Nejlepší maloobchodní tipy v době, kdy inflace ovlivňuje návrat do škol
V době, kdy se studenti chystají zpět do školy, mají podle společnosti Cowen někteří maloobchodníci lepší pozici než jiní, aby mohli těžit z růstu spotřebitelských výdajů.
Maloobchodní prodejci v září uzavírají smíšenou výsledkovou sezónu za druhé čtvrtletí. Na jedné straně se potýkají s nadbytečnými zásobami, které si vynucují hlubší propagační akce. Na druhé straně se objevují určité známky toho, že spotřebitelé jsou stabilnější, než se obávali.
Přesto společnosti, které nabízejí rodičům široký sortiment zboží nebo se zaměřují na kategorie odolné vůči recesi, vyjdou z této situace lépe, i když celkové výdaje budou nižší, uvádí zpráva investiční banky.
Zdroj: Getty Images
„Jsme optimističtí, protože rodiče potřebují osvěžit šatníky kvůli návratu do školy; maloobchod je však předzásoben, inflace ubírá podíl peněženek & vidíme vyšší promo akce,“ napsal analytik Cowen Oliver Chen. „Cowen předpovídá pokles výdajů o (1)-(2)% r/r oproti (0,5)% r/r podle NRF.“
Analytik označil Target za nejlepší volbu pro návrat do školy po „povzbudivém“ začátku sezóny, který ukázal zlepšení oproti předchozímu roku. Ve druhém čtvrtletí měl tento velkoplošný prodejce potíže a po snížení cen nechtěného zboží výrazně zaostal za očekáváním zisku.
Přesto analytici Cowen zdůraznili „potenciál pro pokračující posilování dlouhodobých charakteristik obchodního modelu“, protože Target pokračuje v pokroku v oblasti privátních značek.
„Dáváme přednost maloobchodním prodejcům, jako je TGT, kteří se nadále zaměřují na hodnotu a mají silný sortiment privátních značek a sortiment pro období předškolního vzdělávání,“ uvádí se v poznámce.
Dalším oblíbeným nápadem investorů je Ulta, protože „celková odolnost“ kosmetické kategorie získá další impuls díky trendům v oblasti going-out a péče o sebe. Spotřebitelé jsou odhodláni cestovat a navštěvovat akce poté, co byli kvůli pandemii uzavřeni doma.
Ve zprávě se dále uvádí: „Konkurenční výhody spatřujeme v širokém cenovém rozpětí napříč širokou zákaznickou základnou a upřednostňujeme cílené marketingové strategie společnosti ULTA, které jsou umožněny prostřednictvím robustního věrnostního programu.“
Akcie společnosti Ulta v letošním roce klesly o pouhá 2 %.
Mezitím je Lululemon nejlepším nápadem, protože podle zprávy se od této společnosti vyrábějící sportovní oblečení očekává vysoká „trvanlivost růstu“.
„Vedení vidí ve druhém čtvrtletí velmi silnou a zdravou poptávku po tomto podnikání (naše digitální kontroly zůstávají pozitivní a prodejny zůstávají vysoce plné),“ uvádí se ve zprávě. „Modelujeme tržby za 2. čtvrtletí +23 % r/r, což je mírně více než konsensus +22 %, a na tříletém zásobníku jsou tržby modelovány o 102 % vyšší oproti 106 % v 1. čtvrtletí.“
Cowen rovněž považuje obuvnickou společnost Deckers za nejlepší volbu. Její značky Ugg a Hoka jsou „relativními vítězi v období návratu do školy“, zejména Hoka. Analytik uvedl, že výhled společnosti Hoka na 40% růst tržeb „by se mohl ukázat jako konzervativní, pokud bude pokračovat současná dynamika“.
Maloobchodní prodejci v září uzavírají smíšenou výsledkovou sezónu za druhé čtvrtletí. Na jedné straně se potýkají s nadbytečnými zásobami, které si vynucují hlubší propagační akce. Na druhé straně se objevují určité známky toho, že spotřebitelé jsou stabilnější, než se obávali.Přesto společnosti, které nabízejí rodičům široký sortiment zboží nebo se zaměřují na kategorie odolné vůči recesi, vyjdou z této situace lépe, i když celkové výdaje budou nižší, uvádí zpráva investiční banky.Zdroj: Getty Images„Jsme optimističtí, protože rodiče potřebují osvěžit šatníky kvůli návratu do školy; maloobchod je však předzásoben, inflace ubírá podíl peněženek & vidíme vyšší promo akce,“ napsal analytik Cowen Oliver Chen. „Cowen předpovídá pokles výdajů o -% r/r oproti % r/r podle NRF.“Analytik označil Target za nejlepší volbu pro návrat do školy po „povzbudivém“ začátku sezóny, který ukázal zlepšení oproti předchozímu roku. Ve druhém čtvrtletí měl tento velkoplošný prodejce potíže a po snížení cen nechtěného zboží výrazně zaostal za očekáváním zisku.Přesto analytici Cowen zdůraznili „potenciál pro pokračující posilování dlouhodobých charakteristik obchodního modelu“, protože Target pokračuje v pokroku v oblasti privátních značek.Chcete využít této příležitosti?„Dáváme přednost maloobchodním prodejcům, jako je TGT, kteří se nadále zaměřují na hodnotu a mají silný sortiment privátních značek a sortiment pro období předškolního vzdělávání,“ uvádí se v poznámce.Dalším oblíbeným nápadem investorů je Ulta, protože „celková odolnost“ kosmetické kategorie získá další impuls díky trendům v oblasti going-out a péče o sebe. Spotřebitelé jsou odhodláni cestovat a navštěvovat akce poté, co byli kvůli pandemii uzavřeni doma.Ve zprávě se dále uvádí: „Konkurenční výhody spatřujeme v širokém cenovém rozpětí napříč širokou zákaznickou základnou a upřednostňujeme cílené marketingové strategie společnosti ULTA, které jsou umožněny prostřednictvím robustního věrnostního programu.“Akcie společnosti Ulta v letošním roce klesly o pouhá 2 %.Mezitím je Lululemon nejlepším nápadem, protože podle zprávy se od této společnosti vyrábějící sportovní oblečení očekává vysoká „trvanlivost růstu“.„Vedení vidí ve druhém čtvrtletí velmi silnou a zdravou poptávku po tomto podnikání ,“ uvádí se ve zprávě. „Modelujeme tržby za 2. čtvrtletí +23 % r/r, což je mírně více než konsensus +22 %, a na tříletém zásobníku jsou tržby modelovány o 102 % vyšší oproti 106 % v 1. čtvrtletí.“Cowen rovněž považuje obuvnickou společnost Deckers za nejlepší volbu. Její značky Ugg a Hoka jsou „relativními vítězi v období návratu do školy“, zejména Hoka. Analytik uvedl, že výhled společnosti Hoka na 40% růst tržeb „by se mohl ukázat jako konzervativní, pokud bude pokračovat současná dynamika“.