Společnost Pinduoduo spustila své internetové nákupní stránky v USA a čínský gigant v oblasti elektronického obchodování tak poprvé výrazněji zasahuje do zámoří.
Webové stránky s názvem Temu, které byly spuštěny ve čtvrtek, nabízejí zboží v řadě kategorií, včetně oblečení, šperků, potřeb pro domácí zvířata a domácnost a zahradu, a mohly by znamenat novou výzvu pro americkou jedničku v elektronickém obchodování Amazon.
Společnost Pinduoduo na žádost o komentář neodpověděla, když ji CNBC kontaktovala.
Temu představuje zatím největší zahraniční úspěch společnosti Pinduoduo v době, kdy domácí čínská ekonomika čelí řadě problémů, od oživení Covid-19 až po energetickou krizi. To poškodilo hospodářský růst v Číně a oslabilo náladu spotřebitelů.
Největší čínské technologické společnosti od Tencentu až po konkurenty Pinduoduo v oblasti elektronického obchodování Alibaba a JD.com se nadále snaží získat mezinárodní trhy. Společnost Pinduoduo, která je mnohem mladší než Alibaba a JD.com, neboť byla založena teprve v roce 2015, je, pokud jde o prosazování se v zahraničí, za svými rivaly pozadu.

Společnost Alibaba získala v roce 2016 kontrolní podíl v singapurském e-shopu Lazada v jihovýchodní Asii a od té doby investovala do této firmy peníze, aby rozšířila svou přítomnost v regionu. Alibaba má také samostatnou webovou stránku AliExpress, která obsluhuje trhy jako Evropa a USA.
Společnost JD.com mezitím provozuje stránky Joybuy.com pro mezinárodní zákazníky.
Temu Pinduoduo je přeshraniční webový portál pro elektronické obchodování, přičemž většina produktů pravděpodobně pochází ze zámoří, zejména z Číny. Temu uvedl, že doprava do USA může trvat 7-15 pracovních dnů.
„Je důležité mít na paměti, že se mohou objevit delší dodací lhůty, než na jaké jste zvyklí z jiných webových stránek elektronického obchodu. Je to způsobeno tím, že zboží, které může pocházet z jiné země nebo musí být svázáno či zabaleno s jinými položkami podobné velikosti,“ uvádí se na stránce s informacemi o přepravě.
Doprava je zdarma pro objednávky nad 49 dolarů.
Společnost Pinduoduo by mohla čelit určitým výzvám při pronikání na americký trh. Nejprve si bude muset vybudovat pověst značky oproti takovým společnostem, jako je Amazon. A také by mohla trpět relativně dlouhou dobou dodání oproti dodávkám do druhého dne nebo do stejného dne, které nabízí Amazon prostřednictvím svých předplacených služeb Prime.
Jacob Cooke, generální ředitel společnosti WPIC, která se zabývá technologiemi a marketingem v oblasti elektronického obchodování a pomáhá zahraničním značkám prodávat v Číně, řekl CNBC, že „hlavní výzvou pro Temu bude pěstování důvěry a povědomí mezi zákazníky“.

V současné době jsou také některé kategorie, které mají velmi málo produktů. Například v kategorii pánských náramkových hodinek byly uvedeny pouze dva produkty.
Temu by však mohla konkurovat cenou. Ve čtvrtek měla společnost Temu na celé stránce nabídku 20% slevy. A produkty se zdají být poměrně levné. Například uvedené dámské šaty byly většinou pod 20 dolarů.
Temu by také mohlo mít výhodu díky „existujícím vztahům s levnými výrobci v Číně, kteří možná ještě nerozšířili své působení do USA,“ řekl Cooke.
Společnost Pinduoduo se během své sedmileté historie rychle rozrostla a stala se jednou z největších čínských firem v oblasti elektronického obchodování. Společnost se zaměřuje na spotřebitele s nižšími příjmy a nabízí výrazně zlevněné produkty. A zaměřuje se na to, aby na svou platformu přinesla zemědělské produkty a odlišila se tak od svých konkurentů. Hodnota společnosti se pohybuje kolem 87 miliard dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky