Hirsch, spoluvýkonný ředitel a zakladatel společnosti GoodRx, která se zabývá úsporami léků na předpis, této metodě věří natolik, že si tento čas pro sebe záměrně zařazuje do svého pracovního rozvrhu každý týden. Najít si čas je náročné – on a jeho spoluředitel Trevor Bezdek společně řídí více než 700 zaměstnanců společnosti s tržní kapitalizací 2,43 miliardy dolarů 
Ale pomáhá mi to uspět, říká Hirsch.
„Pomáhá mi, když si skutečně vyhradím čas na hluboké a kreativní přemýšlení a každý týden si ho skutečně vyhradím,“ říká v rozhovoru pro CNBC Make It. „Je to jako čas strávený sám se sebou. Prostě od všeho ustoupím a opravdu se ponořím do hloubky, abych vymyslel ty nejlepší nápady.“
Pro Hirsche to znamená, že si někde sedne úplně sám a často píše na papír nebo na tabuli, aby si vytvořil myšlenky. Těchto několik nerušených hodin mu pomáhá čerpat „ty nejlepší nápady“ pro rozvoj společnosti GoodRx.

Obvykle to znamená brainstorming potenciálních nových produktů a funkcí, studium toho, jak se mění chování spotřebitelů, a přemýšlení o tom, co dělá jeho konkurence – a jak by to jeho společnost mohla dělat lépe.
Hirsch není jediným generálním ředitelem, který věří, že si musí vyhradit čas na přemýšlení. Bývalý generální ředitel společnosti AOL Tim Armstrong přiměl své vedoucí pracovníky, aby každý týden věnovali čtyři hodiny přemýšlení. Generální ředitel společnosti LinkedIn Jeff Weiner si denně naplánuje zhruba 90 minut „vyrovnávacího času“ na přemýšlení. Spoluzakladatel společnosti Microsoft, miliardář Bill Gates, má dvakrát ročně „týdny na přemýšlení“, kdy se vydává na samostatný výlet, aby přemýšlel – jeden z nich vedl v roce 1995 k vytvoření Internet Exploreru.
Nemusíte být generálním ředitelem, abyste to dělali také. Tento čas může být užitečný k tomu, abyste se zamysleli nad svými kariérními cíli, zvážili všechna možná řešení problému, s nímž se potýkáte, nebo si vytvořili nové nápady, které můžete předložit svému šéfovi.
Nejste si jisti, kde začít? Jděte v Hirschových stopách a naplánujte si čas na přemýšlení do svého kalendáře. Ať už si vyberete několik minut každý den, nebo velký časový blok jednou týdně, berte ho jako železný a neměnný.
Můžete si dokonce vyhradit čas i mimo pracovní den. Průzkum Centra pro efektivitu řízení a organizace zjistil, že někteří manažeři z žebříčku Fortune 500 věnují každý den pouhých 30 minut času na „osobní rozvoj“, obvykle pozdě večer mimo práci.

Článek v časopise Harvard Business Review z roku 2017 také doporučuje sestavit si seznam otázek, které vás mohou přimět k přemýšlení: Dobré nápady se „málokdy objeví samy od sebe“, takže je užitečné si nastínit, o čem přesně chcete během času na přemýšlení přemýšlet.
Pokud se chcete hlouběji zamyslet nad svou kariérou, můžete si položit otázky jako např:
Kde chci být za pět let?
Jak moc rostu ve své současné práci?
V jakých oblastech své práce bych se mohl ještě zlepšit?
Hirsch má ještě jeden tip pro všechny, kteří chtějí začít hluboce přemýšlet: Plně se mu věnujte.
„Myslím, že si musíte velmi disciplinovaně říct: ‚Vyhradím si tento čas pro sebe‘ a pak to skutečně udělat. Vyžaduje to opravdu určitou disciplínu,“ říká.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
  
  
  
	    	



























