Dopravci odrazují své zaměstnance od využívání zaměstnaneckých výhod při cestách na některá z největších evropských letišť a varují, že sehnat místo domů bude obtížné.
Tyto kroky přicházejí v době, kdy nedostatek pracovních sil na letištích a stávky v průmyslu zkomplikovaly letní cestování po Evropě právě v době, kdy letecké společnosti doufaly, že využijí vyššího počtu rezervací po více než dvouletém propadu kvůli Covid pandemii.
Společnost American Airlines zakázala zaměstnancům využívat letové výhody pouze pro osobní cesty z londýnského letiště Heathrow „přinejmenším“ do 11. září a dočasně zakázala využívání těchto výhod z Amsterdamu, a to do 31. července. Společnost United Airlines zakázala používání buddy passů – letů s výraznou slevou pro přátele a rodinu – na cesty přes londýnské letiště Heathrow nejméně do konce srpna.
Zdroj: Reuters
Mluvčí společnosti United rovněž informoval zaměstnance o problémech s cestováním do zámoří v letošním létě a o tom, aby upřednostnili zákazníky.
Tato rozhodnutí přišla poté, co nejrušnější britské letiště zavedlo limity pro odlétající cestující ve snaze zmírnit přetížení v létě.
Bezplatné letenky a letenky s výraznou slevou jsou pro letecké společnosti prodejním artiklem, protože se snaží získat zaměstnance, aby mohly reagovat na prudký nárůst rezervací. Dopravci však také chtějí obsadit co nejvíce míst platícími zákazníky. Využití těchto výhod pro zaměstnance jako tzv. nonrev nebo nonrevenue passenger znamená letět v pohotovostním režimu ve srovnání s potvrzeným místem platícího cestujícího.
Zatímco získat volné nebo zlevněné místo je v období dopravní špičky často hazard, letošní léto se pro zaměstnance leteckých společností, kteří sní o levné evropské dovolené, ukazuje jako obzvlášť náročné.
„Mnoho evropských letišť se potýká s přeplněností, výraznými zpožděními a omezením počtu cestujících, což značně omezuje dostupnost letenek pro odlety bez revíru,“ uvedla společnost American Airlines ve zprávě pro zaměstnance z 5. srpna.
Ve zprávě se uvádělo, že v poslední době bylo vyhověno pouze „hrstce“ cestujících, kteří se snažili využít buddy passy pro lety zpět do USA, a že ti, kteří se snažili tyto passy využít, pravděpodobně uvíznou v Evropě na delší dobu.
Zdroj: Getty Images
Napětí na některých evropských letištích by mohlo přetrvávat i po skončení hlavní letní cestovní sezóny. Začátkem tohoto měsíce amsterdamské letiště Schiphol oznámilo, že omezí počet odletů cestujících až do října.
„Účelem stanovení maxima je zajistit bezpečnost cestujících a zaměstnanců a vytvořit spolehlivý proces na letišti,“ uvedlo letiště v prohlášení.
Problémy se neomezují pouze na Evropu. Podle sdělení zaměstnanců, které viděla stanice CNBC, společnost JetBlue Airways pozastavila cestování na pohotovostní lístky, včetně zaměstnanců, mezi newyorským mezinárodním letištěm Johna F. Kennedyho a letištěm Jose Joaquin De Olmedo v Guayaquilu kvůli „velkému zatížení letů a zavazadel“ na ekvádorském letišti.
Dopravci odrazují své zaměstnance od využívání zaměstnaneckých výhod při cestách na některá z největších evropských letišť a varují, že sehnat místo domů bude obtížné.Tyto kroky přicházejí v době, kdy nedostatek pracovních sil na letištích a stávky v průmyslu zkomplikovaly letní cestování po Evropě právě v době, kdy letecké společnosti doufaly, že využijí vyššího počtu rezervací po více než dvouletém propadu kvůli Covid pandemii.Společnost American Airlines zakázala zaměstnancům využívat letové výhody pouze pro osobní cesty z londýnského letiště Heathrow „přinejmenším“ do 11. září a dočasně zakázala využívání těchto výhod z Amsterdamu, a to do 31. července. Společnost United Airlines zakázala používání buddy passů – letů s výraznou slevou pro přátele a rodinu – na cesty přes londýnské letiště Heathrow nejméně do konce srpna.Zdroj: ReutersMluvčí společnosti United rovněž informoval zaměstnance o problémech s cestováním do zámoří v letošním létě a o tom, aby upřednostnili zákazníky.Tato rozhodnutí přišla poté, co nejrušnější britské letiště zavedlo limity pro odlétající cestující ve snaze zmírnit přetížení v létě.Bezplatné letenky a letenky s výraznou slevou jsou pro letecké společnosti prodejním artiklem, protože se snaží získat zaměstnance, aby mohly reagovat na prudký nárůst rezervací. Dopravci však také chtějí obsadit co nejvíce míst platícími zákazníky. Využití těchto výhod pro zaměstnance jako tzv. nonrev nebo nonrevenue passenger znamená letět v pohotovostním režimu ve srovnání s potvrzeným místem platícího cestujícího.Chcete využít této příležitosti?Zatímco získat volné nebo zlevněné místo je v období dopravní špičky často hazard, letošní léto se pro zaměstnance leteckých společností, kteří sní o levné evropské dovolené, ukazuje jako obzvlášť náročné.„Mnoho evropských letišť se potýká s přeplněností, výraznými zpožděními a omezením počtu cestujících, což značně omezuje dostupnost letenek pro odlety bez revíru,“ uvedla společnost American Airlines ve zprávě pro zaměstnance z 5. srpna.Ve zprávě se uvádělo, že v poslední době bylo vyhověno pouze „hrstce“ cestujících, kteří se snažili využít buddy passy pro lety zpět do USA, a že ti, kteří se snažili tyto passy využít, pravděpodobně uvíznou v Evropě na delší dobu.Zdroj: Getty ImagesNapětí na některých evropských letištích by mohlo přetrvávat i po skončení hlavní letní cestovní sezóny. Začátkem tohoto měsíce amsterdamské letiště Schiphol oznámilo, že omezí počet odletů cestujících až do října.„Účelem stanovení maxima je zajistit bezpečnost cestujících a zaměstnanců a vytvořit spolehlivý proces na letišti,“ uvedlo letiště v prohlášení.Problémy se neomezují pouze na Evropu. Podle sdělení zaměstnanců, které viděla stanice CNBC, společnost JetBlue Airways pozastavila cestování na pohotovostní lístky, včetně zaměstnanců, mezi newyorským mezinárodním letištěm Johna F. Kennedyho a letištěm Jose Joaquin De Olmedo v Guayaquilu kvůli „velkému zatížení letů a zavazadel“ na ekvádorském letišti.