Heineken vykázal silné první pololetí, ale snížil maržový cíl pro rok 2023
Společnost Heineken NV v pondělí vykázala vyšší než očekávaný zisk za první pololetí, protože spotřebitelé navzdory inflačním tlakům kupovali více piva, ale druhý největší světový pivovar odložil svůj cíl marže pro rok 2023 kvůli nárůstu nákladů.
Pivovar Heineken, který vyrábí nejprodávanější ležák v Evropě, Tiger, Sol a cider Strongbow, uvedl, že provozní zisk před započtením jednorázových položek vzrostl o 24,6 % na 2,16 miliardy eur (2,21 miliardy USD), zatímco konsensus v průzkumu sestaveném společností předpokládal 17% nárůst.
Heineken si již dříve stanovil cíl zvýšit provozní marži na 17 % v roce 2023, ale v únoru vyjádřil pochybnosti o jeho dosažení kvůli zvýšené ekonomické nejistotě a prudce vyšším vstupním nákladům.
Tržní očekávání před pondělními výsledky byla marže 16 % v příštím roce, tedy stejná úroveň, jaké bylo dosaženo v první polovině roku 2022.
Zdroj: Getty Images
Společnost Heineken rovněž zopakovala svůj výhled, že její marže bude v letošním roce stabilní nebo mírně vzroste. Pro rok 2023 uvedla, že jejím cílem je nyní středně až vysoko jednociferný procentní nárůst samotného provozního zisku.
Za první pololetí Heineken vykázal 7,6% nárůst objemu piva, přičemž ve druhém čtvrtletí došlo ke zrychlení a expanzi ve všech regionech, zejména v Asii a Tichomoří, které se zotavuje z výluk v rámci COVID-19, a solidně v Americe a Evropě, kde více spotřebitelů pije v barech nebo restauracích.
Heineken, stejně jako minulý týden vedoucí společnost na trhu Anheuser-Busch InBev, uvedl, že těžil ze zvýšení cen a přechodu spotřebitelů na dražší „prémiová“ piva, jako je značka Heineken na hlavních trzích v Brazílii, Číně a Vietnamu.
Pivovar Heineken, který vyrábí nejprodávanější ležák v Evropě, Tiger, Sol a cider Strongbow, uvedl, že provozní zisk před započtením jednorázových položek vzrostl o 24,6 % na 2,16 miliardy eur , zatímco konsensus v průzkumu sestaveném společností předpokládal 17% nárůst.Heineken si již dříve stanovil cíl zvýšit provozní marži na 17 % v roce 2023, ale v únoru vyjádřil pochybnosti o jeho dosažení kvůli zvýšené ekonomické nejistotě a prudce vyšším vstupním nákladům.Tržní očekávání před pondělními výsledky byla marže 16 % v příštím roce, tedy stejná úroveň, jaké bylo dosaženo v první polovině roku 2022.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Heineken rovněž zopakovala svůj výhled, že její marže bude v letošním roce stabilní nebo mírně vzroste. Pro rok 2023 uvedla, že jejím cílem je nyní středně až vysoko jednociferný procentní nárůst samotného provozního zisku.Za první pololetí Heineken vykázal 7,6% nárůst objemu piva, přičemž ve druhém čtvrtletí došlo ke zrychlení a expanzi ve všech regionech, zejména v Asii a Tichomoří, které se zotavuje z výluk v rámci COVID-19, a solidně v Americe a Evropě, kde více spotřebitelů pije v barech nebo restauracích.Heineken, stejně jako minulý týden vedoucí společnost na trhu Anheuser-Busch InBev, uvedl, že těžil ze zvýšení cen a přechodu spotřebitelů na dražší „prémiová“ piva, jako je značka Heineken na hlavních trzích v Brazílii, Číně a Vietnamu.Chcete využít této příležitosti?
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...