Výsledky maloobchodního řetězce Target se výrazně zhoršily
Společnost Target ve středu oznámila, že její čtvrtletní zisk se oproti předchozímu roku propadl o téměř 90 %, protože maloobchodní řetězec potvrdil své varování, že prudké odprodeje nechtěného zboží budou mít negativní dopad na jeho hospodářský výsledek.
Maloobchodní řetězec výrazně zaostal za očekáváním Wall Street, a to i poté, co sama společnost dvakrát snížila výhled.
Přesto společnost zopakovala svůj celoroční výhled a uvedla, že je nyní připravena na oživení. Uvedla, že očekává celoroční růst tržeb v nízkém až středním jednociferném pásmu. Společnost Target rovněž uvedla, že míra její provozní marže se bude ve druhé polovině roku pohybovat kolem 6 %. To by představovalo skok oproti míře provozní marže ve výši 1,2 % ve druhém fiskálním čtvrtletí.
Akcie společnosti Target klesly ve středu klesly o více než 2 %.
Finanční ředitel Michael Fiddelke obhajoval agresivní úsilí společnosti Target v oblasti zásob. Uvedl, že maloobchodní řetězec musel postupovat rychle, aby se mohl zbavit nepořádku, připravit se na svátky a orientovat se v ekonomickém prostředí, které je zamlženo inflací.
Zdroj: Getty Images
„Kdybychom se s nadbytečnými zásobami nevypořádali hned, mohli bychom se vyhnout krátkodobým bolestem v oblasti zisku, ale to by omezilo náš dlouhodobý potenciál,“ řekl v telefonátu s novináři. „I když náš čtvrtletní zisk zaznamenal významný pokles, naše budoucí cesta je jasnější.“
Zde se dozvíte, jak si společnost Target vedla za tříměsíční období končící 30. července ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 39 centů oproti očekávaným 72 centům Tržby: 26,04 miliardy dolarů oproti očekávaným 26,04 miliardy dolarů.
Společnost Target zaznamenala v posledních dvou čtvrtletích prudký obrat v hospodaření. Poté, co během pandemie Covid vykazoval čtvrtletí za čtvrtletím závratné tržby, se oblečení, kávovary, lampy a další výrobky zdržovaly na pultech – a pak byly vyřazeny do výprodejových regálů. Některé z přebytečného zboží je stejné jako to, které se vyprodalo během dřívějších částí pandemie, kdy zákazníci sháněli bytové dekorace a oblečení do obýváku.
Tento zvrat přinutil velkoplošného prodejce dvakrát snížit výhled zisku, jednou v květnu a pak znovu v červnu, a zavázat se, že rychle přikročí k ozdravení stavu zásob.
Zásoby však byly stále vysoké: 15,32 miliardy dolarů na konci druhého čtvrtletí ve srovnání s 15,08 miliardy dolarů na konci prvního čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Generální ředitel Brian Cornell však v telefonátu s novináři uvedl, že se jedná o příznivější mix, protože Target se opírá o kategorie s vysokou frekvencí prodeje, jako jsou potraviny a potřeby pro domácnost, spolu s oblíbenými kategoriemi, jako je sezónní zboží. Zrušil objednávky v hodnotě více než 1,5 miliardy dolarů pro diskreční kategorie s nižší poptávkou.
Fiddelke uvedl, že počet zásob je větší kvůli inflaci nákladů a dřívějšímu příjmu zásob, aby byl Target připraven na svátky.
Ve druhém čtvrtletí klesl čistý zisk společnosti na 183 milionů dolarů, tj. 39 centů na akcii, z 1,82 miliardy dolarů, tj. 3,65 dolaru na akcii, o rok dříve.
Celkové tržby vzrostly na 26,04 miliardy dolarů z 25,16 miliardy dolarů před rokem, částečně díky vyšším cenám v důsledku inflace.
Čtvrtletní zisky se stlačily mnoha různými způsoby. Prodej velkého množství zboží se stal méně ziskovým, protože bylo zlevněno. Náklady na přepravu, dopravu a expedici vzrostly, protože se zvýšily ceny pohonných hmot. A společnost musela zvýšit počet zaměstnanců a pokrýt více náhrad v distribučních centrech, protože se potýkala s nadbytkem zboží navíc.
Opatrný přístup Velký konkurent Walmart v úterý uvedl, že zaznamenal výrazný posun v chování spotřebitelů, protože i bohatší domácnosti vyhledávají výhodné nákupy potravin a základních potřeb. Společnost uvedla pro CNBC, že přibližně tři čtvrtiny jejího nárůstu podílu na trhu s potravinami pochází z domácností s ročním příjmem 100 000 USD a více.
Na druhé straně společnost Target uvedla, že nezaznamenává tak velké změny způsobené inflací. Tržby na jednotky vzrostly ve všech pěti hlavních kategoriích zboží, přičemž obzvláště silné byly dvě kategorie: potraviny a nápoje a kosmetika a potřeby pro domácnost.
Zdroj: Getty Images
I když zisky klesly, srovnatelné tržby a návštěvnost vzrostly.
Srovnatelné tržby, což je klíčový ukazatel, který sleduje tržby na internetu a v obchodech otevřených alespoň 13 měsíců, vzrostly ve druhém čtvrtletí o 2,6 %, což doplňuje nárůst o 8,9 % v loňském roce. To jen těsně zaostalo za odhady, které podle StreetAccount očekávaly nárůst o 2,8 %. V prodejnách Target a na jeho internetových stránkách se návštěvnost meziročně zvýšila o 2,7 %.
Finanční ředitel Fiddelke uvedl, že nárůst návštěvnosti je důkazem, že zákazníci mají stále kupní sílu, a pomůže společnosti Target splnit růžový výhled zisku pro druhou polovinu roku.
„Odolnost této silné reakce hostů nás staví do dobré pozice, i když nedokážu předpovědět všechny překážky, které na nás mohou přijít v podzimní sezóně,“ řekl v telefonátu s novináři.
Potraviny a nápoje byly v tříměsíčním období nejsilnější kategorií společnosti Target, přičemž srovnatelné tržby rostly nízkými dvoucifernými čísly, uvedla společnost. V oblasti kosmetiky došlo k jednocifernému růstu, protože Target přidává prodejny Ulta Beauty do dalších prodejen. V oblasti potřeb pro domácnost došlo ke středně vysokému jednocifernému růstu, který podpořily potřeby pro domácí zvířata a zdravotnické potřeby.
Srovnatelné tržby v kategoriích diskrečního zboží znatelně zmírnily, ale dohromady dosáhly téměř 3,5 miliardy dolarů, tedy o více než 35 % více než ve stejném období roku 2019. Tržby hardlinku, tedy kategorie zahrnující elektroniku, meziročně mírně poklesly. Domácnost klesla o nízké jednociferné hodnoty. A oděvy klesly o nízké jednociferné číslo, a to i přes růst prodejů dámského módního oblečení.
Fiddelke uvedl, že spotřebitelé se liší podle zeměpisné polohy a výše příjmů a hledají hodnotu různými způsoby. Někteří například kupují větší balení, aby ušetřili více na jednotce, nebo zkoušejí některou z levnějších privátních značek Targetu namísto národní značky.
Zdroj: Getty Images
Cornell uvedl, že společnost Target pozorně sleduje výdaje spotřebitelů. Řekl, že se zásobuje oblíbeným zbožím a objednává méně zboží, které by zákazníci mohli přeskočit.
„Chystáme se zaujmout velmi vyvážený přístup,“ řekl a ujistil se, že „plánujeme opatrně“ v diskrečních kategoriích, kde společnost zaznamenala změny v chování.
Christina Henningtonová, ředitelka pro růst společnosti Target, na středečním telefonátu s analytiky uvedla, že maloobchodní řetězec hovořil se zákazníky, aby lépe poznal jejich smýšlení. Protože pociťují inflaci, natahují rozpočet tím, že využívají propagačních akcí a konsolidují návštěvy obchodů, uvedla. Zjistila, že zákazníci společnosti Target mají stále kupní sílu, ale „důvěra v jejich osobní finance nadále klesá“.
Od úterní uzávěrky klesly akcie společnosti Target v letošním roce o přibližně 22 %. Akcie v úterý uzavřely na 180,19 USD a ten den vzrostly o téměř 5 % poté, co společnost Walmart překonala očekávání ohledně zisku.
Maloobchodní řetězec výrazně zaostal za očekáváním Wall Street, a to i poté, co sama společnost dvakrát snížila výhled.Přesto společnost zopakovala svůj celoroční výhled a uvedla, že je nyní připravena na oživení. Uvedla, že očekává celoroční růst tržeb v nízkém až středním jednociferném pásmu. Společnost Target rovněž uvedla, že míra její provozní marže se bude ve druhé polovině roku pohybovat kolem 6 %. To by představovalo skok oproti míře provozní marže ve výši 1,2 % ve druhém fiskálním čtvrtletí.Akcie společnosti Target klesly ve středu klesly o více než 2 %.Finanční ředitel Michael Fiddelke obhajoval agresivní úsilí společnosti Target v oblasti zásob. Uvedl, že maloobchodní řetězec musel postupovat rychle, aby se mohl zbavit nepořádku, připravit se na svátky a orientovat se v ekonomickém prostředí, které je zamlženo inflací.Zdroj: Getty Images„Kdybychom se s nadbytečnými zásobami nevypořádali hned, mohli bychom se vyhnout krátkodobým bolestem v oblasti zisku, ale to by omezilo náš dlouhodobý potenciál,“ řekl v telefonátu s novináři. „I když náš čtvrtletní zisk zaznamenal významný pokles, naše budoucí cesta je jasnější.“Zde se dozvíte, jak si společnost Target vedla za tříměsíční období končící 30. července ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:Chcete využít této příležitosti?Zisk na akcii: 39 centů oproti očekávaným 72 centůmTržby: 26,04 miliardy dolarů oproti očekávaným 26,04 miliardy dolarů.Společnost Target zaznamenala v posledních dvou čtvrtletích prudký obrat v hospodaření. Poté, co během pandemie Covid vykazoval čtvrtletí za čtvrtletím závratné tržby, se oblečení, kávovary, lampy a další výrobky zdržovaly na pultech – a pak byly vyřazeny do výprodejových regálů. Některé z přebytečného zboží je stejné jako to, které se vyprodalo během dřívějších částí pandemie, kdy zákazníci sháněli bytové dekorace a oblečení do obýváku.Tento zvrat přinutil velkoplošného prodejce dvakrát snížit výhled zisku, jednou v květnu a pak znovu v červnu, a zavázat se, že rychle přikročí k ozdravení stavu zásob.Zásoby však byly stále vysoké: 15,32 miliardy dolarů na konci druhého čtvrtletí ve srovnání s 15,08 miliardy dolarů na konci prvního čtvrtletí.Zdroj: Getty ImagesGenerální ředitel Brian Cornell však v telefonátu s novináři uvedl, že se jedná o příznivější mix, protože Target se opírá o kategorie s vysokou frekvencí prodeje, jako jsou potraviny a potřeby pro domácnost, spolu s oblíbenými kategoriemi, jako je sezónní zboží. Zrušil objednávky v hodnotě více než 1,5 miliardy dolarů pro diskreční kategorie s nižší poptávkou.Fiddelke uvedl, že počet zásob je větší kvůli inflaci nákladů a dřívějšímu příjmu zásob, aby byl Target připraven na svátky.Ve druhém čtvrtletí klesl čistý zisk společnosti na 183 milionů dolarů, tj. 39 centů na akcii, z 1,82 miliardy dolarů, tj. 3,65 dolaru na akcii, o rok dříve.Celkové tržby vzrostly na 26,04 miliardy dolarů z 25,16 miliardy dolarů před rokem, částečně díky vyšším cenám v důsledku inflace.Čtvrtletní zisky se stlačily mnoha různými způsoby. Prodej velkého množství zboží se stal méně ziskovým, protože bylo zlevněno. Náklady na přepravu, dopravu a expedici vzrostly, protože se zvýšily ceny pohonných hmot. A společnost musela zvýšit počet zaměstnanců a pokrýt více náhrad v distribučních centrech, protože se potýkala s nadbytkem zboží navíc.Opatrný přístupVelký konkurent Walmart v úterý uvedl, že zaznamenal výrazný posun v chování spotřebitelů, protože i bohatší domácnosti vyhledávají výhodné nákupy potravin a základních potřeb. Společnost uvedla pro CNBC, že přibližně tři čtvrtiny jejího nárůstu podílu na trhu s potravinami pochází z domácností s ročním příjmem 100 000 USD a více.Na druhé straně společnost Target uvedla, že nezaznamenává tak velké změny způsobené inflací. Tržby na jednotky vzrostly ve všech pěti hlavních kategoriích zboží, přičemž obzvláště silné byly dvě kategorie: potraviny a nápoje a kosmetika a potřeby pro domácnost.Zdroj: Getty ImagesI když zisky klesly, srovnatelné tržby a návštěvnost vzrostly.Srovnatelné tržby, což je klíčový ukazatel, který sleduje tržby na internetu a v obchodech otevřených alespoň 13 měsíců, vzrostly ve druhém čtvrtletí o 2,6 %, což doplňuje nárůst o 8,9 % v loňském roce. To jen těsně zaostalo za odhady, které podle StreetAccount očekávaly nárůst o 2,8 %. V prodejnách Target a na jeho internetových stránkách se návštěvnost meziročně zvýšila o 2,7 %.Finanční ředitel Fiddelke uvedl, že nárůst návštěvnosti je důkazem, že zákazníci mají stále kupní sílu, a pomůže společnosti Target splnit růžový výhled zisku pro druhou polovinu roku.„Odolnost této silné reakce hostů nás staví do dobré pozice, i když nedokážu předpovědět všechny překážky, které na nás mohou přijít v podzimní sezóně,“ řekl v telefonátu s novináři.Potraviny a nápoje byly v tříměsíčním období nejsilnější kategorií společnosti Target, přičemž srovnatelné tržby rostly nízkými dvoucifernými čísly, uvedla společnost. V oblasti kosmetiky došlo k jednocifernému růstu, protože Target přidává prodejny Ulta Beauty do dalších prodejen. V oblasti potřeb pro domácnost došlo ke středně vysokému jednocifernému růstu, který podpořily potřeby pro domácí zvířata a zdravotnické potřeby.Srovnatelné tržby v kategoriích diskrečního zboží znatelně zmírnily, ale dohromady dosáhly téměř 3,5 miliardy dolarů, tedy o více než 35 % více než ve stejném období roku 2019. Tržby hardlinku, tedy kategorie zahrnující elektroniku, meziročně mírně poklesly. Domácnost klesla o nízké jednociferné hodnoty. A oděvy klesly o nízké jednociferné číslo, a to i přes růst prodejů dámského módního oblečení.Fiddelke uvedl, že spotřebitelé se liší podle zeměpisné polohy a výše příjmů a hledají hodnotu různými způsoby. Někteří například kupují větší balení, aby ušetřili více na jednotce, nebo zkoušejí některou z levnějších privátních značek Targetu namísto národní značky.Zdroj: Getty ImagesCornell uvedl, že společnost Target pozorně sleduje výdaje spotřebitelů. Řekl, že se zásobuje oblíbeným zbožím a objednává méně zboží, které by zákazníci mohli přeskočit.„Chystáme se zaujmout velmi vyvážený přístup,“ řekl a ujistil se, že „plánujeme opatrně“ v diskrečních kategoriích, kde společnost zaznamenala změny v chování.Christina Henningtonová, ředitelka pro růst společnosti Target, na středečním telefonátu s analytiky uvedla, že maloobchodní řetězec hovořil se zákazníky, aby lépe poznal jejich smýšlení. Protože pociťují inflaci, natahují rozpočet tím, že využívají propagačních akcí a konsolidují návštěvy obchodů, uvedla. Zjistila, že zákazníci společnosti Target mají stále kupní sílu, ale „důvěra v jejich osobní finance nadále klesá“.Od úterní uzávěrky klesly akcie společnosti Target v letošním roce o přibližně 22 %. Akcie v úterý uzavřely na 180,19 USD a ten den vzrostly o téměř 5 % poté, co společnost Walmart překonala očekávání ohledně zisku.