Facebook likviduje účty z Číny a Ruska a růst akcií Just Eat Takeaway
Mateřská společnost Facebooku Meta oznámila, že zlikvidovala dvě nesouvisející sítě účtů z Číny a Ruska, které se snažily ovlivňovat politické narativy v USA a Evropě.
Facebook ukončil operace politického ovlivňování z Číny a Ruska
Platforma pravidelně vyhledává a odstraňuje účty, které podle ní porušují její zásady proti koordinovanému neautentickému chování. Taková činnost se stala v USA ohniskem zájmu po prezidentských volbách v roce 2016, kdy zpravodajské služby zjistily, že ruské skupiny využívaly platformy sociálních médií k prosazování rozdělujících narativů v USA.
Ruská vlivová kampaň se zaměřovala především na Německo a také na Francii, Itálii, Ukrajinu a Spojené království. Od května síť více než 60 webových stránek vydávajících se za legitimní zpravodajské organizace v Evropě zveřejňovala originální články kritizující Ukrajinu a argumentující proti západním sankcím vůči Rusku, uvedla Meta. Skupina tyto články a originální memy a videa na YouTube propagovala na platformách včetně Facebooku, Instagramu, Telegramu, Twitteru a Change.org, dodala.
Meta tuto operaci označila za „největší a nejsložitější operaci ruského původu, kterou jsme od začátku války na Ukrajině narušili“.
Zdroj: Getty Images
„Představovala neobvyklou kombinaci sofistikovanosti a hrubé síly,“ uvedla Meta. „Podvržené webové stránky a použití mnoha jazyků si vyžádaly jak technické, tak jazykové investice. Zesílení na sociálních sítích se naopak opíralo především o hrubé reklamy a falešné účty.“
Meta uvedl, že skupina vytvářela nové webové stránky, i když po celou dobu vyšetřování blokovala své původní domény. Stránky fungovaly v několika různých jazycích a jejich příspěvky byly příležitostně zesilovány facebookovými stránkami ruských velvyslanectví v Evropě a Asii.
Přesto Meta uvedla, že většina účtů byla odhalena a odstraněna jejím automatickým systémem ještě před zahájením vyšetřování.
Samostatně Meta uvedla, že odstranila „malou síť“ založenou v Číně, která se zaměřovala na USA, Českou republiku a některé čínsky a francouzsky mluvící publikum na dalších místech. Kampaň „zahrnovala čtyři do značné míry samostatné a krátkodobé snahy, z nichž každá se zaměřovala na konkrétní publikum v různých obdobích od podzimu 2021 do poloviny září 2022,“ uvedla společnost Meta.
Ve Spojených státech se čínská operace „zaměřila na lidi na obou stranách politického spektra“, uvedla Meta, a byla to první čínská síť zaměřená na domácí politiku USA, kterou narušila před volbami v polovině volebního období v roce 2022. V minulosti se podle společnosti čínské vlivové kampaně, které narušila, obvykle zaměřovaly na kritiku USA pro publikum v jiných zemích.
Kampaň v České republice prosazovala protivládní narativy, uvedla Meta a zaměřila se na podporu Ukrajiny ze strany státu. Meta uvedl, že každá kampaň zahrnovala asi půl tuctu účtů a byla zveřejňována „v pracovní době v Číně“ a jen málo lidí se příspěvky skutečně zabývalo.
Akcie společnosti Just Eat Takeaway vzrostly o 10 % na základě prognózy základního zisku
Just Eat Takeaway.com NV, největší evropská společnost zabývající se online objednáváním a rozvozem jídla, v úterý uvedla, že očekává dosažení základního zisku ve druhé polovině roku 2022, tedy dříve, než se původně předpokládalo.
Zdroj: Shutterstock
Akcie společnosti krátce po oznámení vyskočily v Amsterdamu o 10 % na 15,74 eura.
Just Eat ve svém prohlášení uvedla, že ve druhém pololetí bude mít kladný zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA), zatímco ve stejném období roku 2021 vykázala odpovídající ztrátu ve výši 134 milionů eur.
Již dříve předpokládala zápornou marži z hrubé hodnoty transakcí (GTV) na své platformě za celý rok.
Společnost Just Eat uvedla, že dosáhla „významného pokroku“ při zlepšování příjmů na objednávku a snižování nákladů na doručování a režijních nákladů, přičemž její manažeři očekávají, že společnost bude zisková „dříve, než se původně předpokládalo“.
Společnost však snížila svou celoroční prognózu růstu GTV ze středních jednociferných hodnot na nízké jednociferné hodnoty s odkazem na makroekonomické podmínky a volatilitu měnových kurzů.
Společnost Just Eat by měla 19. října zveřejnit aktualizované údaje o obchodování za třetí čtvrtletí.
Facebook ukončil operace politického ovlivňování z Číny a RuskaPlatforma pravidelně vyhledává a odstraňuje účty, které podle ní porušují její zásady proti koordinovanému neautentickému chování. Taková činnost se stala v USA ohniskem zájmu po prezidentských volbách v roce 2016, kdy zpravodajské služby zjistily, že ruské skupiny využívaly platformy sociálních médií k prosazování rozdělujících narativů v USA.Ruská vlivová kampaň se zaměřovala především na Německo a také na Francii, Itálii, Ukrajinu a Spojené království. Od května síť více než 60 webových stránek vydávajících se za legitimní zpravodajské organizace v Evropě zveřejňovala originální články kritizující Ukrajinu a argumentující proti západním sankcím vůči Rusku, uvedla Meta. Skupina tyto články a originální memy a videa na YouTube propagovala na platformách včetně Facebooku, Instagramu, Telegramu, Twitteru a Change.org, dodala.Meta tuto operaci označila za „největší a nejsložitější operaci ruského původu, kterou jsme od začátku války na Ukrajině narušili“.Zdroj: Getty Images„Představovala neobvyklou kombinaci sofistikovanosti a hrubé síly,“ uvedla Meta. „Podvržené webové stránky a použití mnoha jazyků si vyžádaly jak technické, tak jazykové investice. Zesílení na sociálních sítích se naopak opíralo především o hrubé reklamy a falešné účty.“Meta uvedl, že skupina vytvářela nové webové stránky, i když po celou dobu vyšetřování blokovala své původní domény. Stránky fungovaly v několika různých jazycích a jejich příspěvky byly příležitostně zesilovány facebookovými stránkami ruských velvyslanectví v Evropě a Asii.Přesto Meta uvedla, že většina účtů byla odhalena a odstraněna jejím automatickým systémem ještě před zahájením vyšetřování.Chcete využít této příležitosti?Samostatně Meta uvedla, že odstranila „malou síť“ založenou v Číně, která se zaměřovala na USA, Českou republiku a některé čínsky a francouzsky mluvící publikum na dalších místech. Kampaň „zahrnovala čtyři do značné míry samostatné a krátkodobé snahy, z nichž každá se zaměřovala na konkrétní publikum v různých obdobích od podzimu 2021 do poloviny září 2022,“ uvedla společnost Meta.Ve Spojených státech se čínská operace „zaměřila na lidi na obou stranách politického spektra“, uvedla Meta, a byla to první čínská síť zaměřená na domácí politiku USA, kterou narušila před volbami v polovině volebního období v roce 2022. V minulosti se podle společnosti čínské vlivové kampaně, které narušila, obvykle zaměřovaly na kritiku USA pro publikum v jiných zemích.Kampaň v České republice prosazovala protivládní narativy, uvedla Meta a zaměřila se na podporu Ukrajiny ze strany státu. Meta uvedl, že každá kampaň zahrnovala asi půl tuctu účtů a byla zveřejňována „v pracovní době v Číně“ a jen málo lidí se příspěvky skutečně zabývalo.Akcie společnosti Just Eat Takeaway vzrostly o 10 % na základě prognózy základního ziskuJust Eat Takeaway.com NV, největší evropská společnost zabývající se online objednáváním a rozvozem jídla, v úterý uvedla, že očekává dosažení základního zisku ve druhé polovině roku 2022, tedy dříve, než se původně předpokládalo.Zdroj: ShutterstockAkcie společnosti krátce po oznámení vyskočily v Amsterdamu o 10 % na 15,74 eura.Just Eat ve svém prohlášení uvedla, že ve druhém pololetí bude mít kladný zisk před úroky, zdaněním a odpisy , zatímco ve stejném období roku 2021 vykázala odpovídající ztrátu ve výši 134 milionů eur.Již dříve předpokládala zápornou marži z hrubé hodnoty transakcí na své platformě za celý rok.Společnost Just Eat uvedla, že dosáhla „významného pokroku“ při zlepšování příjmů na objednávku a snižování nákladů na doručování a režijních nákladů, přičemž její manažeři očekávají, že společnost bude zisková „dříve, než se původně předpokládalo“.Společnost však snížila svou celoroční prognózu růstu GTV ze středních jednociferných hodnot na nízké jednociferné hodnoty s odkazem na makroekonomické podmínky a volatilitu měnových kurzů.Společnost Just Eat by měla 19. října zveřejnit aktualizované údaje o obchodování za třetí čtvrtletí.