Platformy Meta (META) a Snap (NYSE:SNAP) jsou dvě nejoblíbenější platformy sociálních médií, které jsou v této bitvě o správu slabých reklamních dolarů házeny sem a tam. Pokud by nestačily změny v ochraně osobních údajů v systému iOS, ukradlo si show makroekonomické prostředí, které se postaralo o výrazné zpomalení výdajů inzerentů. Proto mě zaujalo oznámení společnosti Snap, že má 1 milion předplatitelů služby Snapchat+. Snap by se jako první vymanil z cyklického reklamního průmyslu a doplnil své příjmy o měřitelný úspěch. V kombinaci s oceněním akcií to skýtá potenciál pro obrovské výnosy, pokud se vedení podaří pokračovat v úspěchu Snapchat+.
Na začátek je důležité poznamenat, že Snap neměl úspěch v tom, že by dělal něco mimo svou hlavní kompetenci. Vzpomínáte si na ty skvělé brýle? Ano, ty už jsou minulostí. A co ten úhledný selfie dron velikosti ruky? Popelnice.
Je jasné, že společnost nemá v hardwarovém průmyslu co dělat. Zaprvé, i kdyby po některém z jejich minulých produktů byla poptávka, marže na hardwaru jsou ve srovnání s jejím softwarovým modelem příšerné.
Ale až společnost vytvoří vzhledově podobný Twitter (TWTR) Blue (opravdu jen v nápadu) a skutečně bude produkovat slušná čísla, s klidným svědomím řeknu: „To je to pravé…“.
Když jsem psal, že Snap je první, kdo se odpoutal od získávání příjmů mimo reklamy, uvažoval jsem o předplatném Twitter Blue. Ale protože Twitter je sám o sobě popelnice, nedokáže ani předplatné vykázat slušná čísla, přičemž společnost Sensor Tower odhaduje, že od spuštění služby v červnu 2021 dosáhl výnosů pouze 4 milionů dolarů.
Oproti tomu Snapchat+ má podle Sensor Tower již 1 milion předplatitelů při téměř všech měsíčních platbách za 3,99 dolaru, což dohromady činí 5 milionů dolarů v příjmech za pouhých šest týdnů, kdy byla služba spuštěna.
Přinejmenším taková čísla a časový rámec vyžadují druhý pohled, bez ohledu na to, zda jste býk nebo medvěd v tomto odvětví nebo konkrétně ve společnosti Snap.
Počáteční úspěch aplikace Snapchat+ znamená, že pro společnost Snap platí dvě věci:
Dokáže vytvořit předplacený produkt s funkcemi, za které se vyplatí platit. Její uživatelé jsou přímo zpeněžitelní To je první případ, pokud jde o přímé žádání uživatelů o peníze, které se úspěšně (čti: ve velkém měřítku) využívá, spíše než aby se informace o uživatelích používaly jako marketingové datové body pro inzerenty, kteří Snapu platí. Kromě toho se jedná o odklon ve zdroji příjmů tím, že se používá úplně jiný produkt zaměřený na jiného zákazníka, ale vše je založeno na stejné platformě/aplikaci.
Funkce, za které stojí za to zaplatit
Twitter se o to zjevně pokusil, ale soubor funkcí, s nímž přišel, nebyl dostatečně lákavý, což dokládá slabý odběr. Nezapomeňte, že Twitter a Snap mají relativně podobné metriky denních aktivních uživatelů s 238, resp. 347 miliony, oproti mnohem větším konkurentům s ~1 miliardou a více DAU. Pokus Snapu s produktem vydaným v červnu jej však již začátkem tohoto měsíce obohatil o další funkce, přičemž podstatně lepší finanční výsledky prokazatelně zaznamenal 1M platících uživatelů, kteří si jej předplatili.
Od 8. srpna, tedy necelých šest týdnů po spuštění, vynáší milion předplatitelů měsíčně 4 miliony dolarů. To je 12 milionů dolarů za čtvrtletí, pokud se růst zcela zastaví na 1 milionu předplatitelů. Jedná se samozřejmě o velmi krátké období datového souboru, ale rychlost tohoto příjmu je ohromující. Tolik by Twitter nedokázal ani za rok. Snap to dokázal za pět týdnů a pět dní.
Je zřejmé, že Snap dokáže vytvořit předplatitelský produkt s funkcemi, za které se vyplatí platit.
Zdroj: Canva
Přímá monetizace
To dokazuje, že demografická skupina Snapchatu je přímo zpeněžitelná, což je od počátku základem medvědí teze. Vím to, byl jsem jedním z nich. Teze vždycky zmiňovala, jak teenageři a mladá demografická skupina musí používat kreditní kartu maminky a tatínka, aby si něco koupili, takže za prvé, proč jim dělat reklamu, a za druhé, nikdy nebudou kašlat na peníze přímo – hlavně proto, že nemohou.
Teď nemůžu s jistotou říct, že těch 1 milion předplatitelů není nic jiného než více než třicetiletí uživatelé, kteří si chtějí vyšperkovat Bitmoji, ale rychlost, s jakou se uživatelé přihlásili, vypadá, že je nalákaly i základní funkce, aniž by nová verze z 15. srpna měla nějaký vliv, zatím. Může to tedy znamenat, že buď jsou uživatelé z „dospělejší“ demografické skupiny dostatečně lepí na to, aby si předplatné zaplatili, a převažují v dostatečně velkém počtu, nebo je většina uživatelů, kterým je méně než 24 let (59,9 %), schopná a ochotná si předplatné objednat.
Platformy Meta a Snap jsou dvě nejoblíbenější platformy sociálních médií, které jsou v této bitvě o správu slabých reklamních dolarů házeny sem a tam. Pokud by nestačily změny v ochraně osobních údajů v systému iOS, ukradlo si show makroekonomické prostředí, které se postaralo o výrazné zpomalení výdajů inzerentů. Proto mě zaujalo oznámení společnosti Snap, že má 1 milion předplatitelů služby Snapchat+. Snap by se jako první vymanil z cyklického reklamního průmyslu a doplnil své příjmy o měřitelný úspěch. V kombinaci s oceněním akcií to skýtá potenciál pro obrovské výnosy, pokud se vedení podaří pokračovat v úspěchu Snapchat+.Na začátek je důležité poznamenat, že Snap neměl úspěch v tom, že by dělal něco mimo svou hlavní kompetenci. Vzpomínáte si na ty skvělé brýle? Ano, ty už jsou minulostí. A co ten úhledný selfie dron velikosti ruky? Popelnice.Je jasné, že společnost nemá v hardwarovém průmyslu co dělat. Zaprvé, i kdyby po některém z jejich minulých produktů byla poptávka, marže na hardwaru jsou ve srovnání s jejím softwarovým modelem příšerné.Ale až společnost vytvoří vzhledově podobný Twitter Blue a skutečně bude produkovat slušná čísla, s klidným svědomím řeknu: „To je to pravé…“.Když jsem psal, že Snap je první, kdo se odpoutal od získávání příjmů mimo reklamy, uvažoval jsem o předplatném Twitter Blue. Ale protože Twitter je sám o sobě popelnice, nedokáže ani předplatné vykázat slušná čísla, přičemž společnost Sensor Tower odhaduje, že od spuštění služby v červnu 2021 dosáhl výnosů pouze 4 milionů dolarů.Oproti tomu Snapchat+ má podle Sensor Tower již 1 milion předplatitelů při téměř všech měsíčních platbách za 3,99 dolaru, což dohromady činí 5 milionů dolarů v příjmech za pouhých šest týdnů, kdy byla služba spuštěna.Přinejmenším taková čísla a časový rámec vyžadují druhý pohled, bez ohledu na to, zda jste býk nebo medvěd v tomto odvětví nebo konkrétně ve společnosti Snap.Chcete využít této příležitosti?Počáteční úspěch aplikace Snapchat+ znamená, že pro společnost Snap platí dvě věci:Dokáže vytvořit předplacený produkt s funkcemi, za které se vyplatí platit.Její uživatelé jsou přímo zpeněžitelníTo je první případ, pokud jde o přímé žádání uživatelů o peníze, které se úspěšně využívá, spíše než aby se informace o uživatelích používaly jako marketingové datové body pro inzerenty, kteří Snapu platí. Kromě toho se jedná o odklon ve zdroji příjmů tím, že se používá úplně jiný produkt zaměřený na jiného zákazníka, ale vše je založeno na stejné platformě/aplikaci.Twitter se o to zjevně pokusil, ale soubor funkcí, s nímž přišel, nebyl dostatečně lákavý, což dokládá slabý odběr. Nezapomeňte, že Twitter a Snap mají relativně podobné metriky denních aktivních uživatelů s 238, resp. 347 miliony, oproti mnohem větším konkurentům s ~1 miliardou a více DAU. Pokus Snapu s produktem vydaným v červnu jej však již začátkem tohoto měsíce obohatil o další funkce, přičemž podstatně lepší finanční výsledky prokazatelně zaznamenal 1M platících uživatelů, kteří si jej předplatili.Od 8. srpna, tedy necelých šest týdnů po spuštění, vynáší milion předplatitelů měsíčně 4 miliony dolarů. To je 12 milionů dolarů za čtvrtletí, pokud se růst zcela zastaví na 1 milionu předplatitelů. Jedná se samozřejmě o velmi krátké období datového souboru, ale rychlost tohoto příjmu je ohromující. Tolik by Twitter nedokázal ani za rok. Snap to dokázal za pět týdnů a pět dní.Je zřejmé, že Snap dokáže vytvořit předplatitelský produkt s funkcemi, za které se vyplatí platit.Zdroj: CanvaTo dokazuje, že demografická skupina Snapchatu je přímo zpeněžitelná, což je od počátku základem medvědí teze. Vím to, byl jsem jedním z nich. Teze vždycky zmiňovala, jak teenageři a mladá demografická skupina musí používat kreditní kartu maminky a tatínka, aby si něco koupili, takže za prvé, proč jim dělat reklamu, a za druhé, nikdy nebudou kašlat na peníze přímo – hlavně proto, že nemohou.Teď nemůžu s jistotou říct, že těch 1 milion předplatitelů není nic jiného než více než třicetiletí uživatelé, kteří si chtějí vyšperkovat Bitmoji, ale rychlost, s jakou se uživatelé přihlásili, vypadá, že je nalákaly i základní funkce, aniž by nová verze z 15. srpna měla nějaký vliv, zatím. Může to tedy znamenat, že buď jsou uživatelé z „dospělejší“ demografické skupiny dostatečně lepí na to, aby si předplatné zaplatili, a převažují v dostatečně velkém počtu, nebo je většina uživatelů, kterým je méně než 24 let , schopná a ochotná si předplatné objednat.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...