Stále více lidí ve věku 20 a 30 let má tetování. To nevyhnutelně znamená také více inkoustu na pracovišti, kde se pomalu začínají měnit společenské normy týkající se tetování, protože tato pandemie zavádí neformálnější kancelářské prostředí.
Podle průzkumu společnosti LinkedIn, který poskytla agentuře Bloomberg News, přibližně 60 % pracujících Američanů tvrdí, že se od začátku pandemie změnila definice toho, co je považováno za „profesionální“, přičemž naprostá většina z nich tvrdí, že se změnila k lepšímu. To platí zejména pro mladší generace. Studie založená na průzkumu mezi přibližně 2 000 pracovníky ukázala, že generace Z nejméně věří v „tradičně profesionální“ vzhled v kanceláři – méně než 40 % pracovníků z této skupiny si myslí, že je třeba udržovat „konzervativní“ vzhled, který zahrnuje i zakryté tetování.
Tato čísla také korespondují s nárůstem počtu lidí, kteří se nechávají tetovat, mezi mladšími generacemi. Podle průzkumu společnosti Ipsos zveřejněného v loňském roce má tetování více než 40 % mileniálů, zatímco mezi lidmi z období baby boomu je to pouze 13 %.
Tento uvolněnější přístup se odráží v nedávném průzkumu, který naznačuje, že tetování příliš neovlivňuje vztahy s klienty – ať už tak či onak – v tradičních firmách s bílými límečky. Podle článku zveřejněného v časopise Journal of Organizational Behavior v maloobchodě zákazníci nenakupují méně, když mají zaměstnanci tetování. Pro kreativní podniky může podle studie inkoust ve skutečnosti přinést konkurenční výhodu. To vše znamená, že manažeři s přetrvávajícími výhradami by to možná měli přehodnotit.
Zdroj: Unsplash
„Předchozí výzkumy ukázaly, že manažeři váhají se zaměstnáváním potetovaných pracovníků, protože si myslí, že by to zákazníky odradilo a že by to škodilo značce,“ uvedla Enrica Ruggsová, jedna z autorek zprávy a profesorka obchodu na Houstonské univerzitě. „To jsme opravdu nezaznamenali.“
Sedmadvacetiletá Elli Blonde začala svou kariéru v oblasti financí v roce 2014 v úvěrové společnosti s velmi přísnou politikou týkající se vzhledu. „Žádali, aby tetování bylo zakryté, i kdyby to znamenalo, že si ho musí přelepit náplastí,“ řekla.
Blonde nyní pracuje s federálními vládními agenturami jako konzultantka v oblasti řízení a cítí se mnohem pohodlněji, když na schůzkách s klienty ukazuje své tetování. „Viděli kvalitu práce, kterou jim přináším, a tetování jim nezakrývalo úsudek,“ řekla o jednom ze svých současných klientů.
„Neodmítli mě – to je obrovské,“ dodala.
Přesto je viditelné tetování v některých odvětvích stále zakázáno. Například Jessica Cadmusová, osobní stylistka finančních manažerů z Wall Street, což je skupina, která je historicky známá obleky na míru a upnutým vzhledem.
„Pracovala jsem s velkým počtem vysoce postavených lidí v Morgan Stanley i Goldman Sachs, žen i mužů, a ani jeden z nich nemá tetování,“ řekla Cadmusová, která se finanční módě věnuje už 15 let. „Člověk by si dokonce myslel, že někteří budou mít něco skrytého, třeba něco malého na noze nebo na zádech – ani jeden,“ dodala. „A to vám můžu říct s jistotou, protože většinu těch lidí vidím ve spodním prádle.“
Nový výzkum jim dává za pravdu.Stále více lidí ve věku 20 a 30 let má tetování. To nevyhnutelně znamená také více inkoustu na pracovišti, kde se pomalu začínají měnit společenské normy týkající se tetování, protože tato pandemie zavádí neformálnější kancelářské prostředí.Podle průzkumu společnosti LinkedIn, který poskytla agentuře Bloomberg News, přibližně 60 % pracujících Američanů tvrdí, že se od začátku pandemie změnila definice toho, co je považováno za „profesionální“, přičemž naprostá většina z nich tvrdí, že se změnila k lepšímu. To platí zejména pro mladší generace. Studie založená na průzkumu mezi přibližně 2 000 pracovníky ukázala, že generace Z nejméně věří v „tradičně profesionální“ vzhled v kanceláři – méně než 40 % pracovníků z této skupiny si myslí, že je třeba udržovat „konzervativní“ vzhled, který zahrnuje i zakryté tetování.Tato čísla také korespondují s nárůstem počtu lidí, kteří se nechávají tetovat, mezi mladšími generacemi. Podle průzkumu společnosti Ipsos zveřejněného v loňském roce má tetování více než 40 % mileniálů, zatímco mezi lidmi z období baby boomu je to pouze 13 %.Tento uvolněnější přístup se odráží v nedávném průzkumu, který naznačuje, že tetování příliš neovlivňuje vztahy s klienty – ať už tak či onak – v tradičních firmách s bílými límečky. Podle článku zveřejněného v časopise Journal of Organizational Behavior v maloobchodě zákazníci nenakupují méně, když mají zaměstnanci tetování. Pro kreativní podniky může podle studie inkoust ve skutečnosti přinést konkurenční výhodu. To vše znamená, že manažeři s přetrvávajícími výhradami by to možná měli přehodnotit.Zdroj: Unsplash„Předchozí výzkumy ukázaly, že manažeři váhají se zaměstnáváním potetovaných pracovníků, protože si myslí, že by to zákazníky odradilo a že by to škodilo značce,“ uvedla Enrica Ruggsová, jedna z autorek zprávy a profesorka obchodu na Houstonské univerzitě. „To jsme opravdu nezaznamenali.“Sedmadvacetiletá Elli Blonde začala svou kariéru v oblasti financí v roce 2014 v úvěrové společnosti s velmi přísnou politikou týkající se vzhledu. „Žádali, aby tetování bylo zakryté, i kdyby to znamenalo, že si ho musí přelepit náplastí,“ řekla.Chcete využít této příležitosti?Blonde nyní pracuje s federálními vládními agenturami jako konzultantka v oblasti řízení a cítí se mnohem pohodlněji, když na schůzkách s klienty ukazuje své tetování. „Viděli kvalitu práce, kterou jim přináším, a tetování jim nezakrývalo úsudek,“ řekla o jednom ze svých současných klientů.„Neodmítli mě – to je obrovské,“ dodala.Přesto je viditelné tetování v některých odvětvích stále zakázáno. Například Jessica Cadmusová, osobní stylistka finančních manažerů z Wall Street, což je skupina, která je historicky známá obleky na míru a upnutým vzhledem.„Pracovala jsem s velkým počtem vysoce postavených lidí v Morgan Stanley i Goldman Sachs, žen i mužů, a ani jeden z nich nemá tetování,“ řekla Cadmusová, která se finanční módě věnuje už 15 let. „Člověk by si dokonce myslel, že někteří budou mít něco skrytého, třeba něco malého na noze nebo na zádech – ani jeden,“ dodala. „A to vám můžu říct s jistotou, protože většinu těch lidí vidím ve spodním prádle.“