Akcie Porsche v rámci IPO i pro drobné investory a Tesla v Thajsku hledá lidi
Podle lidí obeznámených s touto záležitostí zvažuje Volkswagen AG prodej akcií v rámci primární nabídky akcií Porsche drobným investorům v Evropě ve snaze využít nadšení zákazníků pro výrobce sportovních vozů.
Volkswagen zvažuje využití zájmu evropských maloobchodníků o IPO Porsche
Největší evropský výrobce automobilů jedná s místními bankami o nabídce části akcií v rámci primární veřejné nabídky akcií ve Frankfurtu nad Mohanem drobným zákazníkům v zemích, jako je Německo, Rakousko, Švýcarsko, Francie, Španělsko a Itálie, uvedli tito lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože se jedná o důvěrné informace. Těmto investorům může nabídnout méně než 5 % akcií, uvedl jeden z nich.
Podle těchto lidí jednání stále probíhají a Volkswagen se ještě nerozhodl, zda bude realizovat plán pro maloobchodní prodej, pokud bude pokračovat v IPO. Zástupci společností Porsche a Volkswagen se odmítli vyjádřit.
Představenstvo a dozorčí rada Volkswagenu se sejdou v pondělí, aby na konci září nebo začátkem října projednaly, zda přistoupit k prodeji akcií, který by mohl být jedním z největších v Evropě vůbec. Bankéři a investoři na rozhodnutí netrpělivě čekají v naději, že by uvedení akcií na burzu mohlo znovu otevřít trh s IPO, který byl v důsledku zpomalující ekonomiky, prudce rostoucí inflace a prudce rostoucích nákladů na energie z velké části uzavřen.
Zdroj: Reuters
Ve snaze čelit těmto nepříznivým vlivům má Porsche zájem od významných investorů, včetně T Rowe Price Group Inc. a Qatar Investment Authority, a to v hodnotě 60 až 85 miliard eur (85 miliard USD), uvedla minulý měsíc agentura Bloomberg News.
Kótování se tradičně zaměřuje na velké institucionální klienty nebo na státní a bohaté investory s hlubokými kapsami, ale jen zřídka hledá drobné kupce mimo zemi kotace. Vzhledem k fanklubům a věrným zákazníkům Porsche rozesetým po celé Evropě by maloobchodní nabídka mohla vyvolat další rozruch kolem transakce.
Finanční šéf Volkswagenu Arno Antlitz v pondělí uvedl, že plánovaný vstup na burzu je „klíčovým prvkem“ pro strategii německého průmyslového gigantu. Vstup Porsche na burzu by pomohl nasměrovat finanční prostředky do ambiciózních plánů Volkswagenu na zavádění elektromobilů a investic do softwaru.
Tesla zintenzivňuje nábor v Thajsku, protože konkurence v oblasti elektromobilů se zostřuje
Společnost Tesla Inc zintenzivňuje nábor zaměstnanců v Thajsku, automobilovém centru jihovýchodní Asie, a americký výrobce elektromobilů (EV) hledá manažera pro rozvoj podnikání a náboráře, jak vyplývá z jeho internetových stránek.
Zdroj: Gettyimages
Oznámení o pracovních místech přicházejí v době, kdy se v Thajsku zvyšuje poptávka a zájem o elektromobily kvůli obavám z vysokých cen energií a díky vládním pobídkám pro spotřebitele.
Na svých internetových stránkách inzerovala téměř 20 pracovních míst v Bangkoku, včetně místa vývojáře pro domácí nabíjení, a v pondělí na síti LinkedIn zveřejnila pozici vedoucího pracovníka nabíjecí infrastruktury.
Další volná místa se týkala techniků vozidel, zákaznického servisu a poradce pro náhradní díly.
Společnost Tesla na žádost agentury Reuters o komentář bezprostředně nereagovala.
Neočekává se, že by se Thajsko prozatím stalo místem výroby vozů Tesla, ačkoli tamní vláda podporuje prodej elektromobilů a spekuluje se, že by společnost mohla zřídit oficiální showroomy.
Thajsko je čtvrtým největším asijským centrem pro montáž a vývoz automobilů pro společnosti jako Toyota Motor Corp a Honda Motor Co Ltd.
Ročně se zde vyrobí asi 1,5 až 2 miliony vozidel, z nichž se asi polovina vyváží.
Zdroj: Getty Images
Domácí poptávka po elektrických vozidlech je klíčovou součástí strategie thajské vlády, která chce zachovat svůj status předního regionálního výrobce automobilů. Cílem vlády je do roku 2030 vyrábět 725 000 elektromobilů ročně, což představuje 30 % celkové produkce vozidel.
Čínské automobilky začaly v Thajsku prodávat elektromobily za ceny, které zákazníci označují za přijatelné. Společnost Great Wall Motors představila na výročním autosalonu svůj model ORA Good Cat za 828 500 bahtů (22 600 USD).
Společnost Great Wall Motors uvedla, že plánuje vyrábět tento model v Thajsku v roce 2024.
Čínská společnost Hozon Auto minulý měsíc představila model NETA V za 549 000 bahtů (15 000 USD), což odpovídá startovacím cenám tradičních vozidel.
Mezitím indonéský prezident Joko Widodo v srpnu vyzval společnost Tesla, aby vyráběla svá auta a baterie, v jeho zemi.
Volkswagen zvažuje využití zájmu evropských maloobchodníků o IPO PorscheNejvětší evropský výrobce automobilů jedná s místními bankami o nabídce části akcií v rámci primární veřejné nabídky akcií ve Frankfurtu nad Mohanem drobným zákazníkům v zemích, jako je Německo, Rakousko, Švýcarsko, Francie, Španělsko a Itálie, uvedli tito lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože se jedná o důvěrné informace. Těmto investorům může nabídnout méně než 5 % akcií, uvedl jeden z nich.Podle těchto lidí jednání stále probíhají a Volkswagen se ještě nerozhodl, zda bude realizovat plán pro maloobchodní prodej, pokud bude pokračovat v IPO. Zástupci společností Porsche a Volkswagen se odmítli vyjádřit.Představenstvo a dozorčí rada Volkswagenu se sejdou v pondělí, aby na konci září nebo začátkem října projednaly, zda přistoupit k prodeji akcií, který by mohl být jedním z největších v Evropě vůbec. Bankéři a investoři na rozhodnutí netrpělivě čekají v naději, že by uvedení akcií na burzu mohlo znovu otevřít trh s IPO, který byl v důsledku zpomalující ekonomiky, prudce rostoucí inflace a prudce rostoucích nákladů na energie z velké části uzavřen.Zdroj: ReutersVe snaze čelit těmto nepříznivým vlivům má Porsche zájem od významných investorů, včetně T Rowe Price Group Inc. a Qatar Investment Authority, a to v hodnotě 60 až 85 miliard eur , uvedla minulý měsíc agentura Bloomberg News.Kótování se tradičně zaměřuje na velké institucionální klienty nebo na státní a bohaté investory s hlubokými kapsami, ale jen zřídka hledá drobné kupce mimo zemi kotace. Vzhledem k fanklubům a věrným zákazníkům Porsche rozesetým po celé Evropě by maloobchodní nabídka mohla vyvolat další rozruch kolem transakce.Finanční šéf Volkswagenu Arno Antlitz v pondělí uvedl, že plánovaný vstup na burzu je „klíčovým prvkem“ pro strategii německého průmyslového gigantu. Vstup Porsche na burzu by pomohl nasměrovat finanční prostředky do ambiciózních plánů Volkswagenu na zavádění elektromobilů a investic do softwaru.Chcete využít této příležitosti?Tesla zintenzivňuje nábor v Thajsku, protože konkurence v oblasti elektromobilů se zostřujeSpolečnost Tesla Inc zintenzivňuje nábor zaměstnanců v Thajsku, automobilovém centru jihovýchodní Asie, a americký výrobce elektromobilů hledá manažera pro rozvoj podnikání a náboráře, jak vyplývá z jeho internetových stránek.Zdroj: GettyimagesOznámení o pracovních místech přicházejí v době, kdy se v Thajsku zvyšuje poptávka a zájem o elektromobily kvůli obavám z vysokých cen energií a díky vládním pobídkám pro spotřebitele.Na svých internetových stránkách inzerovala téměř 20 pracovních míst v Bangkoku, včetně místa vývojáře pro domácí nabíjení, a v pondělí na síti LinkedIn zveřejnila pozici vedoucího pracovníka nabíjecí infrastruktury.Další volná místa se týkala techniků vozidel, zákaznického servisu a poradce pro náhradní díly.Společnost Tesla na žádost agentury Reuters o komentář bezprostředně nereagovala.Neočekává se, že by se Thajsko prozatím stalo místem výroby vozů Tesla, ačkoli tamní vláda podporuje prodej elektromobilů a spekuluje se, že by společnost mohla zřídit oficiální showroomy.Thajsko je čtvrtým největším asijským centrem pro montáž a vývoz automobilů pro společnosti jako Toyota Motor Corp a Honda Motor Co Ltd.Ročně se zde vyrobí asi 1,5 až 2 miliony vozidel, z nichž se asi polovina vyváží.Zdroj: Getty ImagesDomácí poptávka po elektrických vozidlech je klíčovou součástí strategie thajské vlády, která chce zachovat svůj status předního regionálního výrobce automobilů. Cílem vlády je do roku 2030 vyrábět 725 000 elektromobilů ročně, což představuje 30 % celkové produkce vozidel.Čínské automobilky začaly v Thajsku prodávat elektromobily za ceny, které zákazníci označují za přijatelné. Společnost Great Wall Motors představila na výročním autosalonu svůj model ORA Good Cat za 828 500 bahtů .Společnost Great Wall Motors uvedla, že plánuje vyrábět tento model v Thajsku v roce 2024.Čínská společnost Hozon Auto minulý měsíc představila model NETA V za 549 000 bahtů , což odpovídá startovacím cenám tradičních vozidel.Mezitím indonéský prezident Joko Widodo v srpnu vyzval společnost Tesla, aby vyráběla svá auta a baterie, v jeho zemi.