Vzhledem ke zpomalení druhé největší světové ekonomiky je pravděpodobně ten správný čas zamyslet se nad prodejem některých čínských akcií.
Čína během druhého čtvrtletí jen stěží unikla poklesu, protože spotřebitelská a výrobní aktivita se tváří v tvář opakovaným výlukám zpomalila. Maloobchodní a průmyslové tržby byly slabší, než se očekávalo, zatímco míra nezaměstnanosti mladých lidí dosáhla téměř 20 %. Růst v druhé polovině letošního roku bude navíc pravděpodobně silně ovlivněn čínskou strategií nulového kovidu.
Kromě toho bylo v posledních letech horkým tématem vyřazení čínských akcií z amerických trhů. Poté, co se obě země nedávno dohodly na dohodě o auditu, však panuje shoda, že hrozba vyřazení z obchodování na burze se již pravděpodobně neobjeví.
Navíc Goldman Sachs, jedna z předních světových finančních společností, uvádí, že trhy stále věří, že existuje 50% šance, že čínské podniky budou vyřazeny z amerických burz. Po těchto slovech se podívejme na sedm čínských akcií, které je vhodné prodat.
Nedávné protivětry na trhu však její výkonnost výrazně zpomalily a zařadily ji mezi jedny z čínských akcií k prodeji.
V posledních čtyřech čtvrtletích její výsledky výrazně zaostávaly za očekáváním analytiků. Ve druhém čtvrtletí její tržby oproti předchozímu roku klesly o 3,1 %. Vzhledem k tomu, že v prvním čtvrtletí byl růst tržeb stabilní, byl údaj o nejvyšších příjmech pozoruhodným zklamáním.
Poslední výsledky byly ovlivněny zpomalením tržeb z jejího herního sektoru a poklesem příjmů z reklamy. Nižší příjmy z reklamy z online vzdělávání a podnikání v oblasti internetových služeb uprostřed vládních zásahů rovněž zatížily výsledky.
Kromě toho regulační změny v reklamním sektoru dále zesílily tlak na její horní i dolní hranici. Proto je její atraktivita přinejmenším v nejbližším období velmi sporná. Situace okolo čínských akcií dlouhodobě není jednoduchá – vy je samozřejmě ve svém portfoliu držet můžete, je ale žádoucí se zároveň více než dobře seznámit s přetrvávajícími riziky. A že jich tady tedy je.
JD.com
Čínský gigant v oblasti elektronického obchodu JD.com
Jeho medvědí pozice se odvíjí od skutečnosti, že čelí značným makroekonomickým a konkurenčním překážkám a některým závažným regulačním problémům. Tempo jeho růstu se uprostřed náročných provozních podmínek značně zpomalilo, což z něj činí jednu z pomalu rostoucích čínských akcií, které je nyní vhodné prodat.
Její roční počet aktivních zákazníků se oproti stejnému období loňského roku zvýšil o 9 % na zhruba 581 milionů, zatímco její hlavní maloobchodní činnost vzrostla jen o 4 %.
Tyto výsledky blednou ve srovnání s dvoucifernými čísly, která generovala v minulém roce. Výsledky byly dvojnásobným zklamáním, protože zahrnovaly její každoroční prodejní akci 618 Grand Promotion.

Společnost JD viní z neuspokojivých výsledků poruchy způsobené koronavirem a protivětry na makroúrovni. Analytici očekávají, že tržby v letošním roce vzrostou pouze o 3,6 %, zatímco v loňském roce byl růst o neuvěřitelných 28 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























