Alibaba Group Holding Limited (NYSE:BABA, BABAF) je jednou z nejkontroverznějších společností, pokud jde o názory investorů. Mnozí se domnívají, že jde o skvělý podnik za výhodnou cenu, zatímco jiní se domnívají, že kvůli rizikům je nedotknutelný i při výrazném zlevnění.
Pokud na chvíli odhlédneme od rizik, je toho hodně, co se nám na Alibabě líbí:
je největší světovou platformou elektronického obchodování, která je podle GMV větší než Amazon (AMZN) a JD.com (JD) dohromady; Cloud computing v Číně, který je lídrem na trhu, jenž by měl v příštích letech rychle růst; dominantní postavení v Číně a rostoucí přítomnost v jihovýchodní Asii, což znamená, že má dobré předpoklady těžit z hospodářského pokroku v regionu; a
silný volný peněžní tok a solidní rozvaha, které poskytují dostatek zdrojů pro další strategické akvizice a/nebo výnosy pro akcionáře.
Provozní podniky společnosti Alibaba se v současné době obchodují za násobek přibližně 9x zisku vlastníka. A to v době, kdy se společnost nachází v investiční fázi, což znamená, že marže jsou snížené a skutečný základní potenciál zisků je nedostatečně vyjádřen. Mírný růst zisků v kombinaci s oživením násobku ocenění by mohl investorům v příštím desetiletí zajistit roční výnosy přesahující 30 %.
Na základě těchto ukazatelů lze jen těžko nesouhlasit s tím, že současná cena představuje atraktivní ocenění. Investiční rozhodnutí však nakonec závisí na závěru, k němuž investoři dospějí ohledně pravděpodobnosti a dopadu naplnění různých potenciálních rizik.
Pokud jde o rizika obecně, investoři se mohou provinit tím, že je zcela ignorují nebo předpokládají nejhorší možný scénář. V případě společnosti Alibaba se domníváme, že platí to druhé. Ačkoli budou nevyhnutelně přetrvávat třenice, zatímco se USA budou učit žít ve světě s rostoucí Čínou, podle našeho názoru bude svět nakonec i nadále dosahovat pokroku a dlouhodobě prosperovat. Domníváme se, že investoři udělají dobře, když zůstanou racionálně optimističtí.
Zdroj: Getty Images
I když odložíme náš optimistický pohled na svět, domníváme se, že některá rizika jsou přehnaná. Pouze 10 % externích příjmů společnosti je generováno prostřednictvím regulovaných podniků držených ve strukturách VIE a tento podíl se bude pouze snižovat s tím, jak bude společnost pokračovat v diverzifikaci a mezinárodní expanzi.
Pokud jde o potenciální vyřazení z newyorské burzy, doufáme, že se nakonec podaří dosáhnout dohody, která tomu zabrání. Pokud však v této otázce nedojde ke spolupráci, usiluje společnost o duální primární kotaci v Hongkongu, která investorům poskytne alternativní trh v mezinárodně uznávaném finančním centru.
Celkově se domníváme, že síla jejích podniků v kombinaci s výrazně diskontovaným oceněním kompenzuje skutečnou závažnost a pravděpodobnost naplnění rizik. Domníváme se, že při současném ocenění se jedná o jasnou „Buy“. Pokud se tato rizika sníží nebo bude dosaženo dlouhodobého řešení, vidíme důvod pro zvýšení našeho hodnocení na „Strong Buy“.
S tím, že každý investor musí tuto skutečnost zvážit v kontextu svých vlastních investičních cílů, tolerance k riziku a psychologické odolnosti. Výhodné nabídky se nikdy nenalézají v dobách pohody a stability. Jako hodnotoví investoři s dlouhodobým horizontem a hluboce kontrariánskou povahou věříme, že budou bohatě odměněni za dlouhou a potenciálně kamenitou cestu, která je před námi.
Přehled společnosti Alibaba
Poznámka autora: V této části je uveden popis hlavních služeb a podniků, které jsou součástí ekosystému Alibaba. Těm, kteří jsou s fungováním společnosti Alibaba již obeznámeni, doporučujeme přeskočit na následující část.
Zdroj: Reuters
Alibaba je gigant v oblasti elektronického obchodu, který ročně obslouží 1,31 miliardy aktivních spotřebitelů prostřednictvím mnoha platforem a podniků v ekosystému Alibaba. Celková hrubá hodnota zboží (dále jen „GMV“) zobchodovaná v ekosystému Alibaba v roce 22 činila 8,3 bilionu RMB (1,3 bilionu USD), což z něj podle společnosti Analysys činí největší maloobchodní obchod na světě.
Společnost Alibaba vykazuje své podnikání v řadě segmentů: Čínský obchod, Mezinárodní obchod, Místní spotřebitelské služby, Cainiao, Cloud, Digitální média a zábava a Inovační iniciativy a další. Níže uvádíme přehled jednotlivých segmentů.
Čínský obchod
Segment Alibaba China Commerce tvoří především služby Taobao a Tmall. Ty podle společnosti Analysys společně představují největší digitální maloobchodní podnikání na světě z hlediska GMV za dvanáct měsíců končících 31. března 2022.
Taobao
Taobao je hlavní obchodní platformou společnosti a pro mnoho uživatelů představuje výchozí i cílový portál jejich nákupní cesty. Umožňuje jednotlivcům i malým podnikům vytvářet online obchody a nabídky produktů zdarma. Alibaba generuje příjmy prostřednictvím doplňků prodávaných prodejcům, jako je analytika a marketing. Kromě toho, že je sama nákupní platformou, funguje jako trychtýř pro další platformy v ekosystému Alibaba.
Tmall
Tmall je partnerem pro domácí i mezinárodní značky. Tato platforma je v podstatě virtuální nákupní středisko, které umožňuje značkám a prodejcům provozovat vlastní jedinečné výlohy. Platforma nabízí širokou škálu značek, na Tmall působí 320 000 značek a obchodníků, včetně více než 80 % spotřebitelských značek zařazených do žebříčku Forbes Top 100 nejhodnotnějších značek světa pro rok 2021. Podle společnosti Analysys je největší online a mobilní obchodní platformou třetích stran pro značky a obchodníky na světě z hlediska GMV. Platforma se od Taobao liší tím, že kromě nabídky služeb s přidanou hodnotou účtuje maloobchodníkům a obchodníkům poplatky za zřízení obchodů a podíl na průběžných GMV.
Zdroj: Shutterstock
Další
Existuje celá řada dalších platforem a podniků, které se zaměřují na různé trhy. Patří mezi ně
Taobao Deals – podobně jako Taoboao, ale se zaměřením na produkty s výhodnou cenou; Taocaicai – komunitní tržiště, které spotřebitelům nabízí služby vyzvednutí široké škály potravin a čerstvého zboží do druhého dne na odběrných místech v sousedství; Tmall Supermarket – nabízí zboží denní potřeby, rychloobrátkové zboží a běžné zboží prostřednictvím aplikace Taobao s doručovacími službami ve stejný nebo následující den; Freshippo – maloobchodní řetězec s potravinami a čerstvým zbožím s více než 200 prodejnami, který nabízí 30minutové doručení zákazníkům žijícím v okruhu tří kilometrů od prodejny, a Sun Art – online a fyzický hypermarket. Alimama Společnost zpeněžuje svou širokou uživatelskou základnu a poznatky o chování zákazníků prostřednictvím platformy Alimama. Alimama nabízí placené marketingové služby obchodníkům, maloobchodníkům a promotérům, kterým umožňuje inzerovat na mnoha svých platformách. Tento marketing se neomezuje pouze na ekosystém Alibaba, partnerské programy umožňují jejím uživatelům přímo prodávat spotřebitelům na jiných platformách mimo Alibaba.
Kromě reklamy v rámci ekosystému Alibaba nabízí společnost širší distribuci prostřednictvím reklamní sítě a burzy Taobao („TANX“), jedné z největších online marketingových burz s nabídkami v reálném čase v Číně. TANX pomáhá vydavatelům zpeněžit jejich mediální inventář v mobilních aplikacích i na webových stránkách a automatizuje nákup a prodej desítek miliard marketingových zobrazení denně.
1688.com
Domácí velkoobchod Alibaba 1688.com je podle společnosti Analysys největším integrovaným domácím velkoobchodním tržištěm v Číně v roce 2021 podle čistých příjmů. Velkoobchodníci platí pevné roční předplatné za prodej bez dalších poplatků, ale mohou si zaplatit za další prémiové funkce, jako je analýza dat a marketing atd. Tyto doplňkové služby tvoří naprostou většinu příjmů z velkoobchodu.
Alibaba Group Holding Limited je jednou z nejkontroverznějších společností, pokud jde o názory investorů. Mnozí se domnívají, že jde o skvělý podnik za výhodnou cenu, zatímco jiní se domnívají, že kvůli rizikům je nedotknutelný i při výrazném zlevnění.Pokud na chvíli odhlédneme od rizik, je toho hodně, co se nám na Alibabě líbí:je největší světovou platformou elektronického obchodování, která je podle GMV větší než Amazon a JD.com dohromady;Cloud computing v Číně, který je lídrem na trhu, jenž by měl v příštích letech rychle růst;dominantní postavení v Číně a rostoucí přítomnost v jihovýchodní Asii, což znamená, že má dobré předpoklady těžit z hospodářského pokroku v regionu; asilný volný peněžní tok a solidní rozvaha, které poskytují dostatek zdrojů pro další strategické akvizice a/nebo výnosy pro akcionáře.Provozní podniky společnosti Alibaba se v současné době obchodují za násobek přibližně 9x zisku vlastníka. A to v době, kdy se společnost nachází v investiční fázi, což znamená, že marže jsou snížené a skutečný základní potenciál zisků je nedostatečně vyjádřen. Mírný růst zisků v kombinaci s oživením násobku ocenění by mohl investorům v příštím desetiletí zajistit roční výnosy přesahující 30 %.Na základě těchto ukazatelů lze jen těžko nesouhlasit s tím, že současná cena představuje atraktivní ocenění. Investiční rozhodnutí však nakonec závisí na závěru, k němuž investoři dospějí ohledně pravděpodobnosti a dopadu naplnění různých potenciálních rizik.Pokud jde o rizika obecně, investoři se mohou provinit tím, že je zcela ignorují nebo předpokládají nejhorší možný scénář. V případě společnosti Alibaba se domníváme, že platí to druhé. Ačkoli budou nevyhnutelně přetrvávat třenice, zatímco se USA budou učit žít ve světě s rostoucí Čínou, podle našeho názoru bude svět nakonec i nadále dosahovat pokroku a dlouhodobě prosperovat. Domníváme se, že investoři udělají dobře, když zůstanou racionálně optimističtí.Zdroj: Getty ImagesI když odložíme náš optimistický pohled na svět, domníváme se, že některá rizika jsou přehnaná. Pouze 10 % externích příjmů společnosti je generováno prostřednictvím regulovaných podniků držených ve strukturách VIE a tento podíl se bude pouze snižovat s tím, jak bude společnost pokračovat v diverzifikaci a mezinárodní expanzi.Chcete využít této příležitosti?Pokud jde o potenciální vyřazení z newyorské burzy, doufáme, že se nakonec podaří dosáhnout dohody, která tomu zabrání. Pokud však v této otázce nedojde ke spolupráci, usiluje společnost o duální primární kotaci v Hongkongu, která investorům poskytne alternativní trh v mezinárodně uznávaném finančním centru.Celkově se domníváme, že síla jejích podniků v kombinaci s výrazně diskontovaným oceněním kompenzuje skutečnou závažnost a pravděpodobnost naplnění rizik. Domníváme se, že při současném ocenění se jedná o jasnou „Buy“. Pokud se tato rizika sníží nebo bude dosaženo dlouhodobého řešení, vidíme důvod pro zvýšení našeho hodnocení na „Strong Buy“.S tím, že každý investor musí tuto skutečnost zvážit v kontextu svých vlastních investičních cílů, tolerance k riziku a psychologické odolnosti. Výhodné nabídky se nikdy nenalézají v dobách pohody a stability. Jako hodnotoví investoři s dlouhodobým horizontem a hluboce kontrariánskou povahou věříme, že budou bohatě odměněni za dlouhou a potenciálně kamenitou cestu, která je před námi.Poznámka autora: V této části je uveden popis hlavních služeb a podniků, které jsou součástí ekosystému Alibaba. Těm, kteří jsou s fungováním společnosti Alibaba již obeznámeni, doporučujeme přeskočit na následující část.Zdroj: ReutersAlibaba je gigant v oblasti elektronického obchodu, který ročně obslouží 1,31 miliardy aktivních spotřebitelů prostřednictvím mnoha platforem a podniků v ekosystému Alibaba. Celková hrubá hodnota zboží zobchodovaná v ekosystému Alibaba v roce 22 činila 8,3 bilionu RMB , což z něj podle společnosti Analysys činí největší maloobchodní obchod na světě.Společnost Alibaba vykazuje své podnikání v řadě segmentů: Čínský obchod, Mezinárodní obchod, Místní spotřebitelské služby, Cainiao, Cloud, Digitální média a zábava a Inovační iniciativy a další. Níže uvádíme přehled jednotlivých segmentů.Segment Alibaba China Commerce tvoří především služby Taobao a Tmall. Ty podle společnosti Analysys společně představují největší digitální maloobchodní podnikání na světě z hlediska GMV za dvanáct měsíců končících 31. března 2022.Taobao je hlavní obchodní platformou společnosti a pro mnoho uživatelů představuje výchozí i cílový portál jejich nákupní cesty. Umožňuje jednotlivcům i malým podnikům vytvářet online obchody a nabídky produktů zdarma. Alibaba generuje příjmy prostřednictvím doplňků prodávaných prodejcům, jako je analytika a marketing. Kromě toho, že je sama nákupní platformou, funguje jako trychtýř pro další platformy v ekosystému Alibaba.Tmall je partnerem pro domácí i mezinárodní značky. Tato platforma je v podstatě virtuální nákupní středisko, které umožňuje značkám a prodejcům provozovat vlastní jedinečné výlohy. Platforma nabízí širokou škálu značek, na Tmall působí 320 000 značek a obchodníků, včetně více než 80 % spotřebitelských značek zařazených do žebříčku Forbes Top 100 nejhodnotnějších značek světa pro rok 2021. Podle společnosti Analysys je největší online a mobilní obchodní platformou třetích stran pro značky a obchodníky na světě z hlediska GMV. Platforma se od Taobao liší tím, že kromě nabídky služeb s přidanou hodnotou účtuje maloobchodníkům a obchodníkům poplatky za zřízení obchodů a podíl na průběžných GMV.Zdroj: ShutterstockExistuje celá řada dalších platforem a podniků, které se zaměřují na různé trhy. Patří mezi něTaobao Deals – podobně jako Taoboao, ale se zaměřením na produkty s výhodnou cenou;Taocaicai – komunitní tržiště, které spotřebitelům nabízí služby vyzvednutí široké škály potravin a čerstvého zboží do druhého dne na odběrných místech v sousedství;Tmall Supermarket – nabízí zboží denní potřeby, rychloobrátkové zboží a běžné zboží prostřednictvím aplikace Taobao s doručovacími službami ve stejný nebo následující den;Freshippo – maloobchodní řetězec s potravinami a čerstvým zbožím s více než 200 prodejnami, který nabízí 30minutové doručení zákazníkům žijícím v okruhu tří kilometrů od prodejny, aSun Art – online a fyzický hypermarket.AlimamaSpolečnost zpeněžuje svou širokou uživatelskou základnu a poznatky o chování zákazníků prostřednictvím platformy Alimama. Alimama nabízí placené marketingové služby obchodníkům, maloobchodníkům a promotérům, kterým umožňuje inzerovat na mnoha svých platformách. Tento marketing se neomezuje pouze na ekosystém Alibaba, partnerské programy umožňují jejím uživatelům přímo prodávat spotřebitelům na jiných platformách mimo Alibaba.Kromě reklamy v rámci ekosystému Alibaba nabízí společnost širší distribuci prostřednictvím reklamní sítě a burzy Taobao , jedné z největších online marketingových burz s nabídkami v reálném čase v Číně. TANX pomáhá vydavatelům zpeněžit jejich mediální inventář v mobilních aplikacích i na webových stránkách a automatizuje nákup a prodej desítek miliard marketingových zobrazení denně.Domácí velkoobchod Alibaba 1688.com je podle společnosti Analysys největším integrovaným domácím velkoobchodním tržištěm v Číně v roce 2021 podle čistých příjmů. Velkoobchodníci platí pevné roční předplatné za prodej bez dalších poplatků, ale mohou si zaplatit za další prémiové funkce, jako je analýza dat a marketing atd. Tyto doplňkové služby tvoří naprostou většinu příjmů z velkoobchodu.
Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...