Když jsou dobré časy, odpovědi na výzvy mohou přijít snadno, ale když jsou časy těžké, překážky se mohou zdát nepřekonatelné. Tento aspekt lidské povahy je důvodem, proč považujeme za inspirativní, když lidé najdou úspěch navzdory odporu.
Lidstvo odjakživa baví příběhy o překonávání nepřízně osudu, ať už jsou skutečné, nebo smyšlené. Ať už jde o Odysseovu cestu v Odyssei nebo o překonání dětské obrny Franklinem D. Rooseveltem, na překonávání výzev je něco zvláštního. Stejný pocit platí i v oblasti inovací. Rádi mluvíme o nepřízni osudu jako o katalyzátoru inovací, protože je to vzrušující a motivující.
Mnoho organizací, jednotlivců i průmyslových odvětví se však rozhodlo ignorovat drsnou realitu: Přežít neznamená vzkvétat. Co je dobré, není skvělé. Schopnost inovovat za všech okolností je pro prosperitu a růst firmy zásadní. Zde jsou tři způsoby, jak můžete inovovat i v dobrých časech.
Rozvoj a udržování inovačních programů

Nejjednodušší způsob, jak podpořit inovace, je učinit z nich opakovaný zájem vašeho týmu. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je vytvořit programy, které podporují inovace ve vaší organizaci prostřednictvím aktivit a projektů, čímž se inovace stanou součástí vaší kultury.
Spuštění inovačního programu vyžaduje, abyste pochopili stav vaší firmy, stanovili očekávání a začlenili plán do stávajícího obchodního modelu. Nejkritičtějším aspektem, který byste měli vzít v úvahu, je však aspekt lidský. Ujistěte se, že vaši zaměstnanci jsou spuštěním projektu nadšeni, a umožněte jim poskytnout zpětnou vazbu a pomoci při jeho vytváření.
Inovační programy přinášejí výhodu v podobě specializovaného týmu, který pracuje na pomoc vašemu inovačnímu úsilí. Můžete začít tím, že v celém týmu vedoucích pracovníků rozdělíte článek o inovačních trendech. Pak na týmové poradě rozprouděte diskusi o některém z témat a sledujte, kdo se do ní nejvíce zapojí. To může inovační tým připravit na úspěch při identifikaci vedoucích pracovníků a členů týmu, kteří by mohli novou strategii realizovat. Od vývoje strategií až po vyhodnocování jejich úspěšnosti bude tento tým zásadním přínosem pro prosazování pozitivních změn ve vaší organizaci.
Buďte připraveni překonávat limity

Je překvapivé, že mnoho lidí, kteří chtějí inovovat, není připraveno posunout hranice. Zatímco inovace by se daly popsat jako posouvání hranic možného, vy můžete poukazovat na politická a kulturní omezení. Nejčastěji se o inovacích uvažuje pouze z technologického hlediska a ostatní aspekty jsou často opomíjeny.
Výborným příkladem je udržitelné zemědělství. Udržitelné zemědělství samo o sobě není inovací, protože lidstvo hospodaří již od roku 2800 př. n. l. Podnikatelé jako Ryan Early jsou však v tomto odvětví uznáváni jako inovátoři, protože prosazují udržitelné zemědělské postupy a vytvářejí obchodní model, který tento tlak podporuje.
Earlyho přístup byl sám o sobě inovativní, ale vedl by i k dalším inovacím. Například jeho zájem o konopné projekty americké vlády z druhé světové války by ho přivedl k objevu sloučeniny, která pomáhá rostlinám růst rychleji a spotřebovávat méně hnojiv a vody. Díky tomu také vyvinul jeden z nejlepších zcela přírodních fungicidů.
Hledání příležitostí k posouvání právních a společenských hranic pro inovace může být valící se sněhovou koulí pro inovace. Nedělejte chybu, když si myslíte, že nová technologie nebo proces musí přijít dříve.
Plánujte pro nejhorší

Někdy je nejlepším způsobem, jak inovovat v dobrých časech, změnit myšlení a představit si nejhorší scénář. Plánováním nejhoršího ještě předtím, než k němu dojde, zajistíte, že na něj budete připraveni. Pokud vám to pomůže, pak si přečtěte o neúspěšných inovacích, abyste se mohli poučit z chyb druhých.
Nápad nemusí mít nutně praktické využití v době svého vzniku, aby byl hodnotný. Ve skutečnosti máme mnoho příkladů inovativních teorií a výrobků, které předběhly svou dobu a uplatnění by našly až o desítky let či staletí později. Francouzský vynálezce Édouard-Léon Scott de Martinville vynalezl 20 let před Edisonovým fonografem zvukový záznam, který umožnil přehrávání zvuku.
Rozhodl se udělat něco jinak, aniž by věděl, že to bude mít vůbec nějaký efekt, jen aby zjistil, zda to dokáže. A my si teď můžeme užívat nové inovace, jako jsou filmy, podcasty a streamovací služby, protože někdo v 19. století zpochybnil, co je možné. Nikdy nevíte, jak mohou nové nápady ovlivnit budoucnost, proto byste měli sami sebe neustále vyzývat.
I když chceme v těžkých dobách najít řešení, jak zlepšit život a podnikání, inovace nemohou být jen jednorázovou aktivitou. Musí se stát návykem, který je rozvíjen, udržován a pravidelně očekáván. Buďte připraveni posouvat hranice a zpochybňovat to, co je možné.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky