Společnost Sula Vineyards Ltd., která minulý měsíc podala žádost o primární veřejnou nabídku, tvrdí, že má více než 50% podíl na malém, ale rychle rostoucím indickém trhu s vínem. Společnost otevřela degustační místnosti a pořádá každoroční hudební festival v rámci své snahy učinit tento nápoj módním v mladé zemi s rostoucí střední třídou.
„Když společnost Sula vstoupila na trh, bylo víno považováno za něco aspirativního – pro lidi starší 45 let,“ řekl Abhay Kewadkar, nezávislý konzultant v oblasti alkoholických nápojů. „Chytře změnili tento pohled tím, že se zaměřili na mladší spotřebitele.“
Vinařství se snaží vstoupit na burzu v době, kdy v Indii, stejně jako ve většině světa, kvůli obavám z recese vyprchala možnost IPO. Mladí retailoví obchodníci, kteří v posledních letech pomáhali rozhýbat místní akciový trh, se v posledních měsících spálili kvůli propadům vysoce prosperujících technologických jednorožců, jako jsou Zomato Ltd. a mateřská společnost Paytm One 97 Communications Ltd.
Index S&P BSE IPO, ukazatel sledující výkonnost indických akcií za první dva roky po vstupu na burzu, se v roce 2022 dosud propadl o 24 % poté, co se v předchozích třech letech téměř ztrojnásobil.

Společnost Sula zatím nezveřejnila hodnotu plánovaného prodeje přibližně třetiny svého stávajícího kapitálu, včetně akcií v držení zakladatele a generálního ředitele Rajeeva Samanta. Společnost vykázala za rok končící 31. březnem tržby ve výši 57 milionů dolarů, což je přibližně desetina tržeb společností Zomato a Paytm, ačkoli na rozdíl od těchto dvou technologických firem je Sula zisková.
Společnost Sula ve svém návrhu prospektu tvrdí, že Indie je třetím největším světovým trhem s alkoholickými nápoji, který v roce 2020 dosáhne 33 miliard USD, ale víno na něj připadá pouze 1 %. Společnost se domnívá, že to dává velký prostor pro růst, a předpokládá, že celkový prodej vína v Indii v roce 2025 dosáhne 3,4 milionu beden, což je o 70 % více než v roce 2021.
Samant, 55letý absolvent Stanfordovy univerzity, se snaží zvýšit poptávku propagací vinařské turistiky ve výrobní základně společnosti Sula v Nashiku, která je považována za indickou verzi Napa Valley. Společnost tvrdí, že sociální média také pomohla zvýšit prestiž nápoje, a tvrdí, že Sula patří mezi 10 nejsledovanějších vinařství na Instagramu na světě.
Společnost Sula nezíská žádné peníze ze samotného IPO, ale doufá, že vstup na burzu zvýší její viditelnost a image značky. Mohlo by to mít také haló efekt pro celé odvětví, přičemž mezi místní konkurenty společnosti patří nekótované vinice Fratelli Wines a Grover Zampa Vineyards.
„Díky tomuto IPO se segment vína dostane do centra pozornosti,“ řekl Ronak Soni, analytik společnosti Equirus Securities Pvt. „Je to rychle rostoucí segment.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























