Objevují se další známky toho, že trh s luxusními hodinkami z druhé ruky po prudkém nárůstu a následném propadu cen na začátku letošního roku nachází pevnou půdu pod nohama.
Index cen pro další prodej hodinek Rolex u poradenské společnosti WatchCharts klesl na začátku září oproti předchozímu měsíci o 1,84 %, což je pomalejší tempo poklesu po letním propadu, který byl nejméně dvakrát rychlejší.
Mezitím index Subdial50, který sleduje ceny 50 nejobchodovanějších luxusních hodinek, za 30 dní před 7. zářím vzrostl o 1,2 %, což „naznačuje, že ceny nejoblíbenějších světových referenčních luxusních hodinek dosáhly svého dna“, uvedla společnost v příspěvku zveřejněném ve středu. Index sleduje reference hodinek, jako jsou Rolex Daytona a Datejust, dále Patek Philippe Nautilus a Audemars Piguet Royal Oak.
Luxusní hodinky zažily v letošním roce divokou jízdu, zejména na bedlivě sledovaném sekundárním trhu. Ačkoli na trhu existují velké rozdíly ve vývoji cen, ocenění některých nejžádanějších modelů se koncem jara propadlo poté, co někdy v březnu nebo dubnu dosáhlo vrcholu, v závislosti na tom, které modely jsou sledovány. Někteří tento pokles spojovali s propadem cen kryptoměn, jiní se však domnívali, že ve hře byly jiné faktory, například snaha prodejců zbavit se nadbytečných zásob.
Zdroj: Unsplash
Zisky v jiných třídách aktiv, stimulační hotovost a spekulace podpořily to, co někteří začátkem letošního roku nazývali boomem blingů, kdy noví kupci hledali alternativní investice. Poptávka po nejžádanějších hodinkách k dalšímu prodeji byla vysoká, což způsobilo prudký nárůst cen. V březnu vzrostl index WatchCharts Rolex oproti stejnému měsíci předchozího roku o 35 %.
„Na trhu panovala téměř euforie,“ řekl Austen Chu, zakladatel a generální ředitel online platformy pro hodinky Wristcheck.
Pak přišel pád. Při nejprudším meziměsíčním poklesu se index WatchCharts Rolex v červnu snížil o 5,9 %, následoval 3,5% pokles v červenci a 5,1% pokles v srpnu.
„Flipeři a jednodenní obchodníci, kterým bylo řečeno, že na hodinkách nelze prodělat, přišli s malou základní vášní a po začátku poklesu cen se spálili,“ uvedl Subdial ve svém příspěvku.
Pokles cen byl z velké části přičítán spíše snaze obchodníků a jednotlivých majitelů prodat více hodinek než strachu kupujících. „Spotřebitelská poptávka byla odolná,“ uvedla v rozhovoru Kathryn Parkerová, analytička výzkumu luxusního zboží ve společnosti Jefferies.
Jaké se čekají tržby?
Zdroj: Unsplash
Tržby z prodeje luxusního zboží se v letošním roce zvýší nejméně o pět procent. Zákazníci ve Spojených státech a v Evropě budou navzdory politické nejistotě spojené s konfliktem na Ukrajině a rostoucí inflací nadále kupovat luxusní hodinky, šperky i boty.
Tržby z prodeje osobního luxusního zboží podle nejkonzervativnějšího odhadu firmy letos dosáhnou 305 miliard eur (asi 7,5 bilionu Kč). Nejoptimističtější scénář, který počítá s rychlým oživením po pandemii, pak uvádí tržby 330 miliard eur. V předchozí prognóze Bain počítal s tržbami 300 až 310 miliard eur.
Bain rozšířil prognózu, aby zohlednil současné vysoké tržby, řekla agentuře Reuters partnerka firmy Bain Claudia D’Arpiziová. Dodala, že spotřebu zatím neovlivnila ani politická situace, ani rozkolísaný akciový trh v USA či obavy z recese.
Loni tržby z prodeje osobního luxusního zboží činily 288 miliard eur. Překonaly tak předchozí odhad 283 miliard eur, zejména díky vysokým předvánočním výdajům. Do kategorie osobního luxusního zboží spadá oblečení, doplňky a kosmetické výrobky. Spojené státy loni předstihly Evropu a byly největším trhem s luxusním zbožím.
Firmy zaměřené na prodej luxusního zboží se kvůli pandemickým omezením v Číně zatím spíše zaměřují na poptávku v Evropě a ve Spojených státech. Očekává se ale, že výdaje čínských spotřebitelů se ve druhé polovině roku zotaví. Bain rovněž upozornil, že rychle rostoucím trhem je Jižní Korea.
Euforie rychle vyprchala.Objevují se další známky toho, že trh s luxusními hodinkami z druhé ruky po prudkém nárůstu a následném propadu cen na začátku letošního roku nachází pevnou půdu pod nohama.Index cen pro další prodej hodinek Rolex u poradenské společnosti WatchCharts klesl na začátku září oproti předchozímu měsíci o 1,84 %, což je pomalejší tempo poklesu po letním propadu, který byl nejméně dvakrát rychlejší.Mezitím index Subdial50, který sleduje ceny 50 nejobchodovanějších luxusních hodinek, za 30 dní před 7. zářím vzrostl o 1,2 %, což „naznačuje, že ceny nejoblíbenějších světových referenčních luxusních hodinek dosáhly svého dna“, uvedla společnost v příspěvku zveřejněném ve středu. Index sleduje reference hodinek, jako jsou Rolex Daytona a Datejust, dále Patek Philippe Nautilus a Audemars Piguet Royal Oak.Luxusní hodinky zažily v letošním roce divokou jízdu, zejména na bedlivě sledovaném sekundárním trhu. Ačkoli na trhu existují velké rozdíly ve vývoji cen, ocenění některých nejžádanějších modelů se koncem jara propadlo poté, co někdy v březnu nebo dubnu dosáhlo vrcholu, v závislosti na tom, které modely jsou sledovány. Někteří tento pokles spojovali s propadem cen kryptoměn, jiní se však domnívali, že ve hře byly jiné faktory, například snaha prodejců zbavit se nadbytečných zásob.Zdroj: UnsplashZisky v jiných třídách aktiv, stimulační hotovost a spekulace podpořily to, co někteří začátkem letošního roku nazývali boomem blingů, kdy noví kupci hledali alternativní investice. Poptávka po nejžádanějších hodinkách k dalšímu prodeji byla vysoká, což způsobilo prudký nárůst cen. V březnu vzrostl index WatchCharts Rolex oproti stejnému měsíci předchozího roku o 35 %.„Na trhu panovala téměř euforie,“ řekl Austen Chu, zakladatel a generální ředitel online platformy pro hodinky Wristcheck.Chcete využít této příležitosti?Pak přišel pád. Při nejprudším meziměsíčním poklesu se index WatchCharts Rolex v červnu snížil o 5,9 %, následoval 3,5% pokles v červenci a 5,1% pokles v srpnu.„Flipeři a jednodenní obchodníci, kterým bylo řečeno, že na hodinkách nelze prodělat, přišli s malou základní vášní a po začátku poklesu cen se spálili,“ uvedl Subdial ve svém příspěvku.Pokles cen byl z velké části přičítán spíše snaze obchodníků a jednotlivých majitelů prodat více hodinek než strachu kupujících. „Spotřebitelská poptávka byla odolná,“ uvedla v rozhovoru Kathryn Parkerová, analytička výzkumu luxusního zboží ve společnosti Jefferies.Zdroj: UnsplashTržby z prodeje luxusního zboží se v letošním roce zvýší nejméně o pět procent. Zákazníci ve Spojených státech a v Evropě budou navzdory politické nejistotě spojené s konfliktem na Ukrajině a rostoucí inflací nadále kupovat luxusní hodinky, šperky i boty. Tržby z prodeje osobního luxusního zboží podle nejkonzervativnějšího odhadu firmy letos dosáhnou 305 miliard eur . Nejoptimističtější scénář, který počítá s rychlým oživením po pandemii, pak uvádí tržby 330 miliard eur. V předchozí prognóze Bain počítal s tržbami 300 až 310 miliard eur.Bain rozšířil prognózu, aby zohlednil současné vysoké tržby, řekla agentuře Reuters partnerka firmy Bain Claudia D’Arpiziová. Dodala, že spotřebu zatím neovlivnila ani politická situace, ani rozkolísaný akciový trh v USA či obavy z recese.Loni tržby z prodeje osobního luxusního zboží činily 288 miliard eur. Překonaly tak předchozí odhad 283 miliard eur, zejména díky vysokým předvánočním výdajům. Do kategorie osobního luxusního zboží spadá oblečení, doplňky a kosmetické výrobky. Spojené státy loni předstihly Evropu a byly největším trhem s luxusním zbožím.Firmy zaměřené na prodej luxusního zboží se kvůli pandemickým omezením v Číně zatím spíše zaměřují na poptávku v Evropě a ve Spojených státech. Očekává se ale, že výdaje čínských spotřebitelů se ve druhé polovině roku zotaví. Bain rovněž upozornil, že rychle rostoucím trhem je Jižní Korea.