této příležitosti?Společnost Disney má ESPN+, ale zatím nenabízí plnohodnotný stream. Jinde se Netflix údajně snažil podnítit své sportovní ambice tím, že usiloval o práva na Formuli 1, ale společnost nakonec neuspěla. Přesto se prosadili i další streameři.Na Apple TV+ jsou k dispozici některé hry Major League Baseball a společnost si nedávno zajistila víceletá práva na Major League Soccer. Amazon je na několika trzích partnerem NBA League Pass a od letošního roku bude exkluzivním poskytovatelem NFL Thursday Night Football. Jinde Paramount+ přenáší zápasy Ligy mistrů UEFA a Peacock je domovem pro programy WWE v USA.Zdroj: UnsplashŽivé sportovní přenosy by mohly posílit službu YouTube PremiumYouTube Premium je předplatné platformy v hodnotě 12 dolarů měsíčně. První verze této služby byla spuštěna v roce 2015 jako konkurence Spotify bez reklam, která nabízela také exkluzivní přístup k YouTube Originals . V následujících letech však YouTube pravděpodobně snížil hodnotu této služby: Diváci služby YouTube Premium mají stále přístup k YouTube Music a nevidí žádné reklamy, ale YouTube Originals jsou nyní dostupné všem uživatelům – bez ohledu na to, zda mají tarif bez reklam, nebo ne.Navzdory tomu, co zákazníci služby YouTube Premium dostávají , má tato služba podle analytiků asi 25 milionů zákazníků. Odborníci také předpokládají, že počet předplatitelů služby YouTube Premium v příštích několika letech vzroste o 3 miliony. S ohledem na to je možné, že živé sportovní přenosy by mohly být pro službu YouTube Premium přidanou hodnotou a možná i motorem dalšího růstu. Koneckonců 75 milionů sledujících sportovního centra YouTube jistě ukazuje na potenciál.Zdroj: UnsplashPokud jde o to, zda YouTube získá vstupenku NFL Sunday Ticket, nemělo by to nutně ovlivnit další ambice streamera v oblasti živých sportovních přenosů. I když NFL jistě oslovuje miliony lidí, podle některých odhadů je na celém světě 5 miliard fotbalových fanoušků. S ohledem na tuto skutečnost by bylo dobré, kdyby pozorovatelé trhu sledovali YouTube, protože vysílací práva pro mnoho fotbalových lig na světě se budou obnovovat. Pokud by platforma podala nabídku na jednu z nich, jistě by se zařadila mezi uchazeče v další fázi streamovacích válek.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...