Po vypuknutí epidemie tyto ukazatele prudce vzrostly. Společnost se zaměřuje hlavně na mladší generaci, a když byly děti poslány domů na dálkové studium, hledaly možnosti zábavy tam.
Obrat tohoto trendu znepokojil investory a způsobil propad ceny akcií společnosti Roblox o 76 %. Někteří lidé se proto ptají, zda je nyní vhodná doba na nákup akcií tohoto průkopníka metaverse.
Obrovský vítr do plachet pro Roblox
Abyste pochopili, jak velký přínos měla pandemie pro společnost Roblox, vezměte v úvahu, že v roce 2019 dosáhl její nejvyšší příjem ve 4. čtvrtletí 147 milionů dolarů. Srovnejte to s rokem 2021, kdy příjmy ve všech čtvrtletích přesáhly 380 milionů dolarů a ve 4. čtvrtletí dosáhly vrcholu ve výši 568 milionů dolarů. To je pochopitelné. Rodiče se cítili bezpečněji, když nechávali své děti hrát si s kamarády virtuálně než osobně, když byl v oběhu potenciálně smrtící virus.
Zdroj: Pixabay
Přestože hrozba COVID-19 přetrvává, podařilo se ji snížit díky široce dostupným očkovacím kampaním, snadno dostupným domácím testům a protilátkám z předchozích infekcí. Tyto síly umožnily znovu otevřít školy, obnovit mimoškolní aktivity a naplánovat více osobních schůzek rodičů. To samozřejmě znamená méně času, který je k dispozici pro Roblox, a metriky společnosti začínají odhalovat tento zvrat přínosu pandemie.
V dubnu se průměrný počet rezervací na denního aktivního uživatele meziročně snížil o 25,5 %. Všimněte si, že Roblox je z velké části zdarma. Společnost vydělává peníze prodejem herní měny zvané Robux. Nákupy této měny jsou vykázány jako rezervace, které se pak mění v příjmy, když hráč v aplikaci Robuxy používá. Pokles počtu rezervací proto předpovídá zpomalení příjmů.
Přesto Roblox stále rozšiřuje svou hráčskou základnu. Denní počet aktivních uživatelů v dubnu činil 53,1 milionu, což je o 23 % více než ve stejném měsíci předchozího roku. V posledních několika čtvrtletích společnost spustila několik inovativních funkcí, včetně prostorového hlasu (simulace hlasitosti zvuku hráče v závislosti na jeho blízkosti k jinému hráči) a vrstveného oblečení (umožňuje hráčům vytvářet 3D oblečení pro jejich avatara) – což podporuje růst počtu uživatelů, zapojení a zpeněžení.
Zajímavé je, že Roblox vydělává peníze pouze na platících uživatelích, takže zbývající část uživatelské základny zůstává z velké části nevyužita. Vedení společnosti pracuje na iteracích, jak tohoto úkolu dosáhnout. Jednou z významných příležitostí by mohlo být zobrazování reklamy více než 50 milionům denně aktivních uživatelů. Marketéři budou nepochybně toužit po možnosti ovlivňovat tuto vysoce angažovanou uživatelskou základnu.
Metaverze je totiž teprve v plenkách. Není jasné, jaký by mohl být jeho tržní potenciál v době zralosti. Roblox má silný náskok, masivní uživatelskou základnu, která může využít síťových efektů, a zkušenosti s postupnými inovacemi.
Akcie společnosti Roblox jsou levné
Společnost Roblox není zisková, ale generuje zdravý volný peněžní tok. Podle poměru ceny a volného peněžního toku je Roblox téměř tak levný, jako nikdy předtím. Jakmile Roblox umožní prodávat reklamu, mohl by odemknout další úroveň příjmů a peněžních toků.
Zdroj: Roblox corp.
Pokud bude angažovanost uživatelů v nejbližší době klesat, hrozí další zhoršení. Nicméně odměna pro investory, pokud se Roblox stane dominantní společností v oblasti metaverse, stojí v blízké budoucnosti za toto riziko.
Po vypuknutí epidemie tyto ukazatele prudce vzrostly. Společnost se zaměřuje hlavně na mladší generaci, a když byly děti poslány domů na dálkové studium, hledaly možnosti zábavy tam.Obrat tohoto trendu znepokojil investory a způsobil propad ceny akcií společnosti Roblox o 76 %. Někteří lidé se proto ptají, zda je nyní vhodná doba na nákup akcií tohoto průkopníka metaverse.Abyste pochopili, jak velký přínos měla pandemie pro společnost Roblox, vezměte v úvahu, že v roce 2019 dosáhl její nejvyšší příjem ve 4. čtvrtletí 147 milionů dolarů. Srovnejte to s rokem 2021, kdy příjmy ve všech čtvrtletích přesáhly 380 milionů dolarů a ve 4. čtvrtletí dosáhly vrcholu ve výši 568 milionů dolarů. To je pochopitelné. Rodiče se cítili bezpečněji, když nechávali své děti hrát si s kamarády virtuálně než osobně, když byl v oběhu potenciálně smrtící virus.Zdroj: PixabayPřestože hrozba COVID-19 přetrvává, podařilo se ji snížit díky široce dostupným očkovacím kampaním, snadno dostupným domácím testům a protilátkám z předchozích infekcí. Tyto síly umožnily znovu otevřít školy, obnovit mimoškolní aktivity a naplánovat více osobních schůzek rodičů. To samozřejmě znamená méně času, který je k dispozici pro Roblox, a metriky společnosti začínají odhalovat tento zvrat přínosu pandemie.V dubnu se průměrný počet rezervací na denního aktivního uživatele meziročně snížil o 25,5 %. Všimněte si, že Roblox je z velké části zdarma. Společnost vydělává peníze prodejem herní měny zvané Robux. Nákupy této měny jsou vykázány jako rezervace, které se pak mění v příjmy, když hráč v aplikaci Robuxy používá. Pokles počtu rezervací proto předpovídá zpomalení příjmů.Přesto Roblox stále rozšiřuje svou hráčskou základnu. Denní počet aktivních uživatelů v dubnu činil 53,1 milionu, což je o 23 % více než ve stejném měsíci předchozího roku. V posledních několika čtvrtletích společnost spustila několik inovativních funkcí, včetně prostorového hlasu a vrstveného oblečení – což podporuje růst počtu uživatelů, zapojení a zpeněžení.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: RobloxZajímavé je, že Roblox vydělává peníze pouze na platících uživatelích, takže zbývající část uživatelské základny zůstává z velké části nevyužita. Vedení společnosti pracuje na iteracích, jak tohoto úkolu dosáhnout. Jednou z významných příležitostí by mohlo být zobrazování reklamy více než 50 milionům denně aktivních uživatelů. Marketéři budou nepochybně toužit po možnosti ovlivňovat tuto vysoce angažovanou uživatelskou základnu.Metaverze je totiž teprve v plenkách. Není jasné, jaký by mohl být jeho tržní potenciál v době zralosti. Roblox má silný náskok, masivní uživatelskou základnu, která může využít síťových efektů, a zkušenosti s postupnými inovacemi.Společnost Roblox není zisková, ale generuje zdravý volný peněžní tok. Podle poměru ceny a volného peněžního toku je Roblox téměř tak levný, jako nikdy předtím. Jakmile Roblox umožní prodávat reklamu, mohl by odemknout další úroveň příjmů a peněžních toků.Zdroj: Roblox corp.
Pokud bude angažovanost uživatelů v nejbližší době klesat, hrozí další zhoršení. Nicméně odměna pro investory, pokud se Roblox stane dominantní společností v oblasti metaverse, stojí v blízké budoucnosti za toto riziko.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...