Meta Platforms: Sledujte vytváření virtuální reality v přímém přenosu
Vzhledem k očekávané konkurenci, změnám v ochraně osobních údajů a makroekonomické nejistotě, které budou vyvíjet tlak na zisky, je společnost Meta v nemilosti investorů.
Společnost Meta Platforms, Inc. (NASDAQ:META)(„Meta“) se zdá být v nemilosti investorů. Ať už je to strach z konkurence ze strany TikToku, skepse ohledně investic společnosti do metaverza nebo prostě jen nechuť k Marku Zuckerbergovi, většina zpráv o společnosti je spíše negativní.
Společnost čelí některým skutečným překážkám. Růst počtu uživatelů se zpomaluje, zatímco konkurence ze strany TikToku a změny v ochraně soukromí zavedené společností Apple (AAPL) přispěly k tomu, že společnost vykázala vůbec první meziroční pokles čtvrtletních tržeb. Společnost také nadále prodělává přibližně 10 miliard dolarů ročně na svých investicích do metaverse. Je však důležité od toho všeho ustoupit a podívat se na to z nadhledu.
Zdroj: Reuters
Navzdory poklesu příjmů počet lidí, kteří denně používají platformy společnosti Meta, stále roste a její platformy jsou i nadále dominantními platformami sociálních médií na celém světě. S přibližně 3 miliardami uživatelů denně používá produkty společnosti Meta více lidí, než kolik jich denně konzumuje produkty společnosti Coca-Cola. Je jen přirozené, že se růst počtu uživatelů nakonec zpomalí.
Titulní ztráta 10 miliard dolarů z investice společnosti do metaverze není tak významná, jak se zdá. Stávající starší podniky jsou dojné krávy a společnost do své vize metaverza investuje méně než 20 % zisku z nich. I přesto společnost dosáhla čisté ziskové marže 20 % a návratnosti investovaného hmotného kapitálu 40 %.
Přestože masové přijetí metaverza je pravděpodobně vzdáleno ještě několik let, vidíme v letošním roce řadu klíčových katalyzátorů, které trh plně neočekává a které by mohly znamenat významný zlom.
Očekává se, že společnost Meta vydá svůj nejnovější a dosud nejpokročilejší VR headset v době vánoční sezóny, zatímco další klíčoví hráči, jako například Apple, údajně pracují na podobných produktech. Každoroční akce Meta Connect, která se obvykle koná v září nebo říjnu, by měla přinést také další novinky o pokroku společnosti a její vizi metaversa.
Společnost Meta je v současné době oceněna na zhruba desetinásobek čistého zisku, což znamená, že investoři by mohli v příštím desetiletí očekávat mírné složené výnosy v rozmezí 8-15 %, a to i při žádném nebo jen nízkém jednociferném růstu zisků. A to za předpokladu, že společnost bude i nadále investovat přibližně 20 % zisků ze svých tradičních platforem do metaverza se ztrátou.
I když se domníváme, že vznik metaverza je nevyhnutelný, jeho podoba, kterou nakonec získá, bude nejistá. Nicméně při současné ceně považujeme společnost Meta za nízkorizikovou a vysoce výnosnou expozici vůči obrovskému, ale nejistému potenciálu metaverza. Z tohoto důvodu ji za současnou cenu hodnotíme jako „Buy“.
Zdroj: GI
Obchodní přehled
Od roku 2020 společnost Meta seskupuje své podnikání do dvou segmentů: Rodina aplikací a Reality Labs.
Family of Apps zahrnuje všechny známé sociální platformy a platformy pro zasílání zpráv společnosti, včetně služeb Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp. Tyto platformy tvoří 98 % příjmů společnosti, z nichž téměř všechny pocházejí z reklamy na mobilních zařízeních.
Reality Labs zahrnuje expanzi společnosti do virtuální/rozšířené reality a „metaverza“. Na rozdíl od jejího tradičního podnikání sem patří také vážný posun do oblasti spotřebitelského hardwaru se stávajícími produkty, včetně náhlavní soupravy pro virtuální realitu Meta Quest 2 (alias Oculus Quest 2) a zařízení Facebook Portal.
V poslední aktualizaci čtvrtletních výsledků zveřejněné 27. července 2022 společnost oznámila meziroční pokles čtvrtletních tržeb, což je vůbec první takový pokles v historii společnosti.
Ačkoli pokles tržeb není nikdy vítanou zprávou, je důležité jej vnímat v perspektivě. Pokles činil méně než 1 % a byl poměřován s obdobím, kdy docházelo k silnému zapojení uživatelů a poptávce/cenám za reklamu, což bylo způsobeno faktory Covid-19. Pokles příjmů nebyl překvapivý ani proto, že srovnávané období předcházelo změnám, které společnost Apple zavedla v systému iOS 14 a které omezily možnost společnosti Meta sledovat výkonnost reklamy.
Pokles se neprojevil ani na velikosti uživatelské základny společnosti, přičemž počet měsíčně aktivních lidí („MAP“) i denně aktivních lidí („DAP“) rostl, i když pomalejším tempem. Nicméně vzhledem k tomu, že přibližně tři ze čtyř celosvětových online uživatelů již denně využívají platformy Meta, je nevyhnutelné, aby se růst počtu uživatelů zpomalil.
Vzhledem k tomu, že počet uživatelů není problém, pokles příjmů byl způsoben poklesem průměrného příjmu na osobu („ARPP“), který je faktorem zapojení uživatelů – což zahrnuje frekvenci a délku používání – a schopnosti společnosti zpeněžit pozornost uživatelů.
Pokud jde o zapojení uživatelů, 80 % lidí, kteří používají produkty Meta měsíčně, je také trvale používá denně. Statistiky o délce používání uživateli nejsou k dispozici, ale předpokládáme, že délka používání i zpeněžení byly ovlivněny konkurenčními tlaky.
Konkurence
Konkurence o pozornost uživatelů na sociálních sítích je intenzivní, přičemž nejnovějším velkým konkurentem v boji o pozornost uživatelů Meta je TikTok. Od roku 2017, kdy byl TikTok uveden mimo Čínu, zůstával v relativní neznámosti, než na počátku roku 2020 na počátku pandemie explodoval a nyní má údajně přibližně 1 miliardu aktivních uživatelů denně.
V roce 2021 Meta představila svou funkci krátkých videí Reels, která reagovala na tuto konkurenci TikToku. Společnost nadále upřednostňuje udržení uživatelů a jejich zapojení na úkor generování příjmů tím, že klade větší důraz na funkce Reels, které v současné době nejsou monetizovány ve stejné míře jako Stories nebo tradiční News Feed.
TikTok není prvním konkurentem a určitě nebude ani posledním. V posledních letech panovaly obavy, že společnost ztrácí mladší uživatele ve prospěch alternativ, jako je Snapchat. Ačkoli mladí lidé používají Snapchat častěji než Facebook nebo Instagram, v současné době přitahuje jen zlomek uživatelů, které má Meta.
Navzdory silné konkurenci Meta nadále dominuje trhu sociálních médií, kde podle statistiky Statista zaujímá čtyři ze šesti nejvýznamnějších sociálních médií. Tato dominance znamená, že Meta může snadno vyvíjet tlak na nové účastníky trhu prostřednictvím zavádění nových funkcí, které jsou obvykle obtížně chránitelné a snadno replikovatelné. V minulosti to úspěšně fungovalo a pravděpodobně bude úspěšně fungovat i nadále.
Společnost Meta Platforms, Inc. se zdá být v nemilosti investorů. Ať už je to strach z konkurence ze strany TikToku, skepse ohledně investic společnosti do metaverza nebo prostě jen nechuť k Marku Zuckerbergovi, většina zpráv o společnosti je spíše negativní.Společnost čelí některým skutečným překážkám. Růst počtu uživatelů se zpomaluje, zatímco konkurence ze strany TikToku a změny v ochraně soukromí zavedené společností Apple přispěly k tomu, že společnost vykázala vůbec první meziroční pokles čtvrtletních tržeb. Společnost také nadále prodělává přibližně 10 miliard dolarů ročně na svých investicích do metaverse. Je však důležité od toho všeho ustoupit a podívat se na to z nadhledu.Zdroj: ReutersNavzdory poklesu příjmů počet lidí, kteří denně používají platformy společnosti Meta, stále roste a její platformy jsou i nadále dominantními platformami sociálních médií na celém světě. S přibližně 3 miliardami uživatelů denně používá produkty společnosti Meta více lidí, než kolik jich denně konzumuje produkty společnosti Coca-Cola. Je jen přirozené, že se růst počtu uživatelů nakonec zpomalí.Titulní ztráta 10 miliard dolarů z investice společnosti do metaverze není tak významná, jak se zdá. Stávající starší podniky jsou dojné krávy a společnost do své vize metaverza investuje méně než 20 % zisku z nich. I přesto společnost dosáhla čisté ziskové marže 20 % a návratnosti investovaného hmotného kapitálu 40 %.Přestože masové přijetí metaverza je pravděpodobně vzdáleno ještě několik let, vidíme v letošním roce řadu klíčových katalyzátorů, které trh plně neočekává a které by mohly znamenat významný zlom.Chcete využít této příležitosti?Očekává se, že společnost Meta vydá svůj nejnovější a dosud nejpokročilejší VR headset v době vánoční sezóny, zatímco další klíčoví hráči, jako například Apple, údajně pracují na podobných produktech. Každoroční akce Meta Connect, která se obvykle koná v září nebo říjnu, by měla přinést také další novinky o pokroku společnosti a její vizi metaversa.Společnost Meta je v současné době oceněna na zhruba desetinásobek čistého zisku, což znamená, že investoři by mohli v příštím desetiletí očekávat mírné složené výnosy v rozmezí 8-15 %, a to i při žádném nebo jen nízkém jednociferném růstu zisků. A to za předpokladu, že společnost bude i nadále investovat přibližně 20 % zisků ze svých tradičních platforem do metaverza se ztrátou.I když se domníváme, že vznik metaverza je nevyhnutelný, jeho podoba, kterou nakonec získá, bude nejistá. Nicméně při současné ceně považujeme společnost Meta za nízkorizikovou a vysoce výnosnou expozici vůči obrovskému, ale nejistému potenciálu metaverza. Z tohoto důvodu ji za současnou cenu hodnotíme jako „Buy“.Zdroj: GIOd roku 2020 společnost Meta seskupuje své podnikání do dvou segmentů: Rodina aplikací a Reality Labs.Family of Apps zahrnuje všechny známé sociální platformy a platformy pro zasílání zpráv společnosti, včetně služeb Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp. Tyto platformy tvoří 98 % příjmů společnosti, z nichž téměř všechny pocházejí z reklamy na mobilních zařízeních.Reality Labs zahrnuje expanzi společnosti do virtuální/rozšířené reality a „metaverza“. Na rozdíl od jejího tradičního podnikání sem patří také vážný posun do oblasti spotřebitelského hardwaru se stávajícími produkty, včetně náhlavní soupravy pro virtuální realitu Meta Quest 2 a zařízení Facebook Portal.V poslední aktualizaci čtvrtletních výsledků zveřejněné 27. července 2022 společnost oznámila meziroční pokles čtvrtletních tržeb, což je vůbec první takový pokles v historii společnosti.Ačkoli pokles tržeb není nikdy vítanou zprávou, je důležité jej vnímat v perspektivě. Pokles činil méně než 1 % a byl poměřován s obdobím, kdy docházelo k silnému zapojení uživatelů a poptávce/cenám za reklamu, což bylo způsobeno faktory Covid-19. Pokles příjmů nebyl překvapivý ani proto, že srovnávané období předcházelo změnám, které společnost Apple zavedla v systému iOS 14 a které omezily možnost společnosti Meta sledovat výkonnost reklamy.Pokles se neprojevil ani na velikosti uživatelské základny společnosti, přičemž počet měsíčně aktivních lidí i denně aktivních lidí rostl, i když pomalejším tempem. Nicméně vzhledem k tomu, že přibližně tři ze čtyř celosvětových online uživatelů již denně využívají platformy Meta, je nevyhnutelné, aby se růst počtu uživatelů zpomalil.Vzhledem k tomu, že počet uživatelů není problém, pokles příjmů byl způsoben poklesem průměrného příjmu na osobu , který je faktorem zapojení uživatelů – což zahrnuje frekvenci a délku používání – a schopnosti společnosti zpeněžit pozornost uživatelů.Pokud jde o zapojení uživatelů, 80 % lidí, kteří používají produkty Meta měsíčně, je také trvale používá denně. Statistiky o délce používání uživateli nejsou k dispozici, ale předpokládáme, že délka používání i zpeněžení byly ovlivněny konkurenčními tlaky.Konkurence o pozornost uživatelů na sociálních sítích je intenzivní, přičemž nejnovějším velkým konkurentem v boji o pozornost uživatelů Meta je TikTok. Od roku 2017, kdy byl TikTok uveden mimo Čínu, zůstával v relativní neznámosti, než na počátku roku 2020 na počátku pandemie explodoval a nyní má údajně přibližně 1 miliardu aktivních uživatelů denně.V roce 2021 Meta představila svou funkci krátkých videí Reels, která reagovala na tuto konkurenci TikToku. Společnost nadále upřednostňuje udržení uživatelů a jejich zapojení na úkor generování příjmů tím, že klade větší důraz na funkce Reels, které v současné době nejsou monetizovány ve stejné míře jako Stories nebo tradiční News Feed.TikTok není prvním konkurentem a určitě nebude ani posledním. V posledních letech panovaly obavy, že společnost ztrácí mladší uživatele ve prospěch alternativ, jako je Snapchat. Ačkoli mladí lidé používají Snapchat častěji než Facebook nebo Instagram, v současné době přitahuje jen zlomek uživatelů, které má Meta.Navzdory silné konkurenci Meta nadále dominuje trhu sociálních médií, kde podle statistiky Statista zaujímá čtyři ze šesti nejvýznamnějších sociálních médií. Tato dominance znamená, že Meta může snadno vyvíjet tlak na nové účastníky trhu prostřednictvím zavádění nových funkcí, které jsou obvykle obtížně chránitelné a snadno replikovatelné. V minulosti to úspěšně fungovalo a pravděpodobně bude úspěšně fungovat i nadále.