UBS snižuje cílovou cenu Netflixu před zveřejněním výsledků
Banka UBS v pátek snížila cílovou cenu Netflixu, protože nejnovější čtvrtletní zpráva společnosti by mohla ukázat na další problémy pro oslabeného streamovacího giganta.
Firma – která má na akcie neutrální rating – snížila cílovou cenu pro společnost z 355 USD na 198 USD za akcii. Nová cílová hodnota znamená růst o pouhých 13 % oproti závěru.
UBS očekává, že Netflix vykáže za druhé čtvrtletí ztrátu ve výši 2 milionů předplatných, což je v souladu s předchozím výhledem vedení. A přestože je druhé pololetí obecně silnější, firma očekává opatrný výhled streamera vzhledem k makro nejistotě.
„Domníváme se, že kombinace vysoké penetrace a makro faktorů (včetně zvýšené inflace) potenciálně způsobuje, že spotřebitelé omezí své výdaje,“ napsal v páteční zprávě analytik UBS John Hodulik. „Tento výsledek přichází navzdory silným výsledkům sledovanosti 4. série seriálu Stranger Things, což naznačuje, že obsahová nabídka se stává méně hnacím motorem pro růst nových dílčích titulů na domácím trhu.“
Netflix by měl své výsledky za druhé čtvrtletí oznámit v úterý.
Zdroj: Getty Images
Firma podle poznámky snížila své odhady pro druhé čtvrtletí vzhledem k tlaku na měnové kurzy a očekává snížení výhledu vedení o 1 % až 3 %.
Ve všech regionech došlo k poklesu stahování oproti prvnímu čtvrtletí, přičemž celosvětově se stahování propadlo o 11 %, ukazují údaje z důkazní laboratoře UBS. Ve Spojených státech klesl počet stažení Netflixu ve druhém čtvrtletí o 17 %, ale dařilo se mu lépe než konkurentům, jako jsou HBO Max a Discovery+.
„Netflix vnímáme jako [dlouhodobého] sekulárního lídra, ale viditelnost opětovného zrychlení růstu je nízká, což nás udržuje v neutrální pozici,“ řekl Hodulík.
Do budoucna by podle UBS mohly finanční výsledky Netflixu zlepšit snahy o odstranění sdílení účtů a nová úroveň podporovaná reklamou. Toto posílení se však pravděpodobně projeví až za jeden až dva roky.
„Dopad na zisky je méně jasný vzhledem k potenciální nutnosti změnit smlouvy o obsahu,“ napsal Hodulik. „Očekáváme, že čisté přírůstky v roce 23 se odrazí zpět na 9,5 milionu (dříve 11,5 milionu), k čemuž přispěje nová úroveň podporovaná reklamou, ale konkurence a tlak na peněženky spotřebitelů by mohly vést k poklesu.“
Akcie Netflixu v letošním roce utrpěly ztrátu, když se za tu dobu propadly o 71 %.
Firma – která má na akcie neutrální rating – snížila cílovou cenu pro společnost z 355 USD na 198 USD za akcii. Nová cílová hodnota znamená růst o pouhých 13 % oproti závěru.UBS očekává, že Netflix vykáže za druhé čtvrtletí ztrátu ve výši 2 milionů předplatných, což je v souladu s předchozím výhledem vedení. A přestože je druhé pololetí obecně silnější, firma očekává opatrný výhled streamera vzhledem k makro nejistotě.„Domníváme se, že kombinace vysoké penetrace a makro faktorů potenciálně způsobuje, že spotřebitelé omezí své výdaje,“ napsal v páteční zprávě analytik UBS John Hodulik. „Tento výsledek přichází navzdory silným výsledkům sledovanosti 4. série seriálu Stranger Things, což naznačuje, že obsahová nabídka se stává méně hnacím motorem pro růst nových dílčích titulů na domácím trhu.“Netflix by měl své výsledky za druhé čtvrtletí oznámit v úterý.Zdroj: Getty ImagesFirma podle poznámky snížila své odhady pro druhé čtvrtletí vzhledem k tlaku na měnové kurzy a očekává snížení výhledu vedení o 1 % až 3 %.Ve všech regionech došlo k poklesu stahování oproti prvnímu čtvrtletí, přičemž celosvětově se stahování propadlo o 11 %, ukazují údaje z důkazní laboratoře UBS. Ve Spojených státech klesl počet stažení Netflixu ve druhém čtvrtletí o 17 %, ale dařilo se mu lépe než konkurentům, jako jsou HBO Max a Discovery+.Chcete využít této příležitosti?„Netflix vnímáme jako [dlouhodobého] sekulárního lídra, ale viditelnost opětovného zrychlení růstu je nízká, což nás udržuje v neutrální pozici,“ řekl Hodulík.Do budoucna by podle UBS mohly finanční výsledky Netflixu zlepšit snahy o odstranění sdílení účtů a nová úroveň podporovaná reklamou. Toto posílení se však pravděpodobně projeví až za jeden až dva roky.„Dopad na zisky je méně jasný vzhledem k potenciální nutnosti změnit smlouvy o obsahu,“ napsal Hodulik. „Očekáváme, že čisté přírůstky v roce 23 se odrazí zpět na 9,5 milionu , k čemuž přispěje nová úroveň podporovaná reklamou, ale konkurence a tlak na peněženky spotřebitelů by mohly vést k poklesu.“Akcie Netflixu v letošním roce utrpěly ztrátu, když se za tu dobu propadly o 71 %.